Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

Jag är lite avundsjuk på er som redan är lediga eller snart går hem på ledighet. Idag har varit en deg där jag undrar om arbetsbördan någonsin kommer minska så jag blir färdig innan barnet kommer. Jag vill verkligen inte gå tillbaka till jobbet efter att barnet har kommit - och jag hoppas verkligen kunna gå hem senast den 8 juni, med BF den 11:e.

Dags att börja tänka på mig själv nu! ... men betyg ska ju fortfarande sättas och jag kan ju inte dumpa det på någon annan. Men har varit på en go fika nu med en väninna och fått lite positiv "snart-är -det-sommar-och-ledigt"-känsla iallafall. det finns ett mål .. snart snart

V. 38 imorgon

Kram Moa

• Moa Li

Knytetsmamma: Ja, heja Franed!

Jag ska ta det lugnt. Lovar! Denna vecka blir sista rycket. Sa precis till min man att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Jobbigt att ligga, sitter inget skönt och fötterna är som elefantfötter. Huh, men jag njuter! Jag loggadee in på mailen och hade fått ett mail från babycenter och där stod det att "du säkert känner dig som en rastls flodhäst". Hahaha, klockrent! Precis så känner jag min ikväll.

Kram på er

• Moa Li

Åh, jag vill inte sitta på marken i trädgårdsföreningen .. ännu. Puh, kan knappt andas när jag sitter på en stol för bebisen tar all plats Flört

Jag kan hela eftermiddagen.

kram

• Moa Li

Tropichuset, cafét i trädgårdsföreningen är bra. De har god glass och är det fullt kanske vi kan sitta på gräset under träden iallafall Solig De har ju rätt gott om plats på cafét, så iallafall tre barnvagnar får plats.

Kl 15-16, kan det passa? inte lika varmt men fortfarande gött ute. Dessutom hinner jag åka till Babyproffsen innan och shoppa en bilbarnstol. Måste kolla om vår bil har ISO-fix-fästen i baksätet. Hur ser man det?

Idag var jag hos barnmorskan på näst sista planerade besöket innan BF. Bebisen är väl fixerad och redo att möta världen nu. Alla världen låg fint och hjärtslag och kurvor såg ut precis som det skulle. Bebisen har sjunkit nu.

Nu är jag klar med den största planeringen inför höstens överlämning. På måndag är jag klar med 3:ornas betygssättning också. Så nu börjar jag också känna mig redo för att gå från jobbet och ta ledigt.

Kompat idag, men jobbat igen det nu på kvällen ihop med en kollega. Skönt att få förmiddagen för mig själv med vattengympa och lunch ute på en solig balkong.

Kram MoaLi

• Moa Li

Wohooo...sista veckan på jobbet nu! Skolavslutning om en vecka och lite avslutningsfika och studentlunch. Känns lugn rätt nu! Längtar efter att få träffa bebisen nu, men har fortfarande svårt att förstå att det inte är så långt borta nu

Kram Moa

• Moa Li

...kommer bli mycket fikande Glad Någon som kollat upp vad mer man kan göra... som babysim, mamma-barn-bio eller annat kul framåt hösten?

Min kompis har även pratat varmt om öppna förskolan, men jag har dålig koll på allt detta

• Moa Li
    sandraf skrev 2012-05-28 12:04:56 följande:
    Hej hej!

Tack så mycket för trevligt fika igår! Det är så skönt att komma ut och träffa folk i samma situation som en själv. Det var mycket trevligt att få träffa Ester för första gången också. Javli: Vad synd att ni inte kunde komma. Kämpa på så ses vi snart!

Vi pratade om bärsjalar igår och jag har en av märket Easyhug (som man inte behöver knyta). Jag tycker att den fungerar jättebra även om det krävs en del teknik och tålmod för att knöla ner (en oftast arg/ledsen) Benjamin i den. När han väl sitter där fungerar det bra.

