• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • nl2012
    Csillag skrev 2012-05-19 16:53:43 följande:
    Kort inlägg nu...
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Ska va glad jag lyckades tjata mej ur en inläggning på sjukhus.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.
    Vad orolig jag bli nu...... Ta hand om dig själv nu o gör som läkaren sa, ligg & vila! Tänker på dig o skickar en stor & varm styrkekram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • Mischa
    Kort inlägg nu...
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.
    Kram! 
  • Mischa
    Vincents mamma skrev 2012-05-19 15:21:14 följande:
    Nu har det börjat kommit blod, inte mycket utan lite lite men det brukar ju inte vara ett bra tecken...
    Jag blödde lite lite också, blev jätteledsen men tror att det var av vagitorerna eller nåt? Det var nog på RD 8 eller 9. Sedan plussade jag på RD13. 
  • Fru Bone

Bira: Grattis till lyckat äggplock :)

Jag ruvar och ruvar, men jag måste nog erkänna att det antagligen har gått åt skogen även denna gång.
    Men jag håller tummarna ändå och hoppas på plus den 29:e när vi gör testet. Har inga som helt symptom på nått alls och det är så konstigt. Ibland kan det tyckas vara lite ömt i livmodertrakterna, typ mensvärk, men oftast inte. Känner absolut ingenting mer än att jag hade ont i halsen några morgnar, men det har ju inget med embryot att göra direkt.

• Bira11
    Fru Bone skrev 2012-05-19 18:07:55 följande:
    Bira: Grattis till lyckat äggplock :)

Jag ruvar och ruvar, men jag måste nog erkänna att det antagligen har gått åt skogen även denna gång.
    Men jag håller tummarna ändå och hoppas på plus den 29:e när vi gör testet. Har inga som helt symptom på nått alls och det är så konstigt. Ibland kan det tyckas vara lite ömt i livmodertrakterna, typ mensvärk, men oftast inte. Känner absolut ingenting mer än att jag hade ont i halsen några morgnar, men det har ju inget med embryot att göra direkt.
    de kan va positivt att inte känna något :) du ska se att allt går bra.

Kram
  • Bira11
    Kort inlägg nu...
    men snälla vän vad har hänt? blir ju jätte orolig. Rynkar på näsan

kram på dig.
  • Csillag
    Morron

När jag kom ner till läkaren igår va ja ju lite sisådär över om de fanns några ägg då jag inte haft några känningar alls egentligen men en svullen känsla på magen typ mn jinte en enda känning verkligen, bara reagerat att byxorna va lite väl tajta vid magen.

Vid VUL så hittades 2 jättestora choklad cystor, o då menar ja stoora.

På höger sida satt de en cysta på 6,5*9,4 cm och på vänster sida satt de en på 7,2'8,6 cm och dom trycker på äggledarna.

Å mellan äggledarna fanns de nått ägg såg de ut som,Men dom kan inte mäta dom mn som se såg ut va de bara pytte pytte minismå äggblåsor.

Cystorna trycker dom få äggen upp mot äggledarna så dom inte kan växa ordentligt och mest troligt är värdelösa.

Om cystorna spricker som dom sitter nu kan de skada äggledarna såpass ordentligt att jag måste ta bort dom.
    Så nu kan ja väl lägga ner allt med bebis helt känns de som.

Sen hittade dom en JÄTTE JÄTTE äggblåsa.
    De va så jag reagerade,
    What a fuck e de normalt??
    Svar NEJ!!
    Den va 38 och jag va bara på dag 7 så ni kan ju själv räkna ut att de va nått regält fel på den blåsan då normalt vid ÄP är 16-25) Så den va ju inte bra.

Så nu får ja massa j*la extra mediciner som förhoppningsvis ska få cystorna att krympa, och gör dom inte de så måste dom operera bort dom och då blir mitt ET inställt IGEN!!

Läkaren va helt chockad när han såg cystorna o ansiktsuttrycket sa väl typ allt.
    Han bara titta på mej o fråga om ja verkligen mådde bra??
    Svarade "Ja då men som de låter på dej borde ja nog inte de"
    Han sa att jag borde typ ha sviiiiin ont o gråta floder för att de gör så ont just nu.
    Hmm ok.....Näää inte riktigt så ja mått.
    Han visade cystorna på skärmen o ja börja stortjuta
    Efter MYCKET tjat fick jag åka hem med antibiotika o testa de.

Jag tror jag va mest chockad igår o inte visste va ja skulle göra.
    Från att åka till läkaren för ett simpelt VUL för räkna äggblåsor, som jag ändå va inställt att de kanske inte skulle finnas några, så istället kommer ja ut från läkaren i tårar o tjuter som en litet barn i telefonen när ja ringer min man.

Min mardröm blev allvarligt talat sann.
    Nu om cystorna inte krymper så kan dom ju "explodera" o skada mina äggledare såpass mkt att dom måste opereras bort.
    Operera igår ville dom inte för cystorna sitter så illa till utan dom vill försöka krympa ner dom först för att isf skada då lite som möjligt, helst under sjukhustillsyn.

ALlt känns bara piss jus nu.

Min dotter fyllde år i fredags o allt va bra, sen på kvällen ringer min pappa o berättar min farmor gårr bort.
    Visserligen inte oväntat pga ålder o sjukdom,mn bara kände F'N hur ska ja berätta de för min dotter som verkligen va stormförtjust i henne, o inte vill ja berätta att hennes gammelfarmor dog på hennes födelsedag,
    Sen igår så kom detta jävla beskedet oxå, så nu vet ja inte alls hur nästa vecka ser ut.

Har cystorna krympt så jag får göra ET
    Finns de äggblåsor som ens e nått att ha så de blir ET
    Eller blir de sjukhus o operation.

Jävla endometrios att bara jävlas med mej!!!Skrikandes
    Varför?
    varför kan ja inte få en liten j*la break nångång.Gråter

Nu är de andra ET på rad jag mest troligt blir stoppad.

Då äggblåsorna knappt existerade så höjdes ju dosen ännu mer, helt sjukt för ja borde nog känna mej suuuuoperhormonerll med alla hormoner ja borde ha i kroppen.
    Jag är ju så fullproppad av hormoner så de borde sippra ut istället lite överallt,
    Neeeejdå äggen va pyttepyttesmå och cystor som däremot e megastora o kan förstöra allt framöver nu.

Avskyr endometrio!!!

MAX dos Gonal F + 225 Menopur + Orgalutran + Prednisolonen blev de nu.
    Ka jag allvarligt talat få mer hormoner.

Igår ville jag bara lägga ner allt o grina som fan hela kvällen.

Bara lust att dra täcket över huvudet just nu o bara önska de blir tisdag då jag ska på VUL igen.

Nån som har lite hopp att hysa för sj har de verkligen nått sin bristningsgräns just nu Gråter

Måste göra iordning mej för jag ska åka o hämta min dotter hos sin pappa nu.
    Blir kramas med mina barn massor ikväll tror jag.

Ska bara berätta för min dotter att hennes gammelfarmor somnat in och dessutom ha kalas här hemma för henne idag med halva släkten.

De känns ju som jag egentligen borde ligga i sängen o ta de lugnt, men jag kan inte göra så mot min dotter..skulle känna mej värdelös som mamma om ja ställde in kalaset nu.

Tur min man e snäll o springer runt med damtrasa,medel,damsugare för fullt just nu o hjälper till,Snart kommer han väl med skurmoppen i fullt ös.

Skönt ja förberett tårtorna så de bara e garneringen kvar.

Orkar jag så kikar jag in se.

TACK för alla styrkekramar o hälsningar.

Ni är verkligen bäst.
  • nl2012

Cillag, jag tycker så synd om dig Gråter Det är inte klokt vad du får gå igenom, du är beundransvärd måste jag säga! Du ska veta att jag kommer att tänka på dig hela dagen, jag vet att du kommer att fixa ett bra kalas till din dotter o berätta för henne på ett bra sätt om din farmor. Jag känner dig inte, men tycker att du verkar vara en enastående människa som bryr dig om allt o alla, men glöm bara inte bort att ta hand om dig själv.....

Många kramar {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012