• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Familjeliivsfinastenick

Varför? Därför att det verkar obehagligt jag har en lite speciell kropp och grejjar inte ens tamponger. Annars så gillar jag tanken på att spara på miljön men i detta fall så tänker jag mer på min kropp.

• snorkan
    La Lola skrev 2012-01-05 11:53:49 följande:
    Näe.
    Men jag tänker på att jag antagligen inte är vig nog att få in en menskopp.
    Näe.
    Få in den borde du väl kunna få?  får du in en tampong  eller når att torka med ett papper borde du väl nå att sätta in en menskopp med, men jag förstår om du inte villSkrattande
  • La Lola
    snorkan skrev 2012-01-05 12:28:50 följande:
    Näe.
    Få in den borde du väl kunna få?  får du in en tampong  eller når att torka med ett papper borde du väl nå att sätta in en menskopp med, men jag förstår om du inte villSkrattande
    Men som jag redan skrivit så är det inte så enkelt att få in en tampong heller.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • slinkywookie

Intressant att sa manga ar sa nippriga och markvardiga kring sin egen kropp och mens...

• Slats
    beccagranen skrev 2012-01-05 11:52:57 följande:
    där jag beställde min (menskoppen.se?) så hade dom nöjd kund garanti. Om man inte var nöjd skulle man klippa den i tu och skicka tillbaka och då också få pengarna tillbaka. Är man nöjd och lägger de hundrlapparn och kan ha koppen i ca 10år (som det står på nätet) så har man sparat in de pengarna många gånger om.
    fint tips. synd att de endast erbjuder två sorter, vill ha en med boll istället för pigg. det finns på m-koppen.se, men de verkar dock inte erbjuda samma service.
  • snorkan
    La Lola skrev 2012-01-05 12:30:07 följande:
    Men som jag redan skrivit så är det inte så enkelt att få in en tampong heller.
    ok sorry missade detGlad
  • accept
    beccagranen skrev 2012-01-05 11:51:00 följande:
    Det är upp till var och än, har själv bara svårt att förstå varför man inte vill testat något som de flesta är nöjda med samt att det är mycket mer skonsamt för både naturen, underlivet och blånboken.
    Nja, inte i det fallet faktiskt.
  • MariaElionora
    accept skrev 2012-01-05 12:54:23 följande:
    Att jag mår illa bara jag tänker tanken, SÅ äckligt med menskopp.
    Så det är viktigare än miljön?
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???