• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Majblomma12

Java har en pöjk som tar mer och mer tid, vet du. Snart är vi där själva...

• Majblomma12

Var tog FiaFlopp vägen med sin fråga? Fia??? Hoho?

• Amadea

Nu du Åsnan!!
    Jag har lagt ut en bild i mitt bildgalleri på min mage/navel (taget 3 jan). Törs du titta

• Majblomma12

Ja, jag får väl lov att masa mig in...

• Sammet

OK, här kommer det:

Kardemummakaka

100 g margarin eller smör
    1 ägg
    1 1/2 dl strösocker
    4 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    1/2 tsk stötta kardemummakärnor, jag brukar ta färdigmalen
    1 1/2 dl mjölk
    2-3 msk pärlsocker
    10 grovt hackade sötmandlar. Jag använder solroskärnor.

Smöra och bröa en 1l-form...Jag brukar "bröa" med sesamfrön (kan aldrig hålla mig riktigt till recept )
    Sätt ugnen på 175-200 grader.

Smält matfett och låt svalna.
    Vispa ägg och socker i några minuter.
    Tillsätt mjölet, bakpulvret och kardemumman, mjölken och matfettet.
    Häll smeten i formen, strö pärlsocker och mandel eller solroskärnor och skjuts in i ugnen i ungefär 40- 45 minuter.

• Fiaflopp

HÄR e jag,fick telefon...
    JAg har bekymmer över att min svåger fyller 35 på Lördag och jag skulle vilja göra något form av collage med foton på honom som jag har på nätet men jag är SÅ DUM så jag fattar inte hur man gör,kan du hjälpa mig??

• Majblomma12

Ja visst. Jag är ingen expert, men något kan jag tota ihop. Vad gillar han för fäger? Vad skulle du vilja ha för tema? Vill du t ex ha bilderna på honom samt några bilder på t ex ölsejdlar, blommor, bilar eller vad?

Svar på tråden Dansa med vargar 2