• Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • Töse

Jisa nej tror och VET att du har sånna symtom. Vi har väldigt lika symtom. I okt innan diagnosen hade jag väldiga hjärteubbningar. Åkte in på akm där jag fick nitrospray och diverse undersökningar men de hittade inget. Gjorde ett Ukg och arbetstesr det enda var dålig fysisk anstr :). Men det kom fler ggr efter det. Satt ensam med Hedda o golvet och det drog igång. Trodde jag skulle få ett ventrikekflimmer och avlida. Läkarna hittade inget så de trodde mer att det kan vara oro, psykiskt. Ha ha sjukt. Man ska väl dö eller blir gravt invalid innan de får upp ögonen. Fiamedbarn jag har också funderat på Sjögrens syndrom, även det enautoimmun sjukdom. Verkar även vara vanligt med ögonbescär vid hypo. Bra att du ska få träffa endokrinolog. Vad jag förstått ska du kontakta honom snarast vid graviditet då du måste höja levaxinet. Så ring imorgon om du inte redan meddelat att du är gravid. Vet ej vad Tsh ska ligga på vid graviditet. Snuggelbunny bara av att läsa det förstår man hur okunniga doktorerna är inom detta när psykologen menar att det är Sköldkörteln. Jisa ja hjärndimma vet inte om du menar att man är sjukt seg och glömsk då har jag det. Lufthunger ja har fått det i attacker bu var det några veckor sen. Verkar också vara ett symtom. Sjukt obehagligt. Marre79 man känner igen något i alla inlägg känns det som.

• Jättekul

Skönt eller inte bar att höra att vi har ungefär liknande symtom allihop. Det måste väl vara ett bevis om ngt?

Första gången jag hör ngn som haft blixtrar framför ögonen/hjärnen. Precis om jag själv har haft.

Var bor ni allihop?

Jag bor i Stockholm 

• Töse

Jättekul känns ju som att det borde ju ha något med hootyreosen att göra just att det hade sänkts med25%. Köpte du föresten begepan1 mg på Apoteket. Hittade mest burkar med blandade vitaminer.

• snugglebunny

Jag bor också i Stockholm. Lufthunger och hjärndimman känner jag absolut igen. Ögonproblem också. Men det mesta blir ganska firt bättre på mig när jag ökar dosen. Ska bli intressant att se vad provet visar om en dryg månad (3 mån sen sist då). Känner på mig att jag nog borde öka dosen lite.

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-10 22:41:35 följande:
    Jättekul känns ju som att det borde ju ha något med hootyreosen att göra just att det hade sänkts med25%. Köpte du föresten begepan1 mg på Apoteket. Hittade mest burkar med blandade vitaminer.
    Först fick jag det utskrivet för ca 10 år sedan av den läkaren som är pensionerad idag. Det går även att köpa receptfritt. Så det gör jag idag. Det är Behepan 1 mg (pfizer).. 100 tablette ca 100 kronor.

• Jättekul
    Jisa skrev 2013-04-10 22:23:30 följande:
    Jättekul: vad skönt att de har försvunnit. För mig är det disco vissa kvällar, är nästan rädd för att fö ett epilepsianfall av allt blixtrande.Ser dem både när jag blundar och när ögonen är öppna. Men i perioder har jag dem inte alls. Ska helt klart prova Behepan, känner att jag inte har så mycket att förlora.
    Prova Behepan. Det gick över för mig då.
  • Jättekul

Vad skönt det är att kunna prata med er. Ni anar inte dessa två-tre år som man inte förstod någonting. Önskar jag hade haft denna tråd. då. Kära vänner, det kommer ordna sig för er. Stå på er. Via denna sida, sköldkörtelföreningen, alla bra läkare som står på vår sida som ni kan hitta här i tråden /inläggen. Det viktigaste är att vi vet värdena/vad som gäller.

Kram 

• Jisa

Jättekul: har flyttat upp till Sundsvall från Stockholm, trist. Hade gärna tagit en fika med folk som faktiskt förstår vad man här igenom. Vi flyttade upp pga att jag mådde så otroligt dåligt och behövde hjälp av min mamma. Orkade knappt ta hand om min son när det var som sämst.

• Töse

Jag är glad att jag hittat denna tråden och vill gärna träffa er. Som sagt åker upp till huvudstaden runt början av maj. En fråga till er alla, vad tror ni utlöste eran hypotyreos?

Svar på tråden Hypotyreos tråden!