• Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • Töse

What to do med min huvudvärk ikväll ;(...

Lägger upp en bild på de ögonbesvär jag har fått sen hypon. Min läkare "såg inget". Ser ni? Detta är ändå en bild tagen med en Iphone...

• Töse

Ursäkta om jag bombarderar med inlägg. Men hade hjärtpåverkan nyss om än bara någon sekund. Precis som att det stannade upp. Förstår att min kropp inte orkar de här påfrestningarna. Fan om det ska hända mig någonting när jag har min flicka. Som sagt ni är min ventil.

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-15 21:22:46 följande:
    Ursäkta om jag bombarderar med inlägg. Men hade hjärtpåverkan nyss om än bara någon sekund. Precis som att det stannade upp. Förstår att min kropp inte orkar de här påfrestningarna. Fan om det ska hända mig någonting när jag har min flicka. Som sagt ni är min ventil.
    Ingen fara alls. Så skönt att vi kan ventilera. jag hade också det där med hjärtat någon sekund och kollade upp det via EKG på vårdcentralen innan jag blev behandlad av levaxin. Det syntes på EKG då det kom då när jag låg där. Dock var det så lite så det var inget de tyckte man skulle behandla. jag fick iaf göra ett arbetsEKG också. Sen har jag mitt höga kolesterol pga hypo och då tvingade jag av läkaren statiner som jag berättat om.
    Det med hjärtat har upphört men jag kommer ihåg hur läskigt det var.

Är det färgförändringen på ditt öga du tänker på?  
  • Töse

Ok. Bra att det med hjärtat
    Med kan försvinna. Mitt hjärta känns så skört. På ögat närmast näsan till, små "bubblor" i ögonvitan, kanske inte syns så bra på bilden iaf.

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-15 21:40:39 följande:
    Ok. Bra att det med hjärtat
    Med kan försvinna. Mitt hjärta känns så skört. På ögat närmast näsan till, små "bubblor" i ögonvitan, kanske inte syns så bra på bilden iaf.
    Ja, nu ser jag. Stackare. Kan blodådror synas pga hypo så kan detta också vara pga hypo.

Sååå mycket diffusa problem som ger sig på organ efter organ i hela kroppen.

Du jag tänkte på dina 50 mg i veckan. Ska du inte dela upp det på 2x25mg dvs två gånger i veckan?
    Bara en tanke. Vet att min "den som var bra som gått i pension" var så noga med att man fördelade levaxinen jämnt. 
  • Töse

Tack för rådet. Ska nog göra det. Min kropp är just nu så känslig så det vore bra att göra som du skriver.

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-15 21:50:57 följande:
    Tack för rådet. Ska nog göra det. Min kropp är just nu så känslig så det vore bra att göra som du skriver.
    Jag kan tänka mig hur slutkörd du är och flera andra här i tråden som nyss börjat er behandling eller är under utredning. Att dessutom ha små barn att ta hand om och på det oron. Fruktansvärt.

Så skönt att det är på rätt väg nu iaf och att du har kontakt med en överläkare. Kanon. 
  • snugglebunny

Töse: Ja, det med ögat beror säkert på hypon. Jag tycker att mina ögon ofta känns torra och har tappat sin lyster på nåt sätt. Det är läskigt med extraslag men oftast är det ju helt ofarligt. Jag har också funderat på hur mycket mitt hjärta ska klara av... Har haft perioder då det känts som det slagit väldigt hårt, vilket också är ett symptom. Det var jobbigt när man skulle sova... Läste tips om att äta magnesium innan man skulle sova och jag tyckte det hjälpte lite. När jag ligger bättre i dos försvinner det.

• Töse

Ni kan inte tro detta. Skrev ju om huvudvärken igår. Tog mod att ringa vc idag, läs detta... Hon frågade varför jag sökte vård då sa jag för mina symtom för hypotyreos. Men sa hon då du sökte ju för inte så länge sen för det ( ca 2 veckor sen) , - ja men jag har nya symtom mina händer och fötter sover och jag HAR så ont i huvudet. Då säger hon men din doktor graven remiss här hon tycker du Ska söka till psykiatrin istället. Blev så kränkt!!!!! Och ledsen gråtit hela morgonen. Sa detta till min mamma som ringt och härjar nu och sagt. Säg aldrig tillit flicka att hon har psykiska besvär. Vi alla som känner henne vet att hon inte är deppig eller har ångest. Hon ska anmäla dom nu. Men fick en tid nu till dr på vc. Gör sista försöket annars meddelar jag dom att jag nu byter vc får söka mig till ett annat län. Jag ska inte Lipa lör jag träffar henne jag ska vara stark!!

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-16 10:44:39 följande:
    Ni kan inte tro detta. Skrev ju om huvudvärken igår. Tog mod att ringa vc idag, läs detta... Hon frågade varför jag sökte vård då sa jag för mina symtom för hypotyreos. Men sa hon då du sökte ju för inte så länge sen för det ( ca 2 veckor sen) , - ja men jag har nya symtom mina händer och fötter sover och jag HAR så ont i huvudet. Då säger hon men din doktor graven remiss här hon tycker du Ska söka till psykiatrin istället. Blev så kränkt!!!!! Och ledsen gråtit hela morgonen. Sa detta till min mamma som ringt och härjar nu och sagt. Säg aldrig tillit flicka att hon har psykiska besvär. Vi alla som känner henne vet att hon inte är deppig eller har ångest. Hon ska anmäla dom nu. Men fick en tid nu till dr på vc. Gör sista försöket annars meddelar jag dom att jag nu byter vc får söka mig till ett annat län. Jag ska inte Lipa lör jag träffar henne jag ska vara stark!!
    DET är för jäkligt rent ut sagt. Fy sjutton.
Svar på tråden Hypotyreos tråden!