• Chetti

Sjuksköterskestudenter!

JA77 skrev 2013-08-11 13:39:09 följande:

Jobbar du på sjukhus (avdelning) är det sällan man börjar senare än 07, tyvärr.

Jag börjar 07.00 nu också på jobbet men jag har bara 5 minuter ifrån. Blir värre när man ska pendla men antingen får min man byta arbetstider eller så får jag skaffa en bil och köra snabbt till jobbet =)
    blääääääääääää
  • Chetti

Är det lönt att köpa författningshandbok för personal inom hälso- och sjukvård??

Svårt att hitta nyaste utgåvan 2013 på bibliotek och den kostar en del på nätet.

Det blir full fart direkt, första månaden hinner vi med 3 seminarier, 1 salstenta och två skriftliga uppgifter. En massa att komma in i vad gäller skrivregler, läsande, hitta böcker och veta vad man ska läsa. Det blir tufft men ska göra mitt bästa för att hänga med =)

Några sista råd innan det drar igång på allvar?      

• Chetti

Förlåt för att jag bombaderar er med frågor och annat men har ingen annan att vända mig till.

Vart hittar jag vetenskapliga artiklar?

Sedan undrar jag vad ni tyckte om Termin1?

Hoppas ni njuter av sista sommarlovsdagarna!!     

blääääääääääää
  • Scrubs81
    Chetti skrev 2013-08-11 15:08:26 följande:
    Är det lönt att köpa författningshandbok för personal inom hälso- och sjukvård??

Svårt att hitta nyaste utgåvan 2013 på bibliotek och den kostar en del på nätet.

Det blir full fart direkt, första månaden hinner vi med 3 seminarier, 1 salstenta och två skriftliga uppgifter. En massa att komma in i vad gäller skrivregler, läsande, hitta böcker och veta vad man ska läsa. Det blir tufft men ska göra mitt bästa för att hänga med =)

Du hittar alla författningar på nätet!
  • Scrubs81
    Chetti skrev 2013-08-11 15:29:37 följande:
    Förlåt för att jag bombaderar er med frågor och annat men har ingen annan att vända mig till.

Vart hittar jag vetenskapliga artiklar?

Sedan undrar jag vad ni tyckte om Termin1?

Hoppas ni njuter av sista sommarlovsdagarna!!     
    Du hittar vetenskapliga artiklar i databaser via skolan. Garanterat kommer ni få introduktion på biblioteket hur ni hittar dom, inloggningar och vad som verkligen är en vetenskaplig artikel.
  • Chetti

Scrubs81 skrev 2013-08-11 15:51:51 följande:
    Du hittar alla författningar på nätet!

Vad bra!!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Scrubs81 skrev 2013-08-11 15:52:48 följande:
    Du hittar vetenskapliga artiklar i databaser via skolan. Garanterat kommer ni få introduktion på biblioteket hur ni hittar dom, inloggningar och vad som verkligen är en vetenskaplig artikel.

Ja, jag är lite ivrig med att komma igång och vill helst veta allt NU haha =D

Jag antar att vi kommer få all nödvändig info när vi väl börjar!

Tack för dina svar!   
    blääääääääääää
  • mamajennie

Hej!

Jag har just nu ett studieuppehåll för jag är hemma med min lilla. Jag ska snart tillbaka till skolan för att göra min första VFU på T2. Jag känner mig väldigt missnöjd med hur föräldrar med små barn (eller föräldrar öht) blir bemötta på min skola. Det är lite "take it or leave it" inställning och att få åka 1,5 h till sin praktikplats kan man få räkna med... Har förstått att det ser väldigt annorlunda ut på andra högskolor och universitet. Ska ev tillbaka redan i vinter 10 v för att sedan ha uppehåll igen under våren, men nu vill jag typ bara gråta efter att ha pratat med studievägledaren!

Hur ser det ut på era skolor? Jag läser på Mdh btw...

• mamajennie
    Chetti skrev 2013-08-11 15:08:26 följande:

Blä! Jag köpte den, helt meningslöst....
  • Emmeliina
    mamajennie skrev 2013-08-12 11:24:34 följande:
    Hej!

Jag har just nu ett studieuppehåll för jag är hemma med min lilla. Jag ska snart tillbaka till skolan för att göra min första VFU på T2. Jag känner mig väldigt missnöjd med hur föräldrar med små barn (eller föräldrar öht) blir bemötta på min skola. Det är lite "take it or leave it" inställning och att få åka 1,5 h till sin praktikplats kan man få räkna med... Har förstått att det ser väldigt annorlunda ut på andra högskolor och universitet. Ska ev tillbaka redan i vinter 10 v för att sedan ha uppehåll igen under våren, men nu vill jag typ bara gråta efter att ha pratat med studievägledaren!

Hur ser det ut på era skolor? Jag läser på Mdh btw...
    Nu läser jag på en skola som har som 3 grupper där praktikerna är i de respektive städerna som grupperna är, Malmö, Trelleborg och Ystad. Jag tillhörde först Malmö men fick byta till Trelleborg sedan som är mycket närmre mig och det gör en skillnad på ungefär 30-35 min restid för mig. Men hade jag inte fått byta så hade jag fått ha min praktik i Malmö, så dem har ju typ samma syn på det där. 
    Nicole 110322 <3
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!