• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • La Lola
    MariaElionora skrev 2012-01-05 12:57:58 följande:
    Så det är viktigare än miljön?
    För vissa människor är det det.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • For all I care

Vet inte egentligen, använder inte tamponger eftersom det är så obehagligt att använda så jag tänker att menskopp kanske är obehagligt det med.

• VildVittra

det är framför allt detta med att göra rent den.....alltså DET pallar INTE jag.

Så NEJ ingen menskopp för mig

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • Kimona

Intressant att du skriver att den är billig.... I långa loppet, ja, men den kostar över 300 spänn häromkring och det är en för hög engångsutgift gör mig

• Mandel

Varför?
    För att jag knappt ens har mens och om jag skulle få en liten blödning så använder jag inte ens engångsskydd utan aktiverar knipmusklerna.
    Nej, jag kladdar inte ned trosor och byxor eller sängen om jag sover naken.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • MariaElionora
    La Lola skrev 2012-01-05 12:59:07 följande:
    För vissa människor är det det.
    Jo för all del. Det är ju pga alla egocentriska miljöbovar som världen ser ut som den gör nu...
  • La Lola
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:03:30 följande:
    Jo för all del. Det är ju pga alla egocentriska miljöbovar som världen ser ut som den gör nu...
    Du tror att bara för att man inte vill använda menskopp så tänker man inte på miljön överhuvudtaget? Obestämd
  • Jennie med ie

Man kan ju om man vill dra slutatsen att de som använder menskopp är snällare mot miljön än de som använder annat mensskydd, totalt sett. Om man vill. Men det är rätt dumt. Detta med mensskydd är ju bara EN av många många grejer där man kan välja miljövänligare eller miljö-ovänligare alternativ, att man väljer t ex tampong före menskopp eftersom man trivs med det betyder ju inte att man totalt skiter i allt som har med miljön att göra. menskoppanvändarna å sin sida gör säkert andra val som inte är de bästa för miljön.

• MariaElionora
    La Lola skrev 2012-01-05 13:04:25 följande:
    Du tror att bara för att man inte vill använda menskopp så tänker man inte på miljön överhuvudtaget? Obestämd
    Många bäckar små
  • La Lola
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 13:04:35 följande:
    Man kan ju om man vill dra slutatsen att de som använder menskopp är snällare mot miljön än de som använder annat mensskydd, totalt sett. Om man vill. Men det är rätt dumt. Detta med mensskydd är ju bara EN av många många grejer där man kan välja miljövänligare eller miljö-ovänligare alternativ, att man väljer t ex tampong före menskopp eftersom man trivs med det betyder ju inte att man totalt skiter i allt som har med miljön att göra. menskoppanvändarna å sin sida gör säkert andra val som inte är de bästa för miljön.
    Exakt!
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???