• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • accept
    snorkan skrev 2012-01-05 13:19:52 följande:
    Grattis du måste tycka att du själv verkligen är perfekt och vi andra riktiga idioter som flyger utomlands, åker 10 mil i bil för att gå på bio, byter tampong 4-6 gånger om dagen. 
    Ja FY vad hemska vi är.
    Haha.
    Särskilt såna som jag som ÄLSKAR att shoppa, tar tåg och bil i tid och otid, och längtar efter Thailandsresan i november! 
  • DragonWoman
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:20:55 följande:
    Jag vill att mina barnbarnsbarn också ska få leva...
    Och menskoppen kommer garantera detta?
    Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Fru U

Jag vill fortfarande veta, ts, om du anser att man inte kan vara miljövän om man inte kan använda menskopp?!

Svaren bor i hjärtat
  • Dohgon

nej jag har inte prövat och vill nog inte göra det heller. är näst intill orörbar när jag har mens för tillfället och att då böja sig och krångla med att sätta in och sen ta ut och tömma och sen sätta in igen känns som en omöjlighet.
    klarar inte ens lyfta barnen när jag har mens utan att kvida.

• snorkan
    accept skrev 2012-01-05 13:21:59 följande:
    Ja FY vad hemska vi är.
    Haha.
    Särskilt såna som jag som ÄLSKAR att shoppa, tar tåg och bil i tid och otid, och längtar efter Thailandsresan i november! 
    Samma härSkrattande

men jag  bryr mig för det, jag komposterar, och sorterar alla sopor tex

visst jag är en elaking.....men inte helt igenom Solig 
  • Mandel
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 13:11:12 följande:
    Men jag är ändå bäst för jag har inte mens alls och använder därmed varken engångsskydd eller menskopp. Hurra för mig, jag borde få ett miljöpris!!
    Jag är ännu bättre än dig för jag går till jobbet, komposterar, källsorterar avfall och handlar miljömärkt/kravmäkt.
    Undviker att åka bil i onödan utan samlar ihop mina ärenden och passar på när jag till slut måste.
    Dricker inte en massa kaffe, te eller flaskvatten.
    Odlar mycket i mitt eget trädgårdsland som jag äter av under säsongen och fryser in en del.
    Huset värms med jordvärme och jag putsar fönstren med såpa. Och bla bla bla...
    Och så har jag inte mens så mina mensskydd jag köpt för många år sedan är fortfarande oanvända!

Ett större miljöpris till mig alltså!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Familjeliivsfinastenick
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:20:55 följande:
    Jag vill att mina barnbarnsbarn också ska få leva...
    Så otroligt storsint av just dig att hysa en sådan sällsynt och osjälvisk önskan i ditt bröst.
  • Isnogood

Tjaa, min ursäkt är att jag inte HAR någon mens...

-Är det godkänt som anledning..?

Eller, måste jag använda en i alla fall..?  "känns oerhört onödigt"    

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Jennie med ie
    Mandel skrev 2012-01-05 13:39:31 följande:
    Jag är ännu bättre än dig för jag går till jobbet, komposterar, källsorterar avfall och handlar miljömärkt/kravmäkt.
    Undviker att åka bil i onödan utan samlar ihop mina ärenden och passar på när jag till slut måste.
    Dricker inte en massa kaffe, te eller flaskvatten.
    Odlar mycket i mitt eget trädgårdsland som jag äter av under säsongen och fryser in en del.
    Huset värms med jordvärme och jag putsar fönstren med såpa. Och bla bla bla...
    Och så har jag inte mens så mina mensskydd jag köpt för många år sedan är fortfarande oanvända!

Ett större miljöpris till mig alltså!
    Nänä, nu snackar vi mensskydd bara. Allt annat är ovidkommande i denna tråden
  • DragonWoman

Vad är menskoppar gjorda av? Hur skulle massproduktionen påverka miljön?

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???