• majsa88

Sjuksköterskestudenter!

Samma här. Pluggar alltid dagen innan tenta. :(

Johanniee skrev 2013-10-17 11:23:23 följande:
    Aaaaaaaaahhhhhhhh tentaångest!!!! Varför pluggar jag aldrig tillräckligt? Ska jag behöva gå igenom den här jäääävla ångesten varje gång jag tentar? När ska jag lära mig? Den här gången är det muntlig tenta och godkänner tentatorerna mig gör dom ett sjukt dåligt jobb.

Förlåt för kapad tråd men jag är såååå irriterad på mig själv!

• JA77
    Mosaik skrev 2013-10-16 12:04:04 följande:

Vi MÅSTE gå några kvällar samt helger...
    Ja, men jag lovar att ni slipper de röda dagarna som tex julafton. Att OB-tid på storhelger förekommer, ska inte "straffa" studenten; vården är ju inte annorlunda på julafton jämfört med en vanlig lördag. Är man schemalagt julafton kan man gott byta till en annan helgdag, ingen handledare kommer att sätta emot. 
  • H2O Mineral
    JA77 skrev 2013-10-18 05:53:49 följande:
    Ja, men jag lovar att ni slipper de röda dagarna som tex julafton. Att OB-tid på storhelger förekommer, ska inte "straffa" studenten; vården är ju inte annorlunda på julafton jämfört med en vanlig lördag. Är man schemalagt julafton kan man gott byta till en annan helgdag, ingen handledare kommer att sätta emot. 
    Man kan mycket väl få gå julafton men oftast är ju det isåfall frivilligt... 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • MammaTillMy11

Hos oss på MDH behöver vi inte göra VFU röda dagar/storhelger.

VFU under röda storhelgsdagar

Under läsåret 2013/2014 infaller vissa röda storhelgsdagar under vardagar. Dessa dagar är långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk, 1:a maj, kristi himmelsfärdsdag, nationaldagen, julafton, juldagen, annandag jul, nyårsafton, nyårsdagen samt trettondagen. Som student vid HVV behöver Du inte göra VFU under dessa dagar men däremot skall minst 32 timmar per/v genomföras, vilket planeras i samråd med vårdverksamheterna.

♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • Mosaik
    Emmeliina skrev 2013-10-21 23:14:08 följande:
    Klarade min tenta i statistik och kvantitativ forskning!! Sjukt glad för det :D

Grattis! :) Underbar känsla att kunna beta av tenta efter tenta :)
  • MammaTillMy11
    Emmeliina skrev 2013-10-21 23:14:08 följande:
    Klarade min tenta i statistik och kvantitativ forskning!! Sjukt glad för det :D
    Härligt!! :D Jag klarade mina tentor i Läkemedelsberäkningen och den första tentan i Patologikursen.. :D Så skönt! 
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • bomman

Hur lägger ni upp tentaplugget? Läser termin 1 och har inte pluggat på 10 år. Tycker det är svårt att få kvalité på pluggandet. Känns som jag lär mig för sakta!
    Tips mottages gärna!

• Momalicious

Jag brukar först kolla igenom sammanfattningen för kapitlen om det finns för att få en överblick, sedan skumläsa, sen djupläsa de viktiga delarna och sedan göra en sammanfattning och så brukar jag kolla igenom gamla tentor för att kolla hur frågorna brukar vara upplagda och så jag inte missat nåt återkommande. Men huvudsaken är ju att du hittar ett sätt som passar dig!

• Momalicious

Nästa vecka har jag tenta i två kurser, sex tentor sammanlagt. Uuurk. Efter det ska jag på weekend med mina svägerskor och svärmor. Kan behöva en liten semester!

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!