• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • familjenekberg

Vicents mamma

Jag testade - på ruvardag 10 men posetivt på dag 13 så det finns hopp. Titta bakåt i tråden så finns det en engelsk text som förklarar vad dom händer i kroppen dag för dag. Läs den den ger hopp. Massa styrke kramar till dig.

Csillag

Lycka till håller tummarna för många fina ägg blåsor.

Youyou

grattis till pluppen håller tummarna för att den stannar sisådär 40 veckor till.

Bira11

Grattis till lyckat äp.

Själv

Är så nervös att det ska gå åt skogen, så i natt var jag tvungen att ta ett nytt test. Man började se andra sträcket redan efter 15 sekunder, blev mycket starkare än tidgare test. Så då måste det flyta på som det ska. Längtar till 8 juni och första vulet.

• Vincents mamma

Familjenekberg: du ger mig lite hopp iaf, känns bara jobbigt eftersom jag fick plus tidigt med sonen. Men men det är ju som sagt bara att vänta.. Hur segt det än är... Hur tydligt var ditt plus på rd 13?

• familjenekberg

Vincents mamma

Man såg två sträck men inte jätte tydligt försökte ta kort då syndes det knappt men i verkligheten fanns det där. Kom efter ca 3-4 min. Lycka till.

• Mischa
    Csillag skrev 2012-05-19 08:35:30 följande:
    Dags att bege sej till doktorn o se om han hittar några äggblåsor...Hoppas.
    Hörs senare.
    Hur har det gått för dig? 
    Bira11 skrev 2012-05-18 15:56:11 följande:
    Ja då var man hemma.  Blev totalt 10st ägg denna gång två mer än förra gången.
    Nu är de bara att hoppas att åtminstone några blir befruktade, denna gång kör dom ICSI= mikroinjektion.

Så om allt går bra blir de återföring på måndag kl 15 då dom inte sätter in ägg på söndagar.
    Skönt! Hoppas att allt går bra på måndag också och att du inte mår för dåligt nu. 
    joujou skrev 2012-05-18 16:09:48 följande:
    Pluppen är på plats nu!
    Yey! Härligt. 

Jag har fått tid för VUL den 13 juni, redan nervös. Känner på brösten hela tiden för att se om de fortfarande är ömma. Det är dom. Jag mår inte särskilt illa alls och det gör mig också nervös... Fast jag har ju precis gått in i vecka 6 ungefär så... Men har fått för mig att det säkert är en sk ofostrig graviditet. Nåväl. Det är bara att vänta och hoppas. 

• joujou
    Mischa skrev 2012-05-19 11:51:22 följande:
    Hur har det gått för dig? 

Skönt! Hoppas att allt går bra på måndag också och att du inte mår för dåligt nu. 

Yey! Härligt. 

Jag har fått tid för VUL den 13 juni, redan nervös. Känner på brösten hela tiden för att se om de fortfarande är ömma. Det är dom. Jag mår inte särskilt illa alls och det gör mig också nervös... Fast jag har ju precis gått in i vecka 6 ungefär så... Men har fått för mig att det säkert är en sk ofostrig graviditet. Nåväl. Det är bara att vänta och hoppas. 

Underbart att du redan fått ett datum!! Gud vad roligt för dig :) 

Jag har världens sura uppstötningar och känns som jag ska spy hela tiden, inte av illamående.. men av uppstötningarna.. hahah. 
  • Csillag

Kort inlägg nu...
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Ska va glad jag lyckades tjata mej ur en inläggning på sjukhus.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012