• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-07-04 08:56:26 följande:
    Hmmm och kunde jag hålla mig från att testa, nej då..denna gång så blev testet annorlunda. SUCK. Först så var det ett positivt streck (inte alls lika starkt som igår) och när 2 min hade gått så var det väldigt svagt och brett plus, men efter 4-5 min så försvann det mer eller mindre, dvs i vissa vinklar kunde man ana att det eventuellt var ngt. Dock hade jag bara hållt mig i 2 timmar denna morgon, och igår så hade det gått 4 timmar men ändå. Är nog bara att inse att CB inte alls är att lita på ifall  man inte får ett jätte tydligt plus som stannar kvar, ska nog inte testa så tidigt med dem heller utan vänta tills man är 1 dag innan mens eller samma dag man ska ha mens.

Nu ska jag inte gå förbi ett apotek förrens nästa vecka har jag lovat mig själv så att jag inte köper flera tester som ger konstiga resultat och ger mig huvudbry :) och nästa vecka har jag semester och har inte mensen kommit på onsdag så tar jag ett test då ifall jag kan hålla mig vill säga :)

Och nu sitter jag och längtar till augusti...då ska jag göra mitt sista FET på Sophia hemmet. Hoppas det tar sig då! Annars lär jag ju få vänta i år och dag innan jag får komma till Huddinge. Har inte hört ngt från dem mer än det brev jag fick i februari. Känns som om jag kommer att bli gamal innan jag får tid där :)

Csillag: hur går det för dig? Går allt bra?

Jazmine: så glad för ditt plus!! det bevisar att det också kanske finns hopp för mig med :)

Mandelmumsa. jag vågar inte tro ngt, har innan fått blå streck av varierande stryrka från CB test, där man inte vet hur man ska tolka resultatet, och sen har det inte varit ngt. När jag väl har plussat med dessa test har det varit så starkt att det inte finns ngn undran. Men tycker inte att de ska ge ett tunt blått plus ifall man inte är gravid eller att det är ett plus i kanske 4 minuter som sedan försvinner.
    Hej gumman.
    Tråkigt de inte ger bra resultat,mn jag tycker inte du ska ge upp.
    Jag höll ju på så i 2 veckor, ena dagen gravid,andra dagen inte gravid.Morronurin negativt mn middags urin positivt.
    Dom testerna som inte gav utslag va dom du tar nu.
    Dom enda som gav utslag va CB Digitala.

Så ge inte upp än!!!

Här går de framåt.Dagarna går o än så länge har jag inte blött en enda gång denna veckan Skrattande
    Bara att hoppas de fortsätter så.

Tycker de e märkligt att du inte hört nånting från Huddinge.Hade jag vari dej så hade jag ringt dom direkt efter semestern (Om du inte redan e gravid) o frågat när dom tänkt höra av sej.
    Bättre att pressa dom lite!!
  • Make your own kind of music

Ok, jag vet att jag är lite jobbig nu.... men jag behöver skriva av mig.
    När jag läser i olika trådar här på familjeliv så verkar så väldans många ha symptom redan vid TD och även innan. Enligt familjelivs uträkning så är jag i vecka 4+6 idag. Plussade både i lördags och söndags sen har jag inte vågat göra något mer test då det är mycket på jobbet nu o skulle det visa svagare så skulle jag inte orka jobba. Så nu har vi bestämt oss för att testa på lördag igen. Jättenervöst! Minst lika nervöst som förra helgen. Usch, tänk om det visar jättesvagt eller ännu värre minus!
    Frågan är om jag behöver vara orolig.
    Mina bröst ömmar knappt alls. Däremot är bröstvårtorna svullna mest hela tiden. Magen är väldigt uppblåst fortfarande, mest på kvällen. Men något illamående känner jag inte av. Och sedan jag slutade med Crinonen tror jag faktiskt att jag känner mig något piggare. Igår stack det  till väldigt mycket i buken på förmiddagen, men idag har jag knappt känt något molande alls i magen.
    Har en del flytningar.... vet inte om det är normalt vid en graviditet eller inte?
    Hoppas så att det inte är ännu ett missfall som väntar runt knuten.
    I så fall vill jag göra en ordentlig utredning till nästa försök (egentligen tycker jag att man borde gjort det redan, i förebyggande syfte).
    Och jag är rädd för mitt immunförsvar som jag är övertygad om är väldigt starkt, att det kanske stöter bort de stackars embryona.
    Väldigt orolig.
    Hoppas så att vi får ännu ett starkt plus på lördag.

Det var lite om mig och mina tankar just nu :)
    Hoppas allt är fint med er andra!

• Odessa

Make your own: jag kände precis likadant! Har två missfall sen innan och tyckte att mina symptom var alldeles för svaga, var övertygad om att jag skulle få ett till missfall.
    Men nu är jag i v. 12+5 och har sett räkan tre gånger! Jag började må illa eller snarare få minskad aptit runt v.8, någon vecka innan dess började brösten ömma rejält men innan dess så kände jag i princip ingenting. Dessutom tyckte jag att jag kände mer runt TD och att det sen avtog, var därför väldigt nervös för MA. Sen en vecka tillbaka mår jag bra, så mina symptom har verkligen varit vaga. Det är så olika för alla!

