Sjuksköterskestudenter!
Samma här. Pluggar alltid dagen innan tenta. :(
Förlåt för kapad tråd men jag är såååå irriterad på mig själv!
Samma här. Pluggar alltid dagen innan tenta. :(
Hos oss på MDH behöver vi inte göra VFU röda dagar/storhelger.
VFU under röda storhelgsdagar
Under läsåret 2013/2014 infaller vissa röda storhelgsdagar under vardagar. Dessa dagar är långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk, 1:a maj, kristi himmelsfärdsdag, nationaldagen, julafton, juldagen, annandag jul, nyårsafton, nyårsdagen samt trettondagen. Som student vid HVV behöver Du inte göra VFU under dessa dagar men däremot skall minst 32 timmar per/v genomföras, vilket planeras i samråd med vårdverksamheterna.
Klarade min tenta i statistik och kvantitativ forskning!! Sjukt glad för det :D
Hur lägger ni upp tentaplugget? Läser termin 1 och har inte pluggat på 10 år. Tycker det är svårt att få kvalité på pluggandet. Känns som jag lär mig för sakta!
Tips mottages gärna!
Jag brukar först kolla igenom sammanfattningen för kapitlen om det finns för att få en överblick, sedan skumläsa, sen djupläsa de viktiga delarna och sedan göra en sammanfattning och så brukar jag kolla igenom gamla tentor för att kolla hur frågorna brukar vara upplagda och så jag inte missat nåt återkommande. Men huvudsaken är ju att du hittar ett sätt som passar dig!
Nästa vecka har jag tenta i två kurser, sex tentor sammanlagt. Uuurk. Efter det ska jag på weekend med mina svägerskor och svärmor. Kan behöva en liten semester!