Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

Hej

Vi var på ultraljud samma dag som vi fikade sist och då kunde de mäta bebisen och hur mycket fostervatten det var mm. Vår "lilleman" låg också precis under normalkurvan då och de beräknade vikten till ca 1840, så borde ligga på drygt 2 kg nu. Läste i min graviditetskalendet att det är 46 dagar kvar till beräknad förlossning. Känns som det går lite väl fort nu. Men tycker själv att magen är liten och smidig. Har börjat sova i soffan om nätterna och har hittat ett läge där jag sover gott. Så idag är jag utvilad och full av energi. Härligt.

Håller tummarna, Sandra! Heja heja bebis!Cool

• Moa Li

Hej

Jag fikar gärna tisdag 1/5 kl 16! Tänk att det är 1 maj om bara några dagar! Ska vi våga sats på Åbacka denna gången? Ska bli fint väder. Brukar bli fullt, men då får vi väl gå någon annanstans då. Vad tror ni?

Kram Moa Li 

• Moa Li

Åh, grattis Sandra! Härligt att höra att allt gick fint. Har ni bestämt vad killen ska heta?

Kram

• Moa Li

Tisdag är en röd dag, eller? 1 maj. Jag är iallafall ledig från jobbet då Cool 

• Moa Li

Lilla a: Ja, tack för en trevlig fika. Jag är dålig på att läsa tråden dagtid, så såg inte att ni andra bokat av. Jennica hängde på så vi blev ju tre iallafall. Tråkigt att du inte fick ett slutdatum som du hoppades på, men bebisen kommer snart!

Jag är i v. 35 nu och ikväll har det varit rundgång i magen. Tror inte bebisen gör kullerbyttor längre och det känns som huvudet fortfarande ligger kvar nedåt, men magen hoppar i sidled. Visst var det knytetsmamma som hade filmat magen när den "gymnastiserade"? :) 

Jag har hittills inte tagit någon bild på magen, men det hinns nog med.

Blev lite solbränd på fikat och en underbar dag i solen idag. Passarde på att lägga mig i en solstol på balkongen när jag kom hem och njöt av sista eftermiddagssolen. Den bästa solen då, som är varm men inte bränner.

Kram MoaLi

• Moa Li

Ikväll har jag tvättat bebislakan, madrass och en del bebiskläder som nu hänger på tork i tvättstugan. Så små de är, hoppas jag inte gjort dem i för liten storlek.

Börjar känna mig gravid på riktigt nu. Känner hur bebisen rör sig långt ner i bäckenet och hur det "hugger till" lite då och då. Inga förvärkar, men känns att bebisen är på rätt väg iallafall.

Jag kan också fika tisdag, onsdag och fredag efter 16.

Jag vill förestå tisdag kl. 16.30 på Åbacka, som en favorit i repris? Jag hoppas, Lilla a, att du inte kan komma då eftersom du förhoppningsvis är upptagen med bebis. Men du är självklart välkommen annars Cool., så får vi får peppa igång det hela med några "jumping jacks" (eller var det heter...för länge sedan jag tränade nu, hihi)

Vad tror ni om tis kl. 16.30? Passar det?

kram Moa Li

• Moa Li

Ok, fika på Babetts tisdag kl 16.00, med indropp? Cool Klart det ska bli sol! Jag slutar fem, men har massa komp, så kommer ifrån till vilken tid vi än bestämmer. Har inge lektioner på tis em iallafall.

Idag har vag suttit i solen på balkongen och börjat läsa boken "Att föda utan rödsla" och den kan jag rekommendera till alla. Riktigt bra, även om man inte är rädd inför förlossningen. Sätter vårt moderna liv i lite perspektiv - vilket jag tror är bra. Ska strax återgå till solen. Älskar att "sommaren" är här nu.

kram Moa Li

• Moa Li

Nu har jag läst ut "Att föda utan rädsla" och ska låta mannen läsa den nu. Bra bok som jag kan rekomendera. Flera konkreta tips i den, som ger perspektiv på vår moderna vardag.

Ser fram emot fika på tisdag.

Kram MoaLi

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012