• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Vincents mamma

Nu är det daxs för mig att lämna denna tråd. Mensen är här och allt är över, det blir inga fler barn, ingen mer graviditet eller bebistid. Önskar er alla ett stort lycka till och att era bebis drömmar blir uppfyllda! Tack för allt stöd jag har fått via er!! Många kramar från mig!

• nl2012
    Vincents mamma skrev 2012-05-20 09:56:44 följande:
    Nu är det daxs för mig att lämna denna tråd. Mensen är här och allt är över, det blir inga fler barn, ingen mer graviditet eller bebistid. Önskar er alla ett stort lycka till och att era bebis drömmar blir uppfyllda! Tack för allt stöd jag har fått via er!! Många kramar från mig!

Vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver. Är du helt säker på att det är kört o att du inte kommer att försöka igen? Vet inte vad jag ska skriva förutom att jag tänker på dig.......... KRAM PÅ DIG {#emotions_dlg.flower}
  • Bira11

Många kramar till dig, förstår precis hur du mår och känner, tar de sig inte för oss denna gång är det oxå adjöss från tråden och bebis drömmar, för fler försök blir de inte.'

KramHjärta

• Csillag
    Tårarna kom när jag läste ditt inlägg.
    Vill så gärna säga, Ge inte upp,Men jag förstår hur du tänker o känner.
    Detta är ett beslut ni måste ta själva.
    Alla orkar inte gå igenom de flera gånger o alla har en gräns.

Jag hoppas verkligen du kikar in till oss ibland, eller hör av dej genom mail.
    Vill inte sluta ha kontakten me dej.

Skickar dej en massa styrkekramar.

Jag hoppas verkligen du lyckas bli gravid.

jag får min dom på tisdag om inget händer innan dess.
    Som de ser ut nu, är mina bebis drömmar över oxå.

Jag har gett upp hoppet om ET nu.
    Hoppet tröt.
    Min man försöker få mej att försöka ha lite hopp,mn känns så meningslöst.
    Cystorna måste krympa självmant annars blir de operation.
    Å då kan ja säga adjöss helt direk.
    Å om nu cystorna börjar krympa så hade ja ju inte ens minsta tendens till bra ägg.

Får fan hända ett under för de ska vändas till positivt de här.

Kommer sakna dej här inne i tråden, du e en underbar tjej.

Glöm inte att höra av dej så jag vet du hur de går me dej.
    Å du vet att du alltid kan höra av dej om de e nått.

Kram
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-05-20 09:26:17 följande:
    Cillag, jag tycker så synd om dig Gråter Det är inte klokt vad du får gå igenom, du är beundransvärd måste jag säga! Du ska veta att jag kommer att tänka på dig hela dagen, jag vet att du kommer att fixa ett bra kalas till din dotter o berätta för henne på ett bra sätt om din farmor. Jag känner dig inte, men tycker att du verkar vara en enastående människa som bryr dig om allt o alla, men glöm bara inte bort att ta hand om dig själv.....

Många kramar {#emotions_dlg.flower} 
    Nä vissa ska verkligen massa skit känns de som.
    Ett steg framåt o tre steg bakåt.

har gett upp detta ET.
    Hoppas bara att cystorna inte förstör mina äggledare så jag måste operare bort dom o kanske livmodern.

Min manf örsöker få mej att ha lite hopp,men han såg heller inte hur illa de såg ut på VUL.
    Läkaren ville ju inte ens släppa hem mej mn ja tjatade verkligen ur mej de för jag blivit så chockad.

Jag hör ofta jag många gånger tänker på alla andra o sätter ala andra före.
    Jag har nog alltid gjort de, o de spelar nog ingen roll hur illa de e me mej för ja kan inte bara sitta o tycka synd om mej när andra mår dåligt.

Om nått visar bra för mej, ex att jag ahr jäääättefina äggblåsor o nån kommer frånVUL o de inte hittats knappt nån där lr de ser dåligt ut så lider jag mer me den personen än kan känna mej glad för min egen skull.

Jag ahr nog alltid varit sån, kanske lite av min personlighet.

Är väldigt mån om andra även om ja inte känner dom, samt familj,djur osv.

Bara hoppas att cystorna vill krympa lite så jag slipper antingen operation lr akut operation.

Bara att vänta o se, på tisdag får ja dommen.
  • Csillag
    TACK för alla fina ord o kramar ni skickat mej, Betyder verkligen massor

Nu ska jag krypa ner i soffan med en kopp te o dra täcket över huvudet en stund.

Nu ahr ja lett fördigt mitt fejkade leende för idag.

Kram
  • Bira11

Jag mår  illa och trött, jeansen jag hade i måndags får jag inte på mig de fattas någon dm, magen ser ut som jag är 5-6 månaden. Kan de va Crinonet som redan börjat värka, fy för att mås å här...

Jag har inte hört något från Umeå viket är positivt, dom sa att de syns snabbare vid ICSI om de tagit sig, så jag hoppas inte dom ringer i morgon och säger att inget av de 10 äggen blivit befruktade.

Känner en så stor press då jag vet att detta är sista gången sista försöket,skiter de sig blir de inge mer utan då får man hoppas att de blir en bebis på naturlig väg vilket jag inte tror för funkar de inte med den hjälp man får så...

Love you all my girls.......Hjärta

kram till alla         

• Make your own kind of music

Skänker er som har det extra jobbigt just nu en virtuell kram.
    Väldigt ledsen för er skull.
    Att det ska vara så svårt att bli gravid.
    Hade aldrig kunnat förstå hur jobbigt det kan vara för än nu när man själv är mitt uppe i denna berg och dalbana.Gråter

Csilag: Nu tvingar du dig själv att tänka på dig själv och VILA så mycket det bara går. Hoppas att ni kommer att se att det gått åt rätt håll på tisdag. Ta hand om dig!{#emotions_dlg.flower} Kram.

• Odessa

Csillag: vila och ta hand om dig, det viktigaste är att du blir bättre och mår bra igen. Tänker på dig, många varma kramar.

• Snölängtan

Csillag:  KRAM KRAM KRAM!!!! Ta hand om dig! Det är ju JÄTTEstora knölar du fått. Må de krympa rejält och det på mycket mycket kort tid! Helt osannolikt vad man kan få reda på vid ”ett helt vanligt VUL”…Gråter

Bira11: Du, RING dinklinik och prata med dem för det där låter inte som normalt efter ett ÄP (som ju annars verkar ha gått kanonbra!)

Vincents mamma: Det du skriver känns precis som något jag kommer att skriva om ett par dagar… Är nu på RD 10 med vårt lilla tvåcelliga embryo och det känns inte alls som att det är något liv som växer (tidigare har ruvandet tagit slut kring RD 12....). Är det inte det är det ”tack och adjö” för mig/oss med. Känns så absolut med att ”om inte detta lyckas så blir det inget syskon i den här familjen”…men så är det för oss och jag tror jag snart blir galen av denna väntan…TD 25/5…

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012