• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11
    Snölängtan skrev 2012-05-20 19:48:59 följande:

Csillag:  KRAM KRAM KRAM!!!! Ta hand om dig! Det är ju JÄTTEstora knölar du fått. Må de krympa rejält och det på mycket mycket kort tid! Helt osannolikt vad man kan få reda på vid ”ett helt vanligt VUL”…Gråter

Bira11: Du, RING dinklinik och prata med dem för det där låter inte som normalt efter ett ÄP (som ju annars verkar ha gått kanonbra!)

Vincents mamma: Det du skriver känns precis som något jag kommer att skriva om ett par dagar… Är nu på RD 10 med vårt lilla tvåcelliga embryo och det känns inte alls som att det är något liv som växer (tidigare har ruvandet tagit slut kring RD 12....). Är det inte det är det ”tack och adjö” för mig/oss med. Känns så absolut med att ”om inte detta lyckas så blir det inget syskon i den här familjen”…men så är det för oss och jag tror jag snart blir galen av denna väntan…TD 25/5…

Jag ska ju dit i morgon  för att förhoppningsvis sätta dit ett guld embryo, så jag får ta de med dom då.
  • Snölängtan
    Bira11: Till oss har det sagt att om man efter ÄP mår sämre än "lite öm i magen" bör man kontakta dem per tel...speciellt om man hade väldigt ont i magen och magen dessutom svullnade upp... Det var därför jag ville uppmana dig till kontakt! Fast om det inte gör ont så komemr du ju som sagt ändå att träffa dem imorgon! Stort lycka til med ET!!!
  • Mischa

Csillag - Fy fan vad jobbigt. En stor kram skickar jag till dig. Och nu ska du bara vila och tänka på dig själv. Ibland orkar man inte tänka positivt och det är helt okej. KRAM

Bira11 - Låter lite som överstimulering? Jag blev inte sådär svullen iaf, även om jag hade ganska ont. Hoppas att det går bra för dig imorrn och att du inte är överstimulerad! Drick mycket vatten, det hjälper om du skulle ha en tendens till överstimulering.  

Kram på er alla tjejer som kämpar! 

• Fru Bone

Bira11 - jag har blivit lätt överstimulerad efter ÄP båda gångerna och har också fått svullen mage och haft ont och varit trött. Till mig sa de att jag skulle hålla koll på vikten, går jag upp typ 2 kg/dag så måste jag åka in. Även om jag börjar kräkas, får feber etc så måste man kontakta läkare. Jag har klarat mig bra från det dock och vätskan i magen har försvunnit allt eftersom.

• Fru Bone

Jag är ju på ruvardag 9 idag och i morse var där lite ljust beige/rosa flytning och även lite nu på kvällen.
    Usch jag blir så less. Förra omgången fick jag samma symptom på RD 14 och testade ju sen negativt, men nu är det ju så mycket tidigare. Vet inte vad jag ska tro. Jag vill tro att det har fungerat, men jag känner absolut ingenting mer än lite smått molande värk i magen lite då och då. Jag vågar inte tjuvtesta innan TD den 29:e så det är väl bara att bita ihop, men fy vad jobbigt det är. Man får ju ångest av att gå på toaletten ju.
     FAN!!! Gråter

• Bira11
    Fru Bone skrev 2012-05-20 21:24:50 följande:
    Jag är ju på ruvardag 9 idag och i morse var där lite ljust beige/rosa flytning och även lite nu på kvällen.
    Usch jag blir så less. Förra omgången fick jag samma symptom på RD 14 och testade ju sen negativt, men nu är det ju så mycket tidigare. Vet inte vad jag ska tro. Jag vill tro att det har fungerat, men jag känner absolut ingenting mer än lite smått molande värk i magen lite då och då. Jag vågar inte tjuvtesta innan TD den 29:e så det är väl bara att bita ihop, men fy vad jobbigt det är. Man får ju ångest av att gå på toaletten ju.
     FAN!!! Gråter
    Kämpa på du ska se att de bara är slemhinnan som jäklas eller att de är en liten,liten mellan blödning.

Hoppas själv ta mig längre än ruvar dag nio denna gång om vi nu får återföra något i dag.

Kramar i massor från mig Hjärta      
  • Bira11
    nl2012 skrev 2012-05-21 07:31:45 följande:
    Lycka till idag, Bira11 Skrattande

Tack!
    Är nervös, men har dom inte ringt så ska de gått bra. Min klinik ringer bara om de skitit sig.

De är gjort ICSI på alla ägg denna gång och då syns de snabbare hur de gått, och äggplocket gjordes i fredags. 
  • LnH

Vincentsmamma: usch va tråkigt! Kramar!

Csillag: cystor låter inget kul! Hoppas att de krymper snart!

Själv så har jag nu testat neg i två dagar så det blev en kemisk graviditet. Ska till läkaren idag för att prata om mitt sista frysförsök som vi har råd med att göra privat. Hoppas nu denna överlever och att vi hinner med att sätta in den innan all sommarledighet.
    Sen blir det eventuellt ngt till försök genom landstinget. Vi får se hur mycket jag orkar med. Pratade med mannen och han sa att blir det inga barn så blir det inte, vi har ju ändå dina två barn. Så känns skönt, inte lika mycket press men ja, det här med ivf är sjukt jobbigt. Trodde det skulle vara mindre påfrestande..

• nl2012

Ja detta är jobbigt, både psykiskt & fysiskt. Det är otroligt viktigt med bra stöd från mannen, själv hade jag inte fixat detta annars. Har du många försök kvar via Landstinget, LnH?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012