• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Farbror6
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-10 08:56:32 följande:
    Dessutom tipsade jag någon om var man kan hitta likasinnade och det är knappast av intresse för dig? Eller vill du vara med, för du är garderobsasexuell? Du påstår dig ju veta var vi samlas...
    Ni samlas? Är du bög/lesbisk menar du?
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 08:59:30 följande:
    Ni samlas? Är du bög/lesbisk menar du?
    Vad har du svårt att förstå? Det är nära tio år sedan underavdelningen för asexuella skapades på Qruiser, dessutom tog jag upp denna community i en bisats angående asexuellt.blogspot.com. Varför uttalar du dig en massa om sådant du alldeles uppenbarligen inte vet något om? Känner du dig hotad? Lockad?
  • Farbror6
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-10 09:29:10 följande:
    Vad har du svårt att förstå? Det är nära tio år sedan underavdelningen för asexuella skapades på Qruiser, dessutom tog jag upp denna community i en bisats angående asexuellt.blogspot.com. Varför uttalar du dig en massa om sådant du alldeles uppenbarligen inte vet något om? Känner du dig hotad? Lockad?
    Lockad? Låst? Vad dillar du om?
    Jag fattar inte vad ni i så fall gör på en sida som handlar om sex mellan bögar mfl eftersom ni hatar sex!
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 09:47:30 följande:
    Jag fattar inte vad ni i så fall gör på en sida som handlar om sex mellan bögar mfl eftersom ni hatar sex!
    Vi är på den sidan för att RFSL skapade plats för oss där, då det anses vara en läggning bland andra.
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 09:47:30 följande:
    Jobbigt att bli "överbevisad"?
  • Anonym (1 %)

Tack "onani-blä", hittade in på AVEN och har läst mycket intressant. Trodde det var ganska svartvitt innan men förstår nu att det är ett brett spektra även bland asexuella. Att det är "okej" att t ex onanera men ändå neka sin partner sex. Att det finns gråzoner och att man är välkommen där hur man än är. Jag skickade en tråd till min fästman där en sexuell man beskriver sitt förhållande med sin asexuella fru, mycket intressant läsning för alla här skulle jag vilja påstå: http://www.asexuality.org/en/index.php?/topic/70269-my-wife-is-asexual/

Jag förstår att detta är OT men det känns viktigt att mer info om asexualitet kommer ut. Vi syns ju inte på samma sätt som t ex transvestiter, men VI FINNS - i massor. Se bara på hur aktivt ovanstående forum är.

För att nämna något om ämnet i denna tråd så håller jag INTE med trådstartaren. Man kan inte hjälpa vem man är men man ska INTE klaga öppet på sin man för något han gör, något som för honom är helt naturligt. Nyckeln till ett bra och hållbart förhållande är kommunikation, hon måste lära sig att prata med sin man om de problem hon har med honom och inte med främlingar på ett forum. Även om jag misstänker att det är en trolltråd och att trådstartaren är en man som sitter och fnissar åt alla nu... i så fall får jag bara tacka för att ha öppnat upp för diskussion om asexualitet. Man talar mycket och öppet om alla andra läggningar, det är dags att sprida ljus över a6-folket nu!

• Anonym (1 %)

Äh. Jag ger upp. Kanske funkar att kopiera och klistra in. Jag är inte medlem på forumet men kan läsa allt ändå.

• Anonym

Så det kliade lite på snoppen. Är det hela världen? Var glad att han håller sig hemma och håller på med sig själv än att gå ut och klia sig på någon annan.

Svar på tråden Den jäveln runkade!