• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH
    nl2012 skrev 2012-05-21 08:25:47 följande:
    Ja detta är jobbigt, både psykiskt & fysiskt. Det är otroligt viktigt med bra stöd från mannen, själv hade jag inte fixat detta annars. Har du många försök kvar via Landstinget, LnH?
    jag har inte gjort något försök via landstinget ännu, har betalat för 2 hela IVF försök samt har gjort ett frysförsök och ska göra ett till så snart jag får det för kliniken. Står i kö för landstinget. Får se när jag får dessa försök och om jag orkar med allt. Blir trots allt inte yngre och har redan två stycken varav den ena är 10 redan.
  • nl2012

Förstår hur du känner & tänker, men det måste vara skönt att ha "gratisförsöken" kvar!

• LnH

mmm på ett sätt är det skönt men sen känns det som en press med. Känner att jag måste lyckas nu när vi får så många försök. Men när ska man egentligen säga stopp? För varje misslyckande så känns det jobbigare och jobbigare...

Och det är viktigast för min man att få ett barn. För mig, ja det skulle vara kul men inget måste direkt. För min man är det extremt mycket viktigare för han vill så gärna ha barn..

• nl2012

Ja, det är svårt att veta när man ska sätta stopp. Som det ser ut nu tror jag att vi slutar när "gratisförsöken" är slut. Är rädd att vi annars blir fixerade vi allt detta o glömmer bort att leva o njuta av det underbara liv vi faktiskt har ändå.

• Csillag
    Mischa skrev 2012-05-20 21:00:15 följande:
    Csillag - Fy fan vad jobbigt. En stor kram skickar jag till dig. Och nu ska du bara vila och tänka på dig själv. Ibland orkar man inte tänka positivt och det är helt okej. KRAM

Bira11 - Låter lite som överstimulering? Jag blev inte sådär svullen iaf, även om jag hade ganska ont. Hoppas att det går bra för dig imorrn och att du inte är överstimulerad! Drick mycket vatten, det hjälper om du skulle ha en tendens till överstimulering.  

Kram på er alla tjejer som kämpar! 
    TACK gumman, och tack till er alla som finns här o stöttar o lyssnar när världen vänds upp o ner.

Får väl se hur de går imon.Tar en dag i sänder nu.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-20 19:58:56 följande:
    Jag ska ju dit i morgon  för att förhoppningsvis sätta dit ett guld embryo, så jag får ta de med dom då.
    Håller tummarna för dej ida gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 07:58:47 följande:
    Vincentsmamma: usch va tråkigt! Kramar!

Csillag: cystor låter inget kul! Hoppas att de krymper snart!

Själv så har jag nu testat neg i två dagar så det blev en kemisk graviditet. Ska till läkaren idag för att prata om mitt sista frysförsök som vi har råd med att göra privat. Hoppas nu denna överlever och att vi hinner med att sätta in den innan all sommarledighet.
    Sen blir det eventuellt ngt till försök genom landstinget. Vi får se hur mycket jag orkar med. Pratade med mannen och han sa att blir det inga barn så blir det inte, vi har ju ändå dina två barn. Så känns skönt, inte lika mycket press men ja, det här med ivf är sjukt jobbigt. Trodde det skulle vara mindre påfrestande..
    Måste väl ändå kännas "skönt" att din man säger så.
    Jag känner lite så iaf när min man säger så.
    Även om man vill ha fler så vet man ju att mannen ändå stöttar än till 100%.

Hoppas du hinner med innan sommaren,mn borde du inte hinna göra FEt innan??
    De borde du väl kunna köra igång så fort du blöder lr?
    De fick jag om ja ville mn dom rekomenderade mej att vänta en menscykel just för jag har så mkt problem med kroppen i vanliga fall.

Ge inte upp gumman, de ska bli en bebis i din mage!!
    (Haf jag bestämt)
  • LnH
    Csillag skrev 2012-05-21 09:04:23 följande:
    Måste väl ändå kännas "skönt" att din man säger så.
    Jag känner lite så iaf när min man säger så.
    Även om man vill ha fler så vet man ju att mannen ändå stöttar än till 100%.

Hoppas du hinner med innan sommaren,mn borde du inte hinna göra FEt innan??
    De borde du väl kunna köra igång så fort du blöder lr?
    De fick jag om ja ville mn dom rekomenderade mej att vänta en menscykel just för jag har så mkt problem med kroppen i vanliga fall.

Ge inte upp gumman, de ska bli en bebis i din mage!!
    (Haf jag bestämt)
    De vill att man väntar en cykel innan man försöker med FET efter ett ET. För att alla hormoner etc ska gå ur kroppen. Så nästa äl då jag får försöka borde bli i slutet av Juni. Tror det är i Juli som de har sommarstängt. Har inte lyckats googla fram vilka veckor de kommer att ha stängt. Men får väl veta idag. Ska hålla tummarna att vi får ett till försök innan de stänger och detta är det sista privata försök som vi kommer att göra.

Ahh har väl inte gett upp men känns mindre och mindre viktigt för allt tär så mycket på mig och hinner inte leva i nuet och uppskatta det jag redan har. Det måste jag få göra känns det som, allt kan inte gå ut på sprutor, räkna dagar och göra olika tester och UL hela tiden...det känns som om hela livet har satts på hold för att vi håller på med det här. Så ett sista frysförsök och denna sommar ska jag njuta av sommaren med lite rose (hinns nog med innan nästa FET) och en massa grillning och bad med barnen!

När får du veta om cystorna har krympt??? Håller tummar och tår att de krymper super snabbt!
  • LnH

Någon som vet ifall de kollar med vul ifall man har plussat men sedan blöder och testar negativt? Vill ju veta att allt har kommit ut. Ska på min återkoll efter ET idag.

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 10:59:01 följande:
    Någon som vet ifall de kollar med vul ifall man har plussat men sedan blöder och testar negativt? Vill ju veta att allt har kommit ut. Ska på min återkoll efter ET idag.
    Jag ah fått göra de när jag gjort de.
    Just av den anledningen att se så man inte måste skrapa nått
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012