• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Make your own kind of music

Tack LnH och Odessa för att ni stillat min oro lite!Solig
    Man är ju så sjukt nojjig som ivf:are. Fast det är ju inte konstigt egentligen. För skiter det sig så behöver man ju gå igenom lite mer än vad par utan problem behöver.
    Jag tycker det får räcka med IVF nu.
    Men skulle något gå snett så är jag ändå beredd att gå igenom ytterligare 5, om det är vad som krävs.
    Känner mer än någonsin nu att jag inte är beredd att ge upp!! Kämpa!!

HOPPAS LnH att det trots allt kan vara graviditetssymptom du kan känna. Ibland sker ju underverk! Annars så hoppas vi att det tar sig efter sommaren istället! 

• jazmine25

Imorgon är det mi TD och jag ska testa igen såklart. Det är ju så rolgt att se plusset. Jag längtar så till Onsdag då jag ska på inskrivning. Hoppas så det går vägen denna gång.

jazmine25 skrev 2012-07-05 17:20:23 följande:
    Imorgon är det mi TD och jag ska testa igen såklart. Det är ju så rolgt att se plusset. Jag längtar så till Onsdag då jag ska på inskrivning. Hoppas så det går vägen denna gång.
    Klart det ska gå vägen! {#emotions_dlg.flower}

Vilken tidig inskrivning du har.
    Eller så är det jag som har sen Glad
    Min är dagen efter ultraljudet på min klinik, först om 2,5 vecka, den 24/7.

Csillag:  När ska du få gå på nästa ultraljud? Känns ju verkligen som att de borde kunna klämma in dig en extra gång snart så du kan få se att det ser bättre ut och inte behöva oroa dig i nödan! {#emotions_dlg.flower} Ibland blir jag SÅ trött på svensk sjukvård!!  

• jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-07-05 17:31:41 följande:
    Klart det ska gå vägen! {#emotions_dlg.flower}

Vilken tidig inskrivning du har.
    Eller så är det jag som har sen Glad
    Min är dagen efter ultraljudet på min klinik, först om 2,5 vecka, den 24/7.
    Dom ville att jag skulle skriva in mig så att VUL:et blir grattis sen veckan efter.
  • Sessan 83 K

Jaha har pratat med RMC i Malmö idag..... Hon sa att för närvarande så kommer vi att bli kallade först i DECEMBER!!!!!!!! Väntetiden är sååååååå lång................. Om jag tappat hoppet innan vi ens börjat med IVF???? Ja det kan man ju säga att jag har!!!!!!

• Mandelmumsa

Men det är ju sjukt Sessan!! Hur förklarade de att de redan har skickat brev till er?

Csillag: Wow, jag trodde absolut inte att man kunde känna fostret röra sig sååå tidigt! Vid den tiden måste det ju vara yttepyttelitet!!

Make your: Jodå, överstimuleringen känner jag ingenting av längre! Magen är fortfarande STOR men lite svårt att veta hur mycket som är fett för att man inte tränat på bra många veckor nu och släppt loss på onyttigheter, och hur mycket som är hormoner och vätska som ligger kvar.
    Hoppas du har rätt att det blir något denna gång! Hoppet är för det mesta lågt eftersom jag inte direkt känner något, och det jag känner kan ju alltid förklaras av annat, närmast till hands vaggisarna. Just för tillfället känner jag dock både lite illamående, metallsmak i munnen och huvudvärk och det är fascinerande hur såna saker, som egentligen inte behöver betyda någonting, kan pigga upp och få en på bättre humör!

• Sessan 83 K

Mandelmumsa: Nej de har inte skickat någon kallelse till oss ännu, det hon menade var att innan vi ens får någon kallelse dit så är vi  i December!!!!   Vill bara skrika och gråta av besvikelse;(

Funderar på vad som är normalt o när man bör bli orolig o kanske åka in o kolla om allt är ok... Var precis på väg att somna när det plötsligt brände till i buken, åt vänster vid höften. Det gjorde jätteont! En smärtsam brännande känsla som höll i sig flera minuter. Sen försvann det. Vet inte vad jag ska tro... Någon som upplevt liknande så här tidigt? Bara v 5+0. Hoppas inte att vi nu råkar ut för något annat jävulskap så som utomkveds... Med min otur skulle jag inte bli förvånad. Sista veckan innan sommarstängt på CA så jag tvivlar på att de har tid för mig imorgon. Ringer iaf imorgon.. Usch, det gjorde ont.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012