• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Men åh vad skönt att det nya testet var så starkt!! Sa jag inte att du skulle fortsätta plussa? ;) Det kommer gå finfint den här gången!!! Försök att njuta av att du har en symtomfri graviditet (bortsett från de där bränningarna då) så här långt! Men jag vet ju hur lätt det är att sluta oroa sig, haha! :)
    Utomkvedshavandeskap tror inte jag heller på av samma orsak som sköterskan nämnde, man brukar blöda då. Jag vet eftersom jag har haft det.

• jazmine25

Jag testade mig idag. tyvärr så glömde jag bort imorse att jag skulle spara morgonurinen så det blev lite färskt kiss istället. På digitala med veckoindikator var jag fortfarande gravid 1-2 veckor men testerna från billiga tester så regestrerades det knappt. Jag hoppas detta beror på att det inte var morgonkiss och inte på nått annat. Jag ska testa igen imorgon men då på morgon urin. Jag har en digital kvar som jag ska spara till Tisdag för då borde den ha ökat till minst 2-3 veckor.

Jag oroar mig hela tiden nu. Jag som tyckte det kändes ass lungt i början. Jag har även idag berättat för min bror att jag är med barn.

• Make your own kind of music
    jazmine25 skrev 2012-07-06 20:28:14 följande:
    Jag testade mig idag. tyvärr så glömde jag bort imorse att jag skulle spara morgonurinen så det blev lite färskt kiss istället. På digitala med veckoindikator var jag fortfarande gravid 1-2 veckor men testerna från billiga tester så regestrerades det knappt. Jag hoppas detta beror på att det inte var morgonkiss och inte på nått annat. Jag ska testa igen imorgon men då på morgon urin. Jag har en digital kvar som jag ska spara till Tisdag för då borde den ha ökat till minst 2-3 veckor.

Jag oroar mig hela tiden nu. Jag som tyckte det kändes ass lungt i början. Jag har även idag berättat för min bror att jag är med barn.
    Tror och hoppas att det berodde på att det var färskt urin! 
    Du ska se att du får ett fint plus imorgon bitti! Håller tummarna!!
    Styrkekram! Oron är jobbig. Vill snabbspola fram några veckor.
  • jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-07-06 21:04:21 följande:
    Tror och hoppas att det berodde på att det var färskt urin! 
    Du ska se att du får ett fint plus imorgon bitti! Håller tummarna!!
    Styrkekram! Oron är jobbig. Vill snabbspola fram några veckor.
    Viist vill man spola och vakna upp i v.12. Jag är 5+0 idag alltså jag går in i v.6. Det var i denna vecka jga fick missfall sist så det kommer vara skönt om jag lyckas ta mig igenom denna vecka. På fredag så blir det ju 6+0

LnH: Det stämmer att det är mitt första barn. Fick samma onda känsla för en halvtimma sen. Varade några minuter och sen borta. Som en kraftig molande, brännande mensvärk, den här gången var det mer koncentrerat till hela buken, men strålade ut lite extra mot vänster ljumske. Och nu känns det som vanligt igen. Jag har bestämt mig för att avvakta. Börjar jag blöda så åker vi till akuten. Annars så ringer jag Sahlgrenska kvinnolklinken på måndag och rådfrågar dem.  Hoppas det är som du säger, växtvärk. Minns du om du hade det så tidigt som jag har det? Är bara i vecka 6 (5+1) idag.

Mandelmumsa: Du är synsk va? ;) Kändes skönt att få ett starkt plus i morse och har idag köpt mig ett digitalt test som jag tar på söndag. Tack för din info om utomkvedshavandeskap. Ledsamt att du fick gå igenom det. Måste varit väldigt tufft!. Hade du ont då? När upptäcktes det? När började du blöda?
    Se nu till att hålla dig sysselsatt i helgen så att tiden går snabbare till din TD. ;) Det är nästa vecka va? Har du tänkt testa innan din TD? Håller tummarna!!  

jazmine25 skrev 2012-07-06 21:16:15 följande:
    Viist vill man spola och vakna upp i v.12. Jag är 5+0 idag alltså jag går in i v.6. Det var i denna vecka jga fick missfall sist så det kommer vara skönt om jag lyckas ta mig igenom denna vecka. På fredag så blir det ju 6+0
    Då måste du gjort äggplocket en dag efter mig för jag är i vecka 5+1 ;) Jag gjorde det den 14/6.
    Eller är det FET? 
    Hoppas innerligt att det ska vägen för oss båda denna gång!

• jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-07-06 21:16:58 följande:
    LnH: Det stämmer att det är mitt första barn. Fick samma onda känsla för en halvtimma sen. Varade några minuter och sen borta. Som en kraftig molande, brännande mensvärk, den här gången var det mer koncentrerat till hela buken, men strålade ut lite extra mot vänster ljumske. Och nu känns det som vanligt igen. Jag har bestämt mig för att avvakta. Börjar jag blöda så åker vi till akuten. Annars så ringer jag Sahlgrenska kvinnolklinken på måndag och rådfrågar dem.  Hoppas det är som du säger, växtvärk. Minns du om du hade det så tidigt som jag har det? Är bara i vecka 6 (5+1) idag.

Mandelmumsa: Du är synsk va? ;) Kändes skönt att få ett starkt plus i morse och har idag köpt mig ett digitalt test som jag tar på söndag. Tack för din info om utomkvedshavandeskap. Ledsamt att du fick gå igenom det. Måste varit väldigt tufft!. Hade du ont då? När upptäcktes det? När började du blöda?
    Se nu till att hålla dig sysselsatt i helgen så att tiden går snabbare till din TD. ;) Det är nästa vecka va? Har du tänkt testa innan din TD? Håller tummarna!!  
    Märkte det nu vi är ju bara 1 dag ifrån varandra. Vad skoj. Jag tror inte du behöver vara orolig. Men det är nog lättare sagt än gjort. Jag är själv orolig när det illar lite extra i livmodern.
  • Mandelmumsa

Jazmine: Inte konstigt du blir nervös när det är den tiden du fick missfall sist! Det kommer säkert kännas bättre om 1-2 veckor!

Make your: Det är ganska lätt att vara synskadad när det gäller andra, omöjligt när det gäller en själv! :) Det som var tufft med utomkvedet var att förlora det barn man trodde var på gång, ultraljudet där ingenting syntes och sen alla därpå följande undersökningar som pågick i veckor innan jag opererades. Mitt utomkved var nog lite otypiskt, det gjorde aldrig ont, blödde lite men det var verkligen inte mycket heller, en strimma resp en fläck blod. Så det var på ultraljudet jag fick det chockerande budskapet att det inte såg normalt ut. Vanligtvis brukar man få en intensiv smärta i magen och då är det bråttom in eftersom det kan vara livshotande. Sen tror jag man brukar blöda mer än jag gjorde. Tror jag var inne i v. 10 innan det blev operation och det är väldigt ovanligt att man kan gå med ett utomkved så länge utan symtom. Problemet var att man aldrig hittade något embryo trots en mängd ultraljudsundersökningar. Det satt så dolt att det inte gick att se. Men eftersom allt tydde på utomkved fick jag opereras och när man väl öppnat upp så hittade man embryot i ena äggledaren. Anledningen till att det fastnade där är att mina äggledare är skadade på grund av en äggledarinflammation som jag hade som ung.

• Mandelmumsa

Jag började blöda i v. 5 tror jag det var.
    Min TD är nästa lördag, 14/7. Vi pratade ikväll om huruvida det skulle tjuvtestas eller inte och vi skrev till och med en lista på för- och nackdelar med att göra det. Tyvärr vägde det ganska jämnt så vet inte om vi blev så mycket klokare :) Min sambo vill vänta till TD. Vi får se om jag pallar det!
    När hade du din TD Make your? Vet du testade i lördags men din egentliga TD var väl någon dag senare?
    När du fick missfallet, visste ni att det var tvillingar då?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012