Toboas skrev 2012-04-07 23:31:26 följande:
1) Om någon säger något obegripligt kan man tolka det som djupt och filosofiskt utan att för den sakens skull ha rätt.
2) Hur definierar du intelligens i det här fallet? Tror du att om man skulle testa någons IQ när de röker på jämfört med tidigare så skulle de få bättre resultat när de är höga?
3) Men i så fall handlar det om att blockera känslor, tycker du själv att det är sunt?
4) Givet antalet mor och olika typer av hatbrott i Jamaica så verkar det inte vara ett så generellt beteende.
5) Det där säger väldigt mycket om den miljö du växte upp i men du kan inte generalisera den till hela befolkningen.
Så du hör inte skillnad på då någon pratar strunt och säger något avancerat?
Nej det tror jag inte, för att den skulle tänka för avancerat för att hinna med att svara på alla frågor. Men, tycker du att någon som är intelligent nödvändigtvis måste få bra resultat på ett IQ test?
Känslor finns där för att skydda dig själv. Men vissa känslor förhindrar dig från att handla sunt, så ja jag tycker att det är sunt att blockera vissa känslor i vissa situationer.
Jag har skrivit allt om varför brott begås där och varför de är bättre i Jamaica här:
http://godhelpjamaica.blogspot.se/2012/04/varfor-ar-en-jamaican-battre-andra-why.html
Nja, vänners familjer och hur familjer i allmänhet fungerar. Jag tror att de fungerar så pga hur barnen beter sig. Samt hur kyligt det här samhället är...