• Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska
  • I Know
    CopyThat skrev 2012-02-04 21:13:18 följande:

Jag förstår det haha. Jag har en hel del att berätta om den här människan och jag hade gärna velat lättat hjärtat då hon även gjort saker mot mig men tror inte det är tillåtet att outa och inlägget hade nog fl bara tagit bort.
    Wow, vilka "vänner" vissa har.

Får mig att tänka på en sång. 

">

• laid back
    misstrust skrev 2012-02-07 01:43:16 följande:

">

" target="_blank">

en som förklarar att på jamaica talar man engelska och jamaican patois :D samt lite till..
    tror kanske hon vet liiiite mer om saken än TS, eftersom hon faktiskt kommer därifrån 
    Jag håller med dig! Ts kan inte ens uttala orden rätt som hon påstår sig kunna.
    I Know skrev 2012-02-07 02:29:05 följande:
    Wow, vilka "vänner" vissa har.

Får mig att tänka på en sång. 

">

" target="_blank">

Vem har sagt att de var vänner? Undra vad ts själv har gjort för att folk får för sig att säga såna saker?
    Det är nog den där "vännen" som snarare skulle ha tillägnats låten du länkade
    Grätchen skrev 2012-02-07 01:16:22 följande:
    Om det är den tråden jag tror att du tänker på så har Ella skrivit det sagt det, det var någon annan som påstod sig känna Ella som sa att så var fallet.

*rättar*
    Så kanske det var. Det verkar ha fått ts att lämna tråden i vilket fall. Känsligt ämne kanske? Tungan ute
  • Selfish Geene
    I Know skrev 2012-02-07 02:19:31 följande:
    Fråga dig själv varför är det deras officiella språk. Jag kan nog tänka mig att det finns människor som vägrar erkänna ett kolonialt språk och där kommer in Rastafari med Iyaric.
    vad är din poäng?
  • glenda
    misstrust skrev 2012-02-07 01:43:16 följande:

">

" target="_blank">

en som förklarar att på jamaica talar man engelska och jamaican patois :D samt lite till..
    tror kanske hon vet liiiite mer om saken än TS, eftersom hon faktiskt kommer därifrån 
    Valdigt bra! TS kommentarer? 
  • Trialanderror

Ok ok ok...

Jag måste bara reda ut en grej...
    Ella du säger att din man pluggar här (vilket blir moment 22 med tanke på vad du sagt tidigare ang. att plugga) och att han pluggar för att få ett jobb... Du säger att du "bor" i Jamaica mentalt, att alla är lyckliga på Jamaica, att det inte finns problem på Jamaica och att alla tar hand om varandra.

Varför bor du inte på Jamaica? Detta utopia till land detta Eldorado där vägarna är kantade av guld och lycka... Att flytta från ett land till ett annat är inte svårt, har själv gjort det två gånger.

Jag förstår inte varför ni är kvar i känslokalla Sverige när ni kan på i Utopia.

Men sen igen så är jag högutbildad och hjärntvättad så det kanske är därför jag inte förstår.

• Velouria
    Trialanderror skrev 2012-02-07 08:46:18 följande:
    Ok ok ok...

Jag måste bara reda ut en grej...
    Ella du säger att din man pluggar här (vilket blir moment 22 med tanke på vad du sagt tidigare ang. att plugga) och att han pluggar för att få ett jobb... Du säger att du "bor" i Jamaica mentalt, att alla är lyckliga på Jamaica, att det inte finns problem på Jamaica och att alla tar hand om varandra.

Varför bor du inte på Jamaica? Detta utopia till land detta Eldorado där vägarna är kantade av guld och lycka... Att flytta från ett land till ett annat är inte svårt, har själv gjort det två gånger.

Jag förstår inte varför ni är kvar i känslokalla Sverige när ni kan på i Utopia.

Men sen igen så är jag högutbildad och hjärntvättad så det kanske är därför jag inte förstår.
    Hehe, menade TS att man blir hjärntvättad när man utbildar sig på akademisk nivå?
  • Trialanderror
    Velouria skrev 2012-02-07 09:32:55 följande:
    Hehe, menade TS att man blir hjärntvättad när man utbildar sig på akademisk nivå?

japp... eller alla som utbildar sig snarare.
  • Velouria
    Trialanderror skrev 2012-02-07 09:34:11 följande:
    japp... eller alla som utbildar sig snarare.
    Jovisst, man kan ju alltid ifrågasätta den litteratur som studenterna måste läsa, vem som har skrivit böckerna, vilken agenda författaren har haft, vilka åsikter till och med lärarna har osv. Men EN del av den akademiska världen ÄR JUST att IFRÅGASÄTTA. Man måste inte köpa allt man läser rakt av. 

Men det är ändå nyttigt för väldigt många yrken om man har en akademisk utbildning som ändå ger en person de redskap som behövs för att kunna hantera ett yrke.

Så jag förstår inte varför TS tror att hon är "friare" mentalt än en som studerar. Hon kan väl vara minst lika "hjärntvättad" som vilken person som helst. Och det ser man ju att hon är genom att hon tror så starkt på en sak och liksom snöar in sig på ett ämne och idiotförklarar precis alla som inte tror som hon Sjukt...
  • laid back
    glenda skrev 2012-02-07 08:31:06 följande:
    Valdigt bra! TS kommentarer? 
    Jag skulle också vilja höra ts kommentar om det här!
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska