• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Tant Groda

Make your: Den 25 juli har vi fått tid. Känner mig rätt lugn inför det som komma skall och väl införstådd med att det inte lär lyckas de första gångerna, utan det är just testen som känns plågsamma.
    Vet inte hur jag ska reda ut just dem.
    Men skönt att veta att man inte är ensam om att känna denna ångesten.

• Make your own kind of music
    Tant Groda skrev 2012-07-07 16:11:07 följande:
    Make your: Den 25 juli har vi fått tid. Känner mig rätt lugn inför det som komma skall och väl införstådd med att det inte lär lyckas de första gångerna, utan det är just testen som känns plågsamma.
    Vet inte hur jag ska reda ut just dem.
    Men skönt att veta att man inte är ensam om att känna denna ångesten.
    Vissa lyckas tidigt och andra senare.
    Håller tummarna att ni tillhör de förstnämnda.
    Det är tyvärr fler ångestfyllda moment än just när man ska testa. Vill inte skrämma upp dig nu, men det är bra att vara förberedd på det. För det är alla milstolpar som är det jobbiga med IVF tycker jag. Det ska se bra ut med äggblåsor, sen ska det finnans ägg i äggblåsorna, sen är man nervös över samtalet om hur det ser ut med befruktning, sen ska embryona överleva i laboratoriet (det var det jobbigast för mig detta försöket.... ), sen om man är lycklig att få ett embryo åter så ska man "ruva" i två veckor innan man testar.
    Visst är det sjukt nervöst att testa, men det är så många milstolpar innan dess som är minst lika nervösa. Det fysiska har för mig varit lugnt. Jag har inga problem med sprutor eller äggplock. Men alla berg och dalbanor, det är det som tar på krafterna.
    Men den här tråden är bra tycker jag.
    Undrar man något eller är orolig över något så har iaf jag fått en jättebra respons och svar på mina frågor.
    Det är många här med en lång erfarenhet av IVF och lite annat så det är bara att fråga här framöver när du kommit igång så är det alltid någon som svarar Glad 
    Vad spännande, då är det snart dags för er. Önskar er lycka till! 
    Vilken klinik ska ni göra det på? 
  • jazmine25

Det som inte fick hända har hänt. Jag har börjat blöda och har fått jätte ont i magen. Jag tror det är missfall på g nu. Jag ringde gyn akuten och dom tyckte jag skulle avvakta. Jag ringer till MVC på måndag och kollar om dom kan kolla upp mig då.

• Make your own kind of music

Nej, det här var ingen rolig nyhet.
    Så ledsen för er skull Jazmine25.
    Ta hand om er och ladda batterierna i sommar.
    Så tråkigt att det ska vara så svårt och ta sådan tid.
    Verkligen jätteledsamt att höra.
    Styrkekram.{#emotions_dlg.flower}

• Tant Groda

Make your: Av någon anledning är jag inte speciellt nervös för de sakerna, även om jag vet att det också kan gå fel. Men det är nog mest för att jag är så inställd på att allt krångel kommer att fortsätta.
    Har förlorat hoppet ganska rejält, dock kom en gnutta tillbaka när vi fick tiden.

Vi går på rmc i Malmö och jag är allt annat än nöjd med dem!

• Mandelmumsa

Tant Groda: Hur kommer det sig att du har förlorat hoppet? Tänds det inte på nytt nu när ni ska få börja med Ivf då?

• Tant Groda

Mandelmumsa: jo visst har hoppet kommit tillbaka lite, men allt har krånglat hittills, så varför ska det inte fortstta. Usch vad jag är negativ!!!

• Csillag
    jazmine25 skrev 2012-07-07 18:39:04 följande:
    Det som inte fick hända har hänt. Jag har börjat blöda och har fått jätte ont i magen. Jag tror det är missfall på g nu. Jag ringde gyn akuten och dom tyckte jag skulle avvakta. Jag ringer till MVC på måndag och kollar om dom kan kolla upp mig då.
    Nejjj gumman, jag som blev så glad när du äntligen fått ditt pluss.
    Ge inte upp än!
    Man kan ju blöda o ha ont,så behöver inte betyda MF.
    Jag har ju blött o haft ont till o från båda mina graviditeter innan och denna.
    Jag förstår din oro mn ge inte upp än!!

Jag håller alla tummar o tår o hoppas verkligen att de inte ska vara något.

STYRKEKRAMAR
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012