Tant gnäller om vår utekatt
Hej, bor i hyreslägenhet i Salem, har sedan några år tillbaka haft två utekatter som många andra i området. För två somrar sen började en "tant" gnälla om en av våra katter. Problemet var då att våran katt går och kissar i rabatterna, och hon har även sett den gå i lekparkens sandlåda, skäms lite för att behöva erkänna det här men det är vår katt som gått där med. Har fixat alla eventuella problem med att spreja sprej runt sandlåde området och det har tack och lov förbättrats. Hon har dock fortsatt gnällt, och gnället handlade om att vår katt satt på hennes balkong vilket gjorde hennes innekatt galen. Sa åt henne att gå ut o skrika och eventuellt kasta vatten på vår katt så den ger fan i hennes balkong. Men hon tyckte synd om han när han satt där. Hyresvärden satte också upp en lapp på varje port där det stod att utekatter skulle hållas inne. Det står inget om detta i hyresavtal eller liknande.
Alldeles nyss var tanten här igen och gnällde om att vår katt gav hennes katt Stressblåsa, för att han satt på hennes balkong i söndags... Veterinären har sagt detta och räkningen blev 3000kr... Och detta leder till min fråga, kan hyresvärden vräka oss för att vi fortsätter släppa ut vår katt? struntar fullständigt i denna tants gnäll eftersom gnället kan handla om precis vad som helst hela tiden... men ifall hyresvärden står på hennes sida kan de vräka mig, min sambo och hans son från lägenheten?
har någon nåt liknande problem med grannar och hur löste ni detta?