PolyPond skrev 2012-02-17 18:41:38 följande:
Min ena sambo anser att det hör till allmänbildningen att kunna framföra en häst

, så jag antar att det bara är att köra hårt med den biten om det blir barn här hemma.
Hhahahha fast att framför en häst är ju inte så svårt, det behöver man faktiskt inte gå i ridskola nån längre stund för att lära sig
Jag blev upp kastad på en shetlandsponny varje dag i en hel sommar när jag var 8-9 och jag lovar den sommaren gav mig mkt mer än det året jag innan spenderat på ridskolan.
Hela sommaren kunde jag rida ut själv eller med de andra äldre tonårs tjejerna i stallet, jag fick rida i skog och mark, trava, galoppera, ramla av och klättra upp, testa deras större hästar, hoppa hinder, tvätta, borsta skura hästar och tja allt man gör i ett stall.
Så att umgås med två tonårsflickor som hyrde stall och hade häst, det var kanon det och jag lärde mig mkt mer än jag gjorde av att rida runt i ridskolans ridhus eller deras ute ridbana med hästar som bara följde efter den före ungefär hela tiden. Vilket jag inte kan påstå att den anvisa ponnyn jag red den sommaren gjorde, OMG något envisare fick man leta efter!
Idag är jag mer eller mindre skraj för hästar