Idag är det jättevarmt åt både mig och Benjamin. Vi ska åka ut till sommarstugan lite senare och så får vi se om vi eventuellt sover över där. Jag försökte räkna ut hur mycket kläder vi behöver ta med till lilleman om vi ska sova över. Det händer ju en del olyckor ibland så att vi måste byta kläder på honom så det kanske är säkrast att bunkra upp med flera plagg. Det ska bli skönt för lilla hunden att få åka ut till stugan och springa lös och kanske simma en sväng.

Igår när jag kom hem fick jag mors-dags-blommor av Benjamin (Erik hade nog hjälpt till Skrattande) och så lagade Erik middag när jag duschade (det tog väl dock inte längre än en timme innan jag luktade mjölk igen Obestämd). Det var inte helt fel att bli lite omhändertagen, för som mamma går man ofta i sista hand.

Nu är det dags att fixa lite lunch till mig (innan både hunden och Benjamin kräver att de ska få sin först).

Hoppas att ni får en bra vecka!
    Du får ta med den nästa fika. Jag är sugen på en variant, funderar på om det inte går att knycka idén och sy själv. Skulle vara kul att klämma lite på en riktig

Vi har köpt en babybjörn av en kompis, men vet inte om den funkar när bebisen är riktigt liten
  • Moa Li

Hej på er!

Ja, jag har ju vänt på dygnet och sover så fort jag kan. Nu är klockan 02.24 och jag har precis varit inne på swedbank och betalat en räkning. Sover gott i soffan, men kan inte sova i sängen alls - den är för hård och jag har inget att luta mig emot. Soffan är bra, och jag stör inte mannen. Kollar på teve om jag inte kan sova, eller läser bok... eller är här. Nu ska jag bädda iallafall och sova inför morgondagens sista vattengympa.

Insåg precis att det nog blir sista. Nästa torsdag är det  avslutningsmiddag för mmina studenter, sedan springer de ut på fredagen. Bebis är beräknad till måndag, 11 dagar kvar enligt kalendern. Kanske kan gå den torsdagen och så har jag en tid att ta igen på måndagen eller tisdagen. Det känns som en lagom ansträngning om bebisen inte kommit. En vecka till skolavslutningen nu ...sedan ska jag också vara ledig och föräldraledig hela sommaren och hela hösten.

Vi har varit och köpt ett babysafe nu och provade den i vagnen. Passar tyvärr varken i fästena eller att ställa i själva liggvagnsdelen. Min man kan verkligen inte fatta varför det skulle vara bra. Jag har egentliga inga argument för - mer än att det skulle ha varit smidigt.

Ångrar nästan att jag inte köpte en Brio Sing, då hade den passat. Tycker Bro Sing har smidigare hjul också, men jag har knappt provkört barnvagnen, så får vänta och se. Babysafen står här i vardagsrummet nu.

Nu står även barnvagnen i hallen, skötbord till badkaret är på plats och spjälsängen är bäddad. Köpt Liberoblöjor, våtservetter och babywash på "rabattkuponger" , och nappar ... och en amningsnapp/bröstvårta just in case. Ska packa den berömda BB-väska också, så börjar jag känna mig redo sedan.  Cool

Ska inhandla ett amningslinne och ett gäng Sloggytrosor också, för jag inser att alla andra trosor är antingen obekväma eller för små Flört

...fåglarna börjar kvittra nu utanför ballkongen. Hoppas ni sover gott eller är på BB och föder barn. Heja Franed!

Kram Moa Li
  • Moa Li

Grattis 12 juni! Ja, jag väntar med spänning nu också... fast jag räknar iskallt med att gå över tiden. Och jag är nästan 99% säker på att det blir en kille här. Fast Lilla A var ju också "säker" på att det skulle bli en Arvid.

Idag köpte mannen med sig pizza hem som stod serverad när jag kom hem. Jag ät en hel pizza (utan kanter) och har fått lida för det hela kvällen med rejäl halsbränna. Får sitta och sova inatt...

Satte mig en sväng i en hängande korgstol vi har på balkongen och somnade nästan. Men håller med Franed, rätt kallt ute. Men sover med balkongen öppen - underbart

Heja Franed! Lycka till idag

Kram MoaLi

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012