• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Carmen Electra1

De e ju inget förbud.. Han får gärna vara otrogen så länge som han är man nog och säga det. Då är valet mitt, stanna kvar eller lämna. Jag förbjuder inget i mitt förhållande, de e då jag vinner allt! Det är de förbjudna som lockar mer än att göra det om det är ok. ( de e inte lila spännande att göra ngt man får ) samma sak gäller barn, du får inte äta godis på en måndag. Vad gör som då? Käkar massor

• Anonym
    Queenie70 skrev 2012-02-21 13:53:24 följande:
    Det du säger är i praktiken, its my way or the highway...dvs. gör som jag vill eller flytta. Låter inte så sunt i en relation. Man måste kompromissa och uppenbarligen är din icke runkkregel nåt som han egentligen inte ställer upp och kan således inte jämföras med era andra överrenskommelser vad det gäller otrohet och att behandla varandra väl etc.  Han kan ju lika gärna tala om för dig i morgon dag: Jag tänker fortsätta runka, och om du inte gillar det får du flytta.

Ja och skulle min man säga det. Så skulle jag flytta helt klart och det vet han om.
  • Farbror6
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-21 16:06:54 följande:
    och för ts är det en självklarhet att hennes sambo inte runkar.
    Det är inga förbud. Det är något man önskar.

Jag menade om din fru är otrogen mot dig, vilket jag antar att du antar att hon inte ska vara. Det är ju som ett förbud att vara otrogen. "Är du otrogen så lämnar jag"
    Precis som ts anser gällande onani.
    Inget är rätt eller fel, alla har olika preferenser och för det ska man inte bli kallad saker.
    Men varför drar du in otrohet??? Det har väl inget att göra med vad den andra gör helt privat!
    Lika korkat som att önska att den andra inte går runt och mördar folk.

Onani är något helt privat och det har ingen annan med att göra!
  • Anonym (sluta.)
    Farbror6 skrev 2012-02-22 08:37:54 följande:
    Men varför drar du in otrohet??? Det har väl inget att göra med vad den andra gör helt privat!
    Lika korkat som att önska att den andra inte går runt och mördar folk.

Onani är något helt privat och det har ingen annan med att göra!
    Eh, är man otrogen så gör man det väl privat?

Ts känner ju såhär och det har hon rätt till, dina åsikter "ni är sjuka i huvudet" hjälper inte.
    Du behöver aldrig vara tillsammans med en tjej som har sådana åsikter men hon är inte sjuk i huvudet.

Jag anser att man får ha önskemål i ett förhållande - om partnern accepterar får han/hon stå sitt kast, inte sant?

Sen är det omöjligt att förbjuda något för något eftersom att fiffla med familjens pengar alt vara otrogen är lika förbjudet isf, men uppenbarligen är det okej att förbjuda vissa saker? 
  • Farbror6
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-22 09:00:25 följande:
    Eh, är man otrogen så gör man det väl privat?

Ts känner ju såhär och det har hon rätt till, dina åsikter "ni är sjuka i huvudet" hjälper inte.
    Du behöver aldrig vara tillsammans med en tjej som har sådana åsikter men hon är inte sjuk i huvudet.

Jag anser att man får ha önskemål i ett förhållande - om partnern accepterar får han/hon stå sitt kast, inte sant?

Sen är det omöjligt att förbjuda något för något eftersom att fiffla med familjens pengar alt vara otrogen är lika förbjudet isf, men uppenbarligen är det okej att förbjuda vissa saker? 
    Det gör man väl inte, man är 2 om att vara otrogen! varför blanda ihop med något som har med den andras kropp att göra?
    Det är precis lika fel att önska att den andra inte onanerar som att vilja att den är helrakad eller annat med sin kropp.
  • Anonym (sluta.)
    Farbror6 skrev 2012-02-22 09:04:27 följande:
    Det gör man väl inte, man är 2 om att vara otrogen! varför blanda ihop med något som har med den andras kropp att göra?
    Det är precis lika fel att önska att den andra inte onanerar som att vilja att den är helrakad eller annat med sin kropp.
    TS har ett önskemål, (vare sig du tycker det är okej eller inte), Han accepterar och gör det iallafall, det är ett svek som uppenbarligen TS mår skit över.
    Bara för att du inte bryr dig så innebär det inte att TS inte gör det.

Alla har givetvis rätt till sina åsikter men hon är inte sjuk i huvudet, snarare hennes sambo då som ljuger och löjlar dig. Vill han kolla på porr och runka så får han ju stå för det så får hon ta ställning till att acceptera eller flytta.

Det är det de handlar om, inte huruvida det är enligt dig fel eller rätt.

Att ha önskemål är helt okej, att ställa upp på något man egentligen inte vill och sedan skiter i "överenskommelsen" är elakt. Han skulle ha tagit upp det med TS och förklarat att han inte vill leva utan att runka.

Förstår du hur jag tänker?
  • Farbror6
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-22 09:08:01 följande:
    TS har ett önskemål, (vare sig du tycker det är okej eller inte), Han accepterar och gör det iallafall, det är ett svek som uppenbarligen TS mår skit över.
    Bara för att du inte bryr dig så innebär det inte att TS inte gör det.

Alla har givetvis rätt till sina åsikter men hon är inte sjuk i huvudet, snarare hennes sambo då som ljuger och löjlar dig. Vill han kolla på porr och runka så får han ju stå för det så får hon ta ställning till att acceptera eller flytta.

Det är det de handlar om, inte huruvida det är enligt dig fel eller rätt.

Att ha önskemål är helt okej, att ställa upp på något man egentligen inte vill och sedan skiter i "överenskommelsen" är elakt. Han skulle ha tagit upp det med TS och förklarat att han inte vill leva utan att runka.

Förstår du hur jag tänker?
    Man kan injte ha orealistiska krav, det är ju bara det som är felet!
  • Anonym (sluta.)
    Farbror6 skrev 2012-02-22 09:18:34 följande:
    Fast det är ju inte ett krav.
    Han har ju gått med på det - där är felet!

Om ts anser att det är värt att gå isär för så är det ju hennes beslut. 
  • Anonym

D

Farbror6 skrev 2012-02-22 09:18:34 följande:

Men det är inte orealistiskt. Om jag ville promt min partner skulle ha vingar och flyga runt mig, det är orealistiskt. Att be den inte runka eller onanera är saker man kan välja bort om man får sex.

om man inte får sex, och inte får runka eller onanera då får man fråga sig själv om man kan gå med på ett sånt förhålllande? Kan man det är det bara digga läget. Kan man inte det får man leta vidare.

Man kan inte få allt här i livet.

men har man enkla önskemål så som inte bli misshandlad vilket är självklart för vissa medans andra har såna relationer.

att inte vara otrogen är självklart för dom flesta men finns öppna förhållanden då det är tillåtet, inget konstigt med det.

och så finns det relationer där man inte tycker om onani och tycker det är självklart att sex är då en stor del av relation och närhet som göder relationen och då passar inte onani in. Inget konstigt med det.
  • besökare
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-02-06 12:55:51 följande:
    Ja om bägge parter är med på det ja, jag har tydligt sagt åt honom att det inte är okej att runka av sig.
    Kära TS.
    Du äger inte honom eller hans kropp.
    Och om du någonsin får en man att lova (och hålla det)  att inte runka, fast han vill/brukar, för din skull, så grattis till din toffel.
Svar på tråden Den jäveln runkade!