• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Strö lite socker

Det heter inte jamaicanska...

• TrailerTrash
    KimPossible skrev 2012-02-03 21:58:46 följande:
    Ah, jag tänkte mer att om det liksom aldrig går ur kroppen så kan man räkna från den första öht. Drömmer
    Det kommer aldrig gå ur kroppen,det är liksom inkapslat i hjärnan så hon kommer alltid vara hög och prata Jamaicanska för det är så coolt elller nått sånt
    I love the smell of shit in the morning
  • move
    Lisastina skrev 2012-02-03 21:47:44 följande:
    Hej move,

du frågar på din blogg om vi besökare förstår budskapet. Nej! Men jag försökte . Jag tyckte att det var svårt, särskilt som jag är lite hörselskadad och har svårt att urskilja tal när det är musik i bakgrunden. Jamaikansk engelska är inte så lätt att förstå, särskilt när man pratar fort eller sjunger, men om du hjälper oss så blir vi fler som kan begripa budskapet! Tex genom att lägga ut texten till det som sägs i filmsnuttarna på din blogg, eller att göra ett kortare sammandrag av innehållet. 

Berätta gärna hur du själv lärde dig denna dialekt (för du är väl född i Sverige)?  

hälsningar
    Ja, det gör jag gärna :P. Jag har redan planerat att göra en video där jag lär folk riktig patois :P, hahaha...

Jag har levt i Jamaica mentalt sedan 2006, fysiskt har jag "bara" levt på Jamaica 296 dagar :D. Men jag har även bott med min Jamaicanska make sedan 2008 :). Mina vänner är Jamaicaner och vi pratar dygnet runt så...
  • La Lola
    move skrev 2012-02-03 21:57:23 följande:
    Ja, för det är inte ni som senast IDAG skrev att jag inte kunde engelska?
    Även fast jag klart och tydligt skrev att jag är  tacksam över att ha tappat den engelska dialekten. 

Det är ni som är så smarta, som int är capable of understanding when someone is playing a game with you?
    Jag förstår.. 
    Nu har jag nog också rökt på för jag kan då inte minnas att jag skrivit IDAG att du inte kan engelska....
    Fan, jag måste försöka dra ner på rökningen alltså.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • och

Jag vill också röka på.

Måste man ha en blogg för att göra det? Kan en restresa till Mallorca räknas för att jag ska få som mission att lära alla att tala spanska? 

The hard way is the right way.
  • TrailerTrash
    La Lola skrev 2012-02-03 22:02:00 följande:
    Nu har jag nog också rökt på för jag kan då inte minnas att jag skrivit IDAG att du inte kan engelska....
    Fan, jag måste försöka dra ner på rökningen alltså.....
    Du måste faktiskt dra ner på rökat annars börjar väl du också svamla obegripligheter
    I love the smell of shit in the morning
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska