Lizzan89 skrev 2011-12-12 07:10:12 följande:
Nu får du ge dig!!!
Alltså förlåt, men våga inte jämföra mig med den skatan. Vi är med i samma tråd emot hennes metoder för guds skull och jag skulle aldrig gå emot mina principer som du påstår att jag gör.
Självklart är jag fullt lyhörd för min bebis och skrattar inte BORT nånting eller kör över mitt barns känslor!!
Jag försöker bara hålla humöret glatt för hennes skull, det gör väl vilken förälder som helst. Men samtidigt visar jag också att jag ser att hon är ledsen och gör mitt bästa för att hon ska känna att jag är där och badet ska vara snabbt över!
Jag höjer inte volymen varteftersom hon skriker högre och jag rabblar absolut inte nån psykotisk ramsa för henne och ignorerar att hon är ledsen. För Guds skull, jag skulle aldrig göra mitt barn illa på det viset!
Nu blev jag faktiskt lite irriterad, för det är verkligen inte samma sak!
Jag låter som sagt badet gå fort. Det är inte så att jag drar ut på det hur länge som helst bara för att få henne att gilla att bada. Jag tvättar av henne på max 2 minuter och sen tar jag upp henne i famnen, kramar henne och värmer henne i handduken i min famn.
Jag är fullt medveten om att man inte kan TRÄNA en bebis, men man KAN få en bebis att inse att mamma finns precis bredvid hela tiden och det är inte farligt.
TEX
Thea avskydde att åka vagn! Så fort man la henne i den så var det gallskrik. Men det fanns liksom inte så mycket till val innan jag hade bärselen och vi skulle gå till bvc. Så då började jag gå på en barnvagnspromenad en gång om dagen. I början var det såklart skrik, jag stannade ofta för att ta upp och krama om, ge henne nappen osv. OBSERVERA! TA UPP, KRAMA OM, GE TRYGGHET!
Men sen plötsligt en dag så sa hon inte ett ljud i vagnen på vår promenad på över en timme. Och sedan dess verkar hon tycka det är mysigt att åka vagn. Hon ligger och tittar och skrattar och efter ett tag somnar hon.
Så näe, att TRÄNA en bebis går inte, där har du fullkomligt rätt!
Men man kan absolut göra bebisen trygg med saker genom att upprepat visa att man FINNS DÄR! Man lämnar dom inte!
AW skulle nog lämna bebisen ensam i badet och gå för att dammsuga så länge... Så det är verkligen inte schysst att jämföra mig med henne!
Sen det där att tvätta av bebisen med en våt handduk.. jag tycker INTE att hon blir tillräckligt ren av det. Hon har veck och valkar överallt som är mycket lättare att komma åt i badet än med en handduk. Hon kräks och bajsar igenom rätt ofta , så jag ser hellre att hon är ren än lite halvdan.
Självklart är det jobbigt att höra skriket och jag hade uppskattat mer om hon var glad.. men å andra sidan tar badet som max 2 minuter, så det är inte skadligt för henne så länge jag sitter och håller henne , pratar lugnande och ger henne trygghet.
Så näe, INTE samma sak. Någonstans!
Men jag kan verkligen inte förstå varför det är så sjukt viktigt för dig att bada henne så ofta när hon hatar det?! Varför????