• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Make your own kind of music

Mandelmumsa: Här är en länk:

http://www.advancedfertility.com/embryotransfer.htm

Så här står det om när embryot färster:

When does the embryo implant following IVF transfer?

A healthy human embryo will hatch from its shell on day 5-7 after fertilization and implant within hours after hatching out. So actual invasion of the embryo with attachment to the uterine wall occurs about 2-5 days after a day 3 transfer and within 1-3 days after a day 5 transfer

• Csillag
    jazmine25 skrev 2012-07-02 18:26:26 följande:
    Jag känner nog heller inte så mycket. Jag kommer ihåg att jag kände mer förra gången. Men då blev jag gravid på ET. kan tänka mig att det är lite mer annorlunda då. Men jag längtar ju efter att känna massor men sen när jag väll känner vill jag nog att det ska vara över på 5 minuter.

ni som är gravida har ni ännu gått vidare till gravid trådar. känner lite att jag inte vågar ta det steget
    Jag väntade till mitt första VUL o sen gick jag över till en gravid tråd.
    Vi hade ju en tråd  för oss som gör ivf på Carlanderska, o fanns en tråd om vi som är gravida från carlanderska oxå så jag flyttades över dit bara.

är mest här inne ändå.
  • LnH

hmmm frågade ju om mina konstiga "symptom" och tänkte jag kan ju ta ett test för att kolla, egentligen är det ju för tidigt att se ngt kanske men man vet som sagt aldrig tänkte jag med tanke på att jag har ju haft konstiga känningar sedan 2 dagar efter ÄL. Köpte ett clear blue test. Anävnde det, när jag tog det och tittade på det så blev det direkt ett superstarkt plus men tänkte att jag väntar tills det strecket som ska vara i kontroll rutan kom fram, när det visade sig var det fortarande ett starkt plus (det var i samma färg som "minus" tecknet" och lite starkare). Efter 2 minuter var det fortfarande ett starkt plus MEN efter 5 minuter så börjar det blekna och nu kan man eventuellt ana ett tjockt brett streck, men håller mna det på armlängs avstånd, ja då ser det negativt ut.

Det stod att man kan avläsa det efter 2 minuter och ska inte titta på det efter 10 minuter, är jag bara halvt gravid då?! Jätte konstigt?! Har ngn annan haft så med Clear blue tester?! Vet ju hur ett positivt test ser ut och det här var så positivt att det liksom inte var någon tvekan alls.

Och det smakar fortfarande metall i hela min mun
    det gör att inget annat heller smakar gott :(

• jazmine25

Lnh Vad konstigt. Ska du inte testa med digitalt då får du klart gravid eller inte gravid

Jag har i alla fall precis testat med clearblue digitalmed vecko indikator och jag är gravid i 1-2 veckor alltså 3-4 veckor. Enligt uträkningar på olika sidor så är jag gravid 4+3 alltså v.5 och kommer få barn om allt går bra ca den 8/3 Jag skrev feli listan men tänkte ändra först när jag får en VUL tid.

• familjenekberg

Lnh jag skulle tolka testet som positivt men skulle köpa ett till av annat märke alternativt digitalt. Jag tror stenhårt på att du är gravid hållet tummarna så hårt för er.

• Csillag
    LnH skrev 2012-07-03 12:47:45 följande:
    hmmm frågade ju om mina konstiga "symptom" och tänkte jag kan ju ta ett test för att kolla, egentligen är det ju för tidigt att se ngt kanske men man vet som sagt aldrig tänkte jag med tanke på att jag har ju haft konstiga känningar sedan 2 dagar efter ÄL. Köpte ett clear blue test. Anävnde det, när jag tog det och tittade på det så blev det direkt ett superstarkt plus men tänkte att jag väntar tills det strecket som ska vara i kontroll rutan kom fram, när det visade sig var det fortarande ett starkt plus (det var i samma färg som "minus" tecknet" och lite starkare). Efter 2 minuter var det fortfarande ett starkt plus MEN efter 5 minuter så börjar det blekna och nu kan man eventuellt ana ett tjockt brett streck, men håller mna det på armlängs avstånd, ja då ser det negativt ut.

Det stod att man kan avläsa det efter 2 minuter och ska inte titta på det efter 10 minuter, är jag bara halvt gravid då?! Jätte konstigt?! Har ngn annan haft så med Clear blue tester?! Vet ju hur ett positivt test ser ut och det här var så positivt att det liksom inte var någon tvekan alls.

Och det smakar fortfarande metall i hela min mun
    det gör att inget annat heller smakar gott :(
    Gumman, köp ett digitalt.
    Mina tester (clear Blue) höll ju på så oxå o va konstiga.
    Varje gång jag tog digitalt så visade de gravid,mn tog ja dom andra så va jag gravid ena stunden o inte gravid andra stunden.

HÅLLER VERKLIGEN VERKLIGEN TUMMAR O TÅR att ditt test ska fortsätta vara positivt.

Förklaringen jag fick från ivf kliniken o apoteket varför mina tester höll på så va att de ev kan vara ett X.
    De hade jag ju inte,mn visst fanns oron.

Så spring iväg till apoteket o testa igen.

Dina symptomer stämmer ju in på gravid.Skrattande
  • LnH

hmmm tackar! Men känner mig rätt dum som testar, varför skulle det helt plötsligt fungera att bli gravid utan hjälp?! Känns som om chansen är så extremt liten.
    Sitter här på jobbet med mensvärk och dragningar i ljumskar/höfter. Men ska ju inte ha mens förens på måndag....väntar nog tills på åtminstone på fredag innan jag testar digitalt..vågar inte ta ett sånt :)
    Köpte ett två pack med clearblue för enpack var slut. Får väl ta det på torsdag och se vad det visar. Hoppas bara att denna metallsmak i munnen går bort snart för ingenting smakar gott.

Tack för allas svar!!!
    Så glad för alla som har plussat!! Då känns det som om det finns hopp för min del med :D

• Thunderkatten

Hi hi, var det inte det jag trodde. :) Det kanske är tvillingar, om det är så starkt redan menar jag? Jag håller tummarna jättehårt!!

• Mandelmumsa

Make your: Tack för länken, det var intressant! Visste inte att det fäster så snabbt efter kläckning! :)

LnH: Verkar ju som du är gravid, jag hade tolkat testet så! Det skulle inte ge utslag alls om du inte hade hcg i blodet! Grattis! :))

• LnH

Hmmm och kunde jag hålla mig från att testa, nej då..denna gång så blev testet annorlunda. SUCK. Först så var det ett positivt streck (inte alls lika starkt som igår) och när 2 min hade gått så var det väldigt svagt och brett plus, men efter 4-5 min så försvann det mer eller mindre, dvs i vissa vinklar kunde man ana att det eventuellt var ngt. Dock hade jag bara hållt mig i 2 timmar denna morgon, och igår så hade det gått 4 timmar men ändå. Är nog bara att inse att CB inte alls är att lita på ifall  man inte får ett jätte tydligt plus som stannar kvar, ska nog inte testa så tidigt med dem heller utan vänta tills man är 1 dag innan mens eller samma dag man ska ha mens.

Nu ska jag inte gå förbi ett apotek förrens nästa vecka har jag lovat mig själv så att jag inte köper flera tester som ger konstiga resultat och ger mig huvudbry :) och nästa vecka har jag semester och har inte mensen kommit på onsdag så tar jag ett test då ifall jag kan hålla mig vill säga :)

Och nu sitter jag och längtar till augusti...då ska jag göra mitt sista FET på Sophia hemmet. Hoppas det tar sig då! Annars lär jag ju få vänta i år och dag innan jag får komma till Huddinge. Har inte hört ngt från dem mer än det brev jag fick i februari. Känns som om jag kommer att bli gamal innan jag får tid där :)

Csillag: hur går det för dig? Går allt bra?

Jazmine: så glad för ditt plus!! det bevisar att det också kanske finns hopp för mig med :)

Mandelmumsa. jag vågar inte tro ngt, har innan fått blå streck av varierande stryrka från CB test, där man inte vet hur man ska tolka resultatet, och sen har det inte varit ngt. När jag väl har plussat med dessa test har det varit så starkt att det inte finns ngn undran. Men tycker inte att de ska ge ett tunt blått plus ifall man inte är gravid eller att det är ett plus i kanske 4 minuter som sedan försvinner.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012