Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

Här är en till som hoppas på sovmorgon! Underbart med helg. Första helgen på länge som vi inte har någonting planerat. Ska sy färdigt en mini-munkjacka med tillhörande sparkbyxor till bebisen. Grön och gul, kommer bli jättefint till både tjej och kille. Kom hem tidigt från jobbet idag och hann med en 2 timmars tupplur på soffan innan det ens blev mörkt. Underbart att det är ljust till strax efter 5 nu.

Idag har vi fått en diskmaskin installerad. Hur gött som helst. Hade sparat lite disk i diskhon, så när installationsgubbarna var klara så kunde jag provköra den direkt. Har legat i soffan och tittat på solnedgången genom fönstret och lyssnat till del ljuuuva ljudet från diskmaskinen som diskar i köket. Installationsgubbarna var inne i vårt lilla badrum också och konstaterade att vi faktiskt får plats med en smal toppmatad tvättmaskin - när bebisen kommit kanske det blir en sådan också. Skönt att kunna tvätta lite då och då utan att behöva knöla sig ner i tvättstugan. Lär väl bli en del extra tvätt Skrattande Små kläder tar ju ingen plats heller.

Nu har mannen kommit hem och jag har vaknat. Ska laga hamburgare och ta en lugn fredag. Jag älskar fredagar. Ser fram emot fika i veckan.

Snart inne i v. 25! Kärlek!

• Moa Li

Åh, idag har jag ätit två semlor. Små hembakade och mycket goda.

Trevligt med fika på fredag.

• Moa Li

Vad tror ni den nya prinsessan ska heta då?

Tar med en gravid kompis till imorgon. Hur många blir vi? Får vi plats? ;)

• Moa Li

Toppen! Då ses vi i em.

... väntar på namncermonin nu för den lilla prinsessan. Kan vara ett hett samtalsämne på en gravidjunta, kanske? hihi

Kram Moa Li

• Moa Li

Godmorgon!

Jag vill också tacka för en mysig fika igår. Härligt med så många positiva och glada blivande mammor. Kändes som vi hade träffats förut, och då var jag inte med vid den tidigare fikan. Nu ska jag bara försöka klura ut vilka nick som är vilka personer Cool

Ha en go helg och njuuuut av solen!

Kram Moa

• Moa Li

Javli, åh vad mysigt. Jag kommer gärna och fikar i din trädgård i sommar. Jag är "blonda Moa med den orangea jackan som käkade choladtårta". Vi har en kollonistuga i Valla som vi ska renovera i sommar. Ska se till att bjuda på fika i nya inglasade uterummet i sommar. Lagom promenadavstånd från stan. Det kommer bli många och långa promenader med den röda fina barnvagnen i sommar. Solig När våren är här idag så känns sommaren plötsligt mycket närmare.

• Moa Li

Lilla: Åh, men vad kul! Då kanske vi är grannar. Minst 2 bebisar i Valla i sommar då. Jag är mycket nöjd med vårt val av att köpa stuga istället för "riktigt" hus just nu. Känns lagom med ansvar över sommaren, men endå gräsmatta, grillning och solstolar. Och resten av året är det bara att lyfta luren och ringa hyresvärden. Tycker Valla är ett jättemysigt område. Vi har stugan med det mest nedgångna och sneda uterummet, men jag har köpt 16 st nya fönster, så vi kommer att riva hela uterummet och bygga nytt så det kommer att bli som ett växthus med fönster hela vägen. OM vi får tid att bygga om med en bebis, men jag tror det går lättare nu i sommar än nästa sommar. Förhoppningsvis tycker bebisen om att sova i vagnen.

Jag har en stugblogg med massa bilder på www.styleroom.se/album/19485

Vårt kylskåp gick sönder i måndags! 19 grader och slytande smör på morgonen. Huh. Hade vi haft hus hade vi fått leta på ett nytt. Nu var det bara att ringa, de kom inom 2 timmar. Känns som jag vill billig månadskostnad och mer tid med bebis, än att renovera hus. Nybyggda hus är ju så djävlskt dyra här i Linköping. Det får komma senare.

Lilla, det blir fler fika, det är jag säker på. Så trevligt så. Känns spännande att vi är så många trevliga blivande mammor som har fikabehov under sommaren och hösten sedan!

kram Moa Li

• Moa Li

Ah. 10 mars ska vi till Göteborg. Ska se "Ljust och fräscht" med Lindström och Schyffert. Försöker övertala maken att vi ska ta "svängen förbi" Ullared där på fredagen. Men jag röstar ändå för Babettes, riktigt mysigt och bra med bord om man är många.

Var ute i kolonistugan idag. Inga snödroppar eller krokusar i rabatterna, vad jag kunde se. Men här utanför huset blommar det. Kolla vad härligt!!! Cool

• Moa Li

Vi pratade vagn på fikat. Här är vagnen vi köpt. Gillar den, mest för färgen. Gammal modell, men hoppas den rullar på fint i sommar iallafall, för i sommar ska det traskas. Jag ska också till barnmorskan imorgon, vägas igen. Tycker magen blivit jättestor och kan inte förstååå hur den ska fortsätta växa ända till juni!

• Moa Li

12 juni: Jaa, det är jag som har BF 11 juni. Blev framflyttad 2 dagar, men BM lät ändå datumet stå kvar. Jobbar som lärare och mina elever slutar den 8:e, så får väl se om bebisen kan hålla sig till BF eller lite längre. Planerar att jobba terminen ut. Ska till BM imorgon, får se om datumet ligger kvar.

Jag har gått upp för mycket, men det springer jag bort i sommar - jag ska, jag ska, jag ska! Får, som sagt, gå till stugan och tillbaka ett par gånger om dagen Solig

Vi köpte den röda vagnen på blocket för 2000 kr, med sittdel till. Ska till babyproffsen med vagnens underrede för att se om det finns någon adapter till, som passar babyskydd. Ser så smidigt ut att ha babyskyddet på vagnens underrede.

Vi har Siri som namnförslag. Siri eller Erik. Kanske Adam. Funderar mellan Sigrid och Siri - men eftersom vi inte kan bestämma så kanske det blir Alice eller Linnéa istället. Haha. Tur det är ett tag kvar.

Vi har hittills köpt/fått vagn, babybjörn babysele, babygym och massa kläder. Ska till Ullared (har jag bestämt!) 9 mars, så då blir det nog påslakan och massa småplock. Kollar spjälsäng på blocket.

Kram Moa

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012