• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • move
    Grätchen skrev 2012-02-07 01:16:22 följande:
    Om det är den tråden jag tror att du tänker på så har Ella skrivit det sagt det, det var någon annan som påstod sig känna Ella som sa att så var fallet.

*rättar*
    True. Och den patetiska människan, har INGEN aning om någonting jag gjort eftersom att hon inte ens varit i samma land...

Hon lyssnar på vad folk har sagt till henne, och kan inte förstå att människor ljuger för henne, eller varför dom skulle ljuga för henne.... 

Hon förstår inte heller att andra folk  och jag kanske aldrig ens har träffats.  Hon litar helt enkelt blint på vad människor påstår.
  • move
    misstrust skrev 2012-02-07 01:43:16 följande:

">

" target="_blank">

en som förklarar att på jamaica talar man engelska och jamaican patois :D samt lite till..
    tror kanske hon vet liiiite mer om saken än TS, eftersom hon faktiskt kommer därifrån 
    Har jag påstått något annat?
  • move
    Jennie med ie skrev 2012-02-07 00:40:43 följande:
    Nåja, det är knappast patois som kritiseras. Utan TS sätt att uttrycka sig, resonera, bete sig och behandla övriga i tråden...
    För att du anser mig vara en robot som inte behandlar andra som dom behandlar mig?!

Asså, jag svarar på samma sätt som människor säger till mig... 
  • move
    laid back skrev 2012-02-07 01:02:26 följande:
    Det har du ju skrivit i en annan tråd

Nej
  • move
    I Know skrev 2012-02-07 02:29:05 följande:
    Jag förstår det haha. Jag har en hel del att berätta om den här människan och jag hade gärna velat lättat hjärtat då hon även gjort saker mot mig men tror inte det är tillåtet att outa och inlägget hade nog fl bara tagit bort.
    Vet du, den där personen som har skrivit till dig, känner inte mig. Jag har ALDRIG gjort något mot henne. 
    Men hon mår inte bra i sig själv så hon vill gärna tro att hon vet något om mig...

• Argo
    move skrev 2012-02-06 22:55:52 följande:
    Nej jag sätter in länkar om ett ämne som jag vill diskutera, uppenbarligen...
    Då svarar olika folk, dom som säger något vettigt dvs det jag ville diskutera, svarar jag på. Dom som bara vill tjafsa drar jag mig ifrån tråden... Jag pallar inte med det.. Jag är som tjuren ferdinand...

Du har inte visat upp något intresse för seriös tvåvägskommunikation i någon av dina tidigare trådar så varför skulle försöker du lura folk att du är intresserad av en diskussion? 

Har du någonsin deltagit en tråd som du inte skapat själv och där du inte länkat till din egen blogg eller dina youtube-klipp det första du gör? Synas! Höras! Du predikar för folk. Du har skådat ljuset och vet vad som är rätt och fel. 

Vybz hit. Patois dit. Har man pluggat för länge är man förstörd och indoktrinerad. På Jamaica vet de minsann hur en slipsten skall dras. Ta ett bloss och softa aaaav man! Lev lycklig. Lev fri. 

Folk som tar det på allvar blir irriterade när du förolämpar dem. 

Tjuren Ferdinand vet jag inte om jag skulle kalla dig. Snarare någon seriefigur i något slags parallellt universum … kommer inte på något bra alternativ. Ned Flanders vore en förolämpning mot en av världens mest geniala serier. 

Det räcker kanske att likna dig vid en ”Ella G”?

• move
    laid back skrev 2012-02-07 11:17:16 följande:
    Ok ok ok...

Jag måste bara reda ut en grej...
    Ella du säger att din man pluggar här (vilket blir moment 22 med tanke på vad du sagt tidigare ang. att plugga) och att han pluggar för att få ett jobb... Du säger att du "bor" i Jamaica mentalt, att alla är lyckliga på Jamaica, att det inte finns problem på Jamaica och att alla tar hand om varandra.

Varför bor du inte på Jamaica? Detta utopia till land detta Eldorado där vägarna är kantade av guld och lycka... Att flytta från ett land till ett annat är inte svårt, har själv gjort det två gånger.

Jag förstår inte varför ni är kvar i känslokalla Sverige när ni kan på i Utopia.

Men sen igen så är jag högutbildad och hjärntvättad så det kanske är därför jag inte förstår.
    Precis! Jag undrar hur ts kommer svara på det här?
    Har jag någonsin sagt att människor som bor i Jamaica lever i Utopi?
    Nej, jag har sagt att dom lever i ett helvete, men dom klarar sig igenom livet på ett bättre sätt och är lyckligare än svenskar..

Jag förstår varför du ljuger om vad jag har sagt,  du är inte en lycklig människa. Men förklara inte för mig, jag är inte intresserad av att veta vad andra människor för eller inte gör...

Jag har också svarat på varför jag bor här o inte i Jamaica... men det är inte lätt när det är svårt...
  • move
    laid back skrev 2012-02-07 12:27:04 följande:
    Här är en annan precis nygjord låt av Demarco (också dancehallartist) som heter Iron bird som jag tycker att alla här inne borde lyssna på med speciellt DU TS! I videon ser man hur det verkligen ser ut på Jamaica.

">

" target="_blank">

Ts om alla är så lyckliga på Jamaica och det är så bra där, varför sjunger en stor dancehallartist som Demarco det här tror du? Att ghetto youths (ghetto barnen) vill flyga iväg i ett flygplan för att få det bättre?
    För att Jamaica är babylon, där alla inte har samma rättigheter....

Är det underligt att någon vill ha egen mat och samma rättigheter som andra och isåfall skulle göra vad som krävs för att få det?

Talar han emot mig på något sätt då jag säger att attityden i Jamaica är helt annorlunda och bättre än här?
    Säger han att människor i Jamaica inte har en bättre förmåga att klara sig igenom problem osv?

• laid back
    move skrev 2012-02-07 14:33:47 följande:
    För att Jamaica är babylon, där alla inte har samma rättigheter....

Är det underligt att någon vill ha egen mat och samma rättigheter som andra och isåfall skulle göra vad som krävs för att få det?

Talar han emot mig på något sätt då jag säger att attityden i Jamaica är helt annorlunda och bättre än här?
    Säger han att människor i Jamaica inte har en bättre förmåga att klara sig igenom problem osv?

Men du säger ju att det är så bra där och folk är sååå lyckliga på Jamaica. Det säger ju inte Demarco utan han visar en helt annan sida än vad du säger. Eller hur!
    Sedan vill jag ha svar på det här också:

Har du ts någon erfarenhet av att ha vart hungrig i flera dagar? Vet du hur det känns? Jag har inte heller erfarenhet av att vara hungrig så länge men jag vet att efter en dag utan mat så mår jag riktigt dåligt.

Ts du är en svensk medborgare som alltid kommer ha tryggheten med vår välfärd i ryggen så du kan aldrig föreställa dig hur det skulle vara att vara fattig och utan någonting. Du har besökt Jamaica några gånger, NEJ du har inte bott där utan du har besökt landet. Tycker du verkligen att du är en värdig kandidat till att vara Jamaicas talesman? Är du verkligen rätt person att komma och predika för oss andra vad som gäller på Jamaica?
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska