• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • BokhyllanBilly

... Och skulle aldrig i livet stoppa upp en menskopp där när man redan har obehag som det är!

• Helene OSV
    BokhyllanBilly skrev 2012-01-05 15:54:19 följande:
    Gillar inte tamponger bör jag har mens. Är jätte öm och har ont där nere när jag har mens sp det enda som funkar för mig är bindor.

Jag HATAR tamponger men använder menskopp, verkligen ingen likhet! Jag är också jätteöm och vissa dagar kan jag inte använda menskoppen eftersom det gör för ont men då kan jag ändå inte gå hemifrån så jag behöver den inte. Använder tygbindor under hela mensen och tar menskoppen som en extra säkerhet när jag ska nånstans. Använder den max två dagar i månaden.
  • BokhyllanBilly
    Helene OSV skrev 2012-01-05 15:59:43 följande:
    Jag HATAR tamponger men använder menskopp, verkligen ingen likhet! Jag är också jätteöm och vissa dagar kan jag inte använda menskoppen eftersom det gör för ont men då kan jag ändå inte gå hemifrån så jag behöver den inte. Använder tygbindor under hela mensen och tar menskoppen som en extra säkerhet när jag ska nånstans. Använder den max två dagar i månaden.

Jag kan knappt peta där nere när jag har mens så kopp är uteslutet. Blivit extremt öm sen jag födde barn. Alla är vi olika!
  • Poptart

Men vilken oerhört arg trådstart! Varför uttrycka dig så hätskt?

Jag använder menskopp, det är helt suveränt, kommer aldrig gå tillbaka till evinnerliga bind/tampongbyten!
    När jag använder menskopp så glömmer jag ju nästan bort att jag har mens, jag slipper se blodiga bindor varje gång jag går på toa.

Fattar inte varför ni som inte har provat kan tycka det är äckligt! Det är supersmidigt, lätt att använda och säkert! Med rätt storlek så får du inget läckage, inga fler utgifter för engångsskydd och ett himla smidigt mensskydd! 

• Jennie med ie
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-05 15:43:42 följande:
    Jag borde också få ett miljöpris. Har tagit bort livmodern och har inte använt annat en enstaka trosskydd sen april.
    Jag har inte använt NÅT på 3 år sen de tog bort min (livmoder alltså), så jag vinner ändå
  • Jennie med ie
    Poptart skrev 2012-01-05 16:03:19 följande:
    Fattar inte varför ni som inte har provat kan tycka det är äckligt!
    Alltså jag kan nog tycka det är äckligt att äta fårhjärna utan att ha provat det Inga liknelser i övrigt, men man vet ju i regel med sig ungefär vilka saker som skapar obehagskänslor hos en. Som direkt kontakt med blod eller att röra inne i vaginan vid mens t ex...
  • Jennie med ie
    Wittra skrev 2012-01-05 15:40:31 följande:
    Ja, reagerar också på argumentet "men prova" eh, jaha, men om den kostar 200 så är det väl pengarna åt fanders om man inte trivs? man kan väl inte returnera snuskkoppen
    Man kan tydligen klippa sönder den och skicka tillbaka och få pengarna tillbaka, från nåt ställe i alla fall (läste det här i tråden). Hur pass miljövänligt DET är förtäljer nog inte storyn.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???