• Odessa

Lnh: hoppas på plus!! Det måste ju betyda att du har Hcg i blodet, även fast det kanske är väldigt lågt så här tidigt, håller tummarna!!

• Make your own kind of music
    Odessa skrev 2012-07-04 19:05:12 följande:
    Make your own: jag kände precis likadant! Har två missfall sen innan och tyckte att mina symptom var alldeles för svaga, var övertygad om att jag skulle få ett till missfall.
    Men nu är jag i v. 12+5 och har sett räkan tre gånger! Jag började må illa eller snarare få minskad aptit runt v.8, någon vecka innan dess började brösten ömma rejält men innan dess så kände jag i princip ingenting. Dessutom tyckte jag att jag kände mer runt TD och att det sen avtog, var därför väldigt nervös för MA. Sen en vecka tillbaka mår jag bra, så mina symptom har verkligen varit vaga. Det är så olika för alla!
    Åh, tack så mycket för ditt inlägg Odessa!!
    Hoppas så att det är likadant för mig!!
    Är så nervös inför testet på lördag.
    Hur gjorde du, testade du med jämna mellanrum för att se så att plusset höll i sig?
    Eller körde du bara på och hoppades på det bästa?

• Odessa

Make your own: jag testade typ fyra gånger själv, dessutom bad jag min IVF-klinik att mäta mitt Hcg vid två gånger, det låg normalt första gången och hade höjts veckan efter. Det kändes lite tryggt. Sen hade vi VUL 7+4 och såg ett hjärta, men det är inte förens nu jag har börjat kunna njuta och inte analysera varje liten känsla.

Förstår att du är orolig, men försök att glädjas lite också!! Det är fantastiskt, du är ju gravid!

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-07-04 18:56:12 följande:
    När jag läser i olika trådar här på familjeliv så verkar så väldans många ha symptom redan vid TD och även innan. Enligt familjelivs uträkning så är jag i vecka 4+6 idag. Plussade både i lördags och söndags sen har jag inte vågat göra något mer test då det är mycket på jobbet nu o skulle det visa svagare så skulle jag inte orka jobba. Så nu har vi bestämt oss för att testa på lördag igen. Jättenervöst! Minst lika nervöst som förra helgen. Usch, tänk om det visar jättesvagt eller ännu värre minus!
    Mina bröst ömmar knappt alls. Däremot är bröstvårtorna svullna mest hela tiden. Magen är väldigt uppblåst fortfarande, mest på kvällen. Men något illamående känner jag inte av. Och sedan jag slutade med Crinonen tror jag faktiskt att jag känner mig något piggare. Igår stack det  till väldigt mycket i buken på förmiddagen, men idag har jag knappt känt något molande alls i magen.
    Har en del flytningar.... vet inte om det är normalt vid en graviditet eller inte?
    I så fall vill jag göra en ordentlig utredning till nästa försök (egentligen tycker jag att man borde gjort det redan, i förebyggande syfte).
    Och jag är rädd för mitt immunförsvar som jag är övertygad om är väldigt starkt, att det kanske stöter bort de stackars embryona.
    Väldigt orolig.

Men gumman,inte ska du tycka du e jobbig.
    Guuu nu mår jag dåligt,då måste jag ju vara jätte hemsk som gnällt o oroat mej senaste veckorna me ena o andra o tredje.

Vi är här för att stötta peppa o allt va detta innebär.
    Du får skrika gapa gnälla gråta skälla osv hur mkt du bara vill!

Jag tror stenhårt på att du kommer plussa på lördag oxå.Tror inte du behöver oroa dej.
    O sen tycker ja du ska ta ett digitalt test för då behöver man inte oroa sej för just den biten om de e svagt lr starkt!

Håller tumamrna för dej!
  • jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-07-04 18:56:12 följande:
    Väldigt orolig.

Jag känner precis som du. Jag har nästan inga symtomer. Mina bröst ömmar ibland. Mest bröstvårtorna som är styvna hela tiden. Visst jag har mått illa lite men det kan lika gärna vara inbillning. jag är i v.5 (4+5) Jag är enormt pigg. Har till och med svårt att somna.Jag tror också att din kropp vänjer sig med en mindre dos progestoron så det är ju förklaringen till att vissa symtomer blir svagare. Jag säger hejja oss och hoppas att ingen drabbas av missfall igen. Jag trodde att jag skulle vara orolig denna gång då jag fått missfall men än så länge känner jag mig väldigt trygg
  • jazmine25

Jag har idag ringt runt och bokat diverse tider. Jag ska på inskrivning på mamma mia den 11/7 sen blir det v.7 (6+3) VUL veckan efter. Jag pratade även med huddinge och får VUL där när dom öppnat igen.
    Jag kommer då vara i v .10 (9+5) Se så fram emot att förhoppningsvis se ett hjärta picka.

Tror ni v.7 (6+3) är för tidigt?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012