• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • MariaElionora

Jag anser inte man kan se sig som riktig miljövän om man förbrukar engångsskydd varje månad.

• MariaElionora

Självklart krävs det mycket mer än menskopp men det är en såpass enkel grej varje kvinna med mens kan göra och att välja bort det pga prydhet tycker jag är egoistiskt och dumt.

• Fru U
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:05:54 följande:
    Jag anser inte man kan se sig som riktig miljövän om man förbrukar engångsskydd varje månad.
    oavsett skäl?
    Svaren bor i hjärtat
  • Jennie med ie
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:07:14 följande:
    Självklart krävs det mycket mer än menskopp men det är en såpass enkel grej varje kvinna med mens kan göra och att välja bort det pga prydhet tycker jag är egoistiskt och dumt.
    Prydhet? ja så kan man ju också tolka det...
  • accept
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:03:30 följande:
    Jo för all del. Det är ju pga alla egocentriska miljöbovar som världen ser ut som den gör nu...
    Då antar jag att du varken flyger eller kör bil heller? Du återvinner allt, har ingen dator eller telefon (hur KAN du sitta på FL undrar jag?)
    Jag har åtminstone inte sådan dubbelmoral som du har. 
  • snorkan
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:07:14 följande:
    Finns säkert hundratals grejer som du gör i din vardag som inte räknas som bra för miljön......att använda menskopp uppväger inte det.
  • snorkan
    accept skrev 2012-01-05 13:10:39 följande:
    Då antar jag att du varken flyger eller kör bil heller? Du återvinner allt, har ingen dator eller telefon (hur KAN du sitta på FL undrar jag?)
    Jag har åtminstone inte sådan dubbelmoral som du har. 
  • MariaElionora
    snorkan skrev 2012-01-05 13:11:10 följande:
    Finns säkert hundratals grejer som du gör i din vardag som inte räknas som bra för miljön......att använda menskopp uppväger inte det.
    har jag sagt att en menskopp väger upp allt annat? Självklart gör jag mycket mer för miljön.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???