• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • Selfish Geene
    Otäcking skrev 2012-02-04 00:19:20 följande:
    Men det är ju rätt uppenbart att TS är svagbegåvad. På riktigt alltså. Fo' real. Jamaican style.
    söt men korkad blondin som gillar lite lagom farliga svarta killar, känns både nytt och fräscht och inte alls som någon stereotypbrud med daddy-issuesFlört 
  • Frontline
    move skrev 2012-02-03 21:35:17 följande:
    betyder det inte att dom som gör det, är ointelligenta eller försöker att skämta. Det är snarare dom som kan prata andra språk än vad dom föddes in i, som är smarta. Riktigt patetiska är människor säger att andra har fel, för att dom själva INTE kan förstå...

godhelpjamaica.blogspot.com/2012/02/lady-saw-...
    Du har inte lust att översätta det?
    Jag är inte så haj på skitsnack och bebisspråk...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • villhaenliten

OK???

Länken går till en blogg med en bild på en blond brud som ser helt drogad ut, och därefter en massa inlägg om Jamaica? 

Jag förstår inte poängen alls. Ja, jamaicansk engelska är ofta svår att förstå om man inte är van vid den, men detsamma gäller många andra engelska dialekter, t ex vissa brittiska och amerikanska. 

• villhaenliten
    Otäcking skrev 2012-02-04 00:19:20 följande:
    Men det är ju rätt uppenbart att TS är svagbegåvad. På riktigt alltså. Fo' real. Jamaican style.
    Eller så har hon bara rökt för mycket

För mycket röka gör en långsam och trögtänkt. Jag har mött sådant förr, även om jag inte direkt rör mig i sådana kretsar. 
  • KimPossible

För att vara lite allvarliga för en stund så är ju det här otroligt tragiskt. Det är en trasig människa som skulle behöva hjälp, men vägrar att inse det. 

Ibland får jag även känslan av att det kanske bara inte är Ts själv som står bakom sina vrickade trådar, utan även hennes man. En man som uppenbarligen har hjärntvättat henne på mer än ett sätt, och sett till så att hon lyder hans minsta vink och gör det som passar hans syften.

Ledsen Ts, men du måste söka hjälp nu, det är hög tid! 

• JessiWill
    TrailerTrash skrev 2012-02-03 21:38:32 följande:
    Jag förstår knappt vad du skriver på svenska
    William 23/9-2o1o ♥ Bebis bf 19/9-2o12 ♥
  • jebba

Åh är allas vår regnflicka tillbaka? Själv vet jag inte om jag förstår jamaicanska (har aldrig sett behovet att utreda frågan). Dock vet jag att jag att jag inte är ointellegent. Och just i den testen jag gjorde ingick inte jamaicanska som delmoment.

• FreeForAll
    Poor or rich doesn't matter, but I prefer poor people, because they are better humans, they have a good heart.

Hahaha!!!  
    Det ante mig.
  • Mad  as  snow
    KimPossible skrev 2012-02-04 00:52:50 följande:
    För att vara lite allvarliga för en stund så är ju det här otroligt tragiskt. Det är en trasig människa som skulle behöva hjälp, men vägrar att inse det. 

Ibland får jag även känslan av att det kanske bara inte är Ts själv som står bakom sina vrickade trådar, utan även hennes man. En man som uppenbarligen har hjärntvättat henne på mer än ett sätt, och sett till så att hon lyder hans minsta vink och gör det som passar hans syften.

Ledsen Ts, men du måste söka hjälp nu, det är hög tid! 
    Oavsett om TS söker hjälp eller ej så tycker jag att det är hög tid att resten av FL:s medlemmar upphör med lynchningen av vederbörande. Det mest tragiska och anmärkningsvärda med den här tråden (och alla andra av TS trådar) är inte TS själv, utan alla repliker på hennes inlägg.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska