• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Jazmine: Varför fortsätter du testa? Gumman du borde bara lita på dina ökande symtom! Testen bara förvirrar och oroar. Jag använder alltid de billiga testen från Testlagret och de är jättekänsliga! Både billiga och bra alltså. Men ta inte fler nu, lita på de symtom du har! :)

• jazmine25
    Mandelmumsa skrev 2012-07-07 10:12:34 följande:
    Jazmine: Varför fortsätter du testa? Gumman du borde bara lita på dina ökande symtom! Testen bara förvirrar och oroar. Jag använder alltid de billiga testen från Testlagret och de är jättekänsliga! Både billiga och bra alltså. Men ta inte fler nu, lita på de symtom du har! :)
    Jag borde skärpa mig. Nu känns det lite bättre när jag pratat med maken om det. Så här ser testena ut.

• Make your own kind of music

Jazmine25: Förstår din oro. Men vi ska nog försöka att inte läsa in för mycket i tester och symtom. Du mår ju illa och det är ett gott tecken. Det finns ju de som testar svagt för att de är låghormonare och sen går det ändå hur bra som helst. Och tvärtom, de som testar starkt men sen går det ändå knas. Så läs inte in för mycket i att testen är svaga för det syns ju helt klart ett streck. Så de är positiva. Ingen tvekan. :) 

Att jag sen babblar på om att mina test är starka är ju bara mitt sätt att försöka stilla min egna oro. Inget att bry sig om.  Nu försöker vi sluta nojja, ok? Glad 
    Ska ta mig en promenad nu hade jag tänkt.

• Mandelmumsa

De är positiva Jazmine! Det är huvudsaken! Skillnaden dem emellan är så liten så den har ingen betydelse!

• Tant Groda

Nu när vi ä då pratar om tester. Hur har ni känt inför att testa efter ivf?
    Nu är det ju länge tills jag ska behöva göra det, men jag har utvecklat ett visst agg mot såna tester och börjar så smått oroa mig redan för att behöva ta tester ( hånfulla djävla pinnar)

Tant Groda skrev 2012-07-07 11:01:23 följande:
    Nu när vi ä då pratar om tester. Hur har ni känt inför att testa efter ivf?
    Nu är det ju länge tills jag ska behöva göra det, men jag har utvecklat ett visst agg mot såna tester och börjar så smått oroa mig redan för att behöva ta tester ( hånfulla djävla pinnar)
    Anledningen till att jag gjort fler än ett test är att jag första gången som jag testade positivt så gjorde jag ett enda test. Inget mer för än vi var på MVC 5 dagar senare och där visade det negativt. Det var vi inte beredda på.
    Den här gången vill jag försäkra mig om att det håller i sig. Testar verkligen inte varje dag. Men ca en gång i veckan kommer jag nog att testa innan VUL. 
    Gör som du tycker känns rätt för dig själv och bry dig inte så mycket om hur andra gör. ;) 
  • Tant Groda

Make your: Jag tror du missförstod mig. Lägger absolut ingen vikt på hur folk testar.
    Jag själv oroar mig för att ens klara av att testa. Alltså den allra första gången. Hur har ni känt inför det?

Tant Groda skrev 2012-07-07 11:50:39 följande:
    Make your: Jag tror du missförstod mig. Lägger absolut ingen vikt på hur folk testar.
    Jag själv oroar mig för att ens klara av att testa. Alltså den allra första gången. Hur har ni känt inför det?
    Det känns väldigt nervöst och ångestfyllt, varenda test man gör.

När ska du få påbörja ivf?
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012