• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • Fiaflopp
    ja verkligen,men det bjuder vi på....*s*
    Hmm...blå arm??
    Blåmärken efter stick??
  • svartaskalman

OM!
    Är blå från armveck till handled nu
    Både på in och utsida.
    Du må tro att jag funderade vad som hänt, har aldrig blivit SÅ blå på så stor yta. Och nedanför sticket. Ja bm lyckades ordentligt

• Fiaflopp
    Men fy....det låter som P då vi skulle lämna proverna på HS inför vår första ivf,han såg inte klok ut stackarn!
    Själv är jag så svårstucken så sist jag skulle operera ögat så fick de testa FEMTON ggr innan de beslöt sig för att söva mig med masken innan de fortsatte sticka in kanylen...hmmm
    Blir nog så direkt nu för det är inge skoj med stick!
  • svartaskalman

Har inga problem alls med det.
    Men 15 gånger skulle nog tom få mig att surna.

• Fiaflopp

Ja och då de stackars syrrorna t.o.m skämdes då fick det vara nog sa jag!
    Inte ska de skämmas,inte deras fel att mina vener är för små....fast jag förstår dem.
    Men men det ska nog gå bra inför mina 3 kommande operationer

Vad ska du hitta på idag?
    JAg ska ha mamma och pappa på middag o morgon,eller om vi åker dit (inte bestämt)
    Och ska baka ett mumsigt bröd med soltorkade tomater,oliver och vitlök till middagen...mums!

• svartaskalman

Det lät trevligt, och gott (brödet)

Jag ska till frissan kl 11. Ska plocka ur min julklapp (löshår)? Och så får vi se vad jag hittar på med de kvarvarande stråna
    Sedan är det bara jobb och jobb. Men i helge är jag ledig och då kommer eventuellt min syster-dotter m familj på besök.
    Vi träffas så sällan så jag hoppas verkligen att de kommer. Deras dotter växer ju så fort nu å gammelmoster vill falla i glömska hos den lilla goingen.

• Betty2

Hej tjejer!
    Usch för armen SS. Jag tror att min var blå i 2-3 veckor när jag råkade ut för samma sak. Men det var bara 1:a veckan som den "gjorde ont". Fast jag var inte blå hela vägen ner till handleden, utan i ett stort område på armbågens undersida i stället. Jag fick förresten Hirudoid-salva av kliniken för att smörja på men jag vet inte om det hjälpte något...

Java: Stackars lille H. Här kommer en stor krya-på-dig-kram från mig. Hoppas febern snart går ner. Jag trodde att läkarna ofta rekommenderar Ipren (flytande eller stolpiller) om inte Alvedon räcker till för att få ner febern? (Men det skall ni BARA ta om läkare rekommenderar det, eftersom han är under 2 år.) Sedan finns det ju orsaker till att vissa inte skall använda Ipren oxå (astma osv) så det känns kanske bäst med vanlig alvedon.

Oj, vad klockan blev mycket, nu måste jag rusa iväg ett tag och göra mig klar för jobbet.

• Fiaflopp

SS: trevligt med besök!!!
    Löshår..hmm,är du korthårig annars? Det finns så mycket snygga frisyrer för kort hår nu så jag funderar på att klippa av mitt men då vrålar peter rakt ut

• pricken74

Ss; ok då förstår jag, va tråkigt att det ska behöva vara så.

Java; hoppas hugo mår bättre idag.

• svartaskalman

FF: Nej korthårig är jag inte, har hår till en ca 1 dm nedanför axlarna ungefär.
    Men med löshåret blev det ännu längre Strax ovanför svanken.
    Men jag är trött på att se lika ut jämt. Nu har jag haft kort på ena sidan, till örat, sedan i höstas, så nu är det dax för en förändring igen

Svar på tråden Dansa med vargar 2