• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • An0nym0us

Aldrig i livet Kräks

Bara tanken av att stoppa upp något och gå runt i det gör att jag kräks lite i munnen...och namnet.. MensKOPP *ryser*.

Nej.

• Wittra

Min ursäkt? Menar du att kvinnor ska behöva ha en ursäkt för att inte använda en gummikopp som samlar upp blod?!! Varför ska man överhuvudtaget försvara sig för att man inte använder sådant menar du? Du vet, man kan stödja kampen för bättre miljö även utan menskopp. Shocking, i know, but thats true! Obestämd 

• Tess1990
    Genghis skrev 2012-01-05 15:28:57 följande:
    Jag behöver ingen ursäkt för att göra hur jag vill med min mens. 

Håller med!
  • accept
    Wittra skrev 2012-01-05 15:31:43 följande:
    Min ursäkt? Menar du att kvinnor ska behöva ha en ursäkt för att inte använda en gummikopp som samlar upp blod?!! Varför ska man överhuvudtaget försvara sig för att man inte använder sådant menar du? Du vet, man kan stödja kampen för bättre miljö även utan menskopp. Shocking, i know, but thats true! Obestämd 
  • Drömmarmamman

Tycker det verkar oerhört ofräscht. Använder aldrig tampong då jag inte trivs med att "stänga in" bakterier därinne. Och som andra säger, hutlöst dyr för någon som bara vill prova.

Herregud vad löjligt. Precis som någon sa i tråden; Jag behöver ingen ursäkt för att göra som jag vill med min mens.

• Wittra

Ja, reagerar också på argumentet "men prova" eh, jaha, men om den kostar 200 så är det väl pengarna åt fanders om man inte trivs? man kan väl inte returnera snuskkoppen

• Sanningsdan

Blöder så mycket efter sista barnet så svårt att tänka mej någon menskopp som står emot...vad säger ni, ni som har erfarenhet av den? Funkar den med MYCKET rikliga blödningar?

• UnderbaraMix

För att jag inte har haft mens på år och dar ;)
    Nu har jag dock skaffat mig en kopparspiral och förväntar mig ett helvete när den väl kommer igång igen (ammar). 

Den dagen jag får min mens kommer jag troligtvis gå ner till ICA och köpa kondomer och glömma bort menskoppens existens.   

Mamma till en liten kille född augusti-11. Flyttar till årsskiftet till Edinburgh, Skottland. underbaramix.wordpress.com
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???