Inlägg från: Moa Li |Visa alla inlägg
  • Moa Li

Linköping maj/juni 2012

Knytetsmamma: Nej, jag har inte haft några förvärkar innan, under graviditeten. Knappt känt mig gravid, mer än att bebisen buffat runt där inne. Nu känns det lugnt med förvärkar igen. Beräknad förlossning "först" nu på måndag, så jag passar på att njuta av lugnet och ledigheten, kurerar snuva och packar bb-väska. Vi var på Babyproffsen igår och köpte in det sista på listan. Någonting ni saknade i BB-väskan, som ni vill tipsa om? Bra med ett expertteam här innen nu som jag som är sist ut kan dra nytta av Cool

Jag tycker det har varit så skönt med en sval juni, då mina fötter nästan återfått sin normala form igen och eftersom det känns som jag har en "inre kamin" så är jag ständigt varm iallafall.

Idag ska jag sy färdigt en sovpåse till bebisen och fixa till sömmarna på en tunn virkad babyfilt. Vi har fått en tvättmaskin installerad i badrummet, så ska provköra den också med lite babylakan.

Sovit riktigt gott inatt också!

Kram

• Moa Li

Jodå, jag är här, men ingen bebis på g än Flört Men idag är det iallafall bebisens beräknade födelsedag så vi får se vad som händer framöver.

Första dagen på semestern idag för mig. Ingen klocka som ringde i morse. Vaknade av regnet utanför balkongen. Jag har sovit riktigt gott i natt och nästan hela förmiddagen. Var uppe och åt frukost och lade in en tvätt, hängt upp den och fortsatte att lyssnat till regnet. Nu är bb-väskan packad och jag går och pysslar lite här hemma, helt i min egen takt. Jätteskönt, dagar som denna är guld värda.

Känns inte som att bebisen är på väg än, förvärkarna jag kände är borta igen, men jag mår iallafall bra igen nu efter febern i förra veckan och är nöjd över att få pyssla i lugn och ro här hemma. Hoppas bebisen vill komma innan midsommar.

Skrattade lite för mig själv här i morse. När jag jobbade på lågstadiet var det en liten kille i ettan som fyllde år och han satt och filosoferade lite. Han sa att "Vilken tur jag hade som föddes på min födelsedag". Gulligt. Vi får se om min bebis vet att det är födelsedag idag.

Ikväll blir det fotboll hemma hos kompisarna på bio-size-storbildsteve, det kanske sätter igång det hela Drömmer Bebisen har iallafall fått en egen blågul fotbollsbody så han/hon han heja med pappa på nästa match!

Kram kram

• Moa Li

Nej, inget nytt här men fortsätter att njuta av ledigheten Solig Mamma ringde precis och tyckte det kunde bli lite varmare. Men jag ör helt nöjd med det lite svalare vädret än så länge.

Mysigt att läsa om er vardag med bebisarna. Fått hem en ny kamera nu så fått lite bilder på mage och har den redo tills bebisen kommer. Ska bli kul att få fota lite. Älskar också att redigera bilder och krypa på knä med kameran i buskarna, hehe.

Ha en mysig dag allesammans. Underbart med ledighet och semester! Vi har hela sommaren och hösten att se fram emot nu GladSkrattandeCool

• Moa Li

Hahah, ja, då var kl 00.49 och mannen har sagt godnatt. Jag är pigg och rastlös så vet in te riktigt vad jag ska göra. Fick brännbara cd-skivor idag som ser ut som gamla retro LP-skivor. Ska göra en playlist och bränna någon bra skiva att ta med till förlossningen kanske?

Man kan ju inte tvätta fönster mitt i natten, får bli morgondagens projekt. Varit på stan och fikat med en kompis idag. Hade "mensvärk" imorse, men det försvann efter promenaden på stan.

Men bra med lite tid hemma, för nu är lägenheten rejält genomstädad. Köpte drapålakan och bäddade om i spjälsängen idag också. Kanske ska ta och göra ett storbak eller något annat galet imorgon. Cool

Kram Moa Li

• Moa Li

Färgat håret och varit och köpt fönsterputs, så jag kan putsa fönster i köket idag. Ätit upp hela godispåsen som jag köpt för att ta med till förlossningen.... haha

...den som väntar på något gott.

• Moa Li

Franed: Hahah, nej, jag ska till affären snart och fixa nytt godis!!!  Skrattande Jag inser att jag inte är van att vara ledig. En bra erfarenhet. Har inga "måsten" alls nu. Fantastiskt. Men blir en så stor omställning från att jobba 110% till att vara helt ledig. Skönt att ha fått den tiden nu, innan bebisen kommer.

Hur går det för er?

Har namndiskussioner här hemma om kvällarna. Tror vi bestämt oss, men så börjar jag fundera på nya förslag iallafall...

• Moa Li

Hur har ni gjort med semester och föräldraledighet? Har ni tagit ut semester nu, eller har ni tagit av föräldraledighetsdagarna?

• Moa Li

Sandraf: Benjamin är en blivande bankman kanske, det ska börjas tidigt Skrattande Lycka till på banken! Och med flytten. Kul att flytta, när man är på plats och får börja packa upp istället.

Jag var på HM en sväng igår och var sugen att shoppa lite bebiskläder på REAn, men får vänta lite till. Vet ju varken storlek eller om det är tjej eller kille än. Men om det blir en tjej  så fanns det fina bebissommarklänningar som skulle passa fint på ett bröllop vi ska på i juli.

Fotboll ikväll då. Ingen bebis än så ska nog gå bra.

• Moa Li

Knyttetsmamma: Oj, vad tråkig men skönt att höra att du mår bra igen! Men se till att försöka vila lite emellanåt nu också så kroppen inte blir överansträngd. Kram på dig!

Jag hoppas på bebis till helgen och vill inte boka in mig på någonting än. Många "fikor" kommer hinnas med i sommar så jag kommer snart ifall, med bebis. Verkar vara många som har mycket nu - bättre kanske att vänta till vi blir "rastlösa lattemammor" i sommar

Kram på er ... och ta det lugnt nu, Knyttetsmamma Cool

• Moa Li

Ännu en dag i väntans tider. Idag har vi varit ute i kolonistugan och röjt med trimmer i rabatterna så det ser hyfsat ut för grannarna. Har ju en "rivningstomt" nu när vi ska bygga nytt uterum och håller på  att riva det gamla.

Så nu har jag vilat upp mig ordentligt och mannen har semester från och med imorgon och 7 veckor framåt, med några pappadagar inräknade. Känns underbart. Nu är vi redo för bebisen. Ska till barnmorskan imorgon em så får vi se vad hon säger, hoppas ju att det är något på gång. Kände menssmärta igår vid 4 tillfällen och trodde verkligen att det var bebis på g, men sedan somnade jag och sedan dess är de borta. Men nu är det iallafall max en vecka kvar.

Ny godispåse är inköpt!

Kram MoaLi

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012