• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Fidelis ad urnam

Nu har jag läst på lite och det är tyvärr lite för äckligt faktiskt.
    Jag använder inte tampong heller, vill inte upp och peta bland blod och äckel. Fy.  

• Laguna
    Chianti skrev 2012-01-05 13:53:33 följande:
    Den där stroppen känns oskön.
    Klipp av den.
  • mamma till tre busungar

För att jag inte kommit mig för  med att beställa en och inte har koll på vilken storlek jag skulle behöva.

• Fia 28
    beccagranen skrev 2012-01-05 11:52:57 följande:
    där jag beställde min (menskoppen.se?) så hade dom nöjd kund garanti. Om man inte var nöjd skulle man klippa den i tu och skicka tillbaka och då också få pengarna tillbaka. Är man nöjd och lägger de hundrlapparn och kan ha koppen i ca 10år (som det står på nätet) så har man sparat in de pengarna många gånger om.
    Jag har beställt därifrån och det står ju bara att man kan returnera endast om förpackningen är obruten.
  • Blå damcykel
    La Lola skrev 2012-01-05 11:53:49 följande:
    Näe.
    Men jag tänker på att jag antagligen inte är vig nog att få in en menskopp.
    Vig? Det är koppen som ska in, inte din näsa Flört

Jag är för övrigt väldigt nöjd med min!!! Min kopp alltså, inte min vighet. Vigheten kunde va bättre....
  • Blå damcykel

Det var ett j-a tjat om miljö. Jag sopsorterar för miljön. Menskoppen använder jag för att den är ekonomisk och j-t praktisk.
    Är det så miljövänligt att framställa silikon eller latex då?
    Silikon, då tänker jag plast, framställs av olja. Om det är korrekt vet jag i nte.
    Latex, då tänker jag gummiträd och skövlad regnskog.
    Det kostar lika mycket energi att tillverka 1 konsevburk som att återvinna 25 st...

Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???