• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • jazmine25
    Make your own kind of music skrev 2012-07-05 23:03:20 följande:
    Funderar på vad som är normalt o när man bör bli orolig o kanske åka in o kolla om allt är ok... Var precis på väg att somna när det plötsligt brände till i buken, åt vänster vid höften. Det gjorde jätteont! En smärtsam brännande känsla som höll i sig flera minuter. Sen försvann det. Vet inte vad jag ska tro... Någon som upplevt liknande så här tidigt? Bara v 5+0. Hoppas inte att vi nu råkar ut för något annat jävulskap så som utomkveds... Med min otur skulle jag inte bli förvånad. Sista veckan innan sommarstängt på CA så jag tvivlar på att de har tid för mig imorgon. Ringer iaf imorgon.. Usch, det gjorde ont.
    Vad jobbigt. hoppas allt är ok. Jag har idag läst på lite om växtvärk och tydligen kan det ju göra ont på alla möjliga sätt. Men jag tycker du ska passa på att ringa.
  • Mandelmumsa

Make your: Tycker du ska kolla upp det där! Det var ju två märkliga, smärtsamma upplevelser under samma dag!? Skadar inte att kolla, så slipper du gå och vara orolig sen! Håller tummarna att allt ser fint ut! :))

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-07-05 23:03:20 följande:
    Funderar på vad som är normalt o när man bör bli orolig o kanske åka in o kolla om allt är ok... Var precis på väg att somna när det plötsligt brände till i buken, åt vänster vid höften. Det gjorde jätteont! En smärtsam brännande känsla som höll i sig flera minuter. Sen försvann det. Vet inte vad jag ska tro... Någon som upplevt liknande så här tidigt? Bara v 5+0. Hoppas inte att vi nu råkar ut för något annat jävulskap så som utomkveds... Med min otur skulle jag inte bli förvånad. Sista veckan innan sommarstängt på CA så jag tvivlar på att de har tid för mig imorgon. Ringer iaf imorgon.. Usch, det gjorde ont.
    så fick jag med, det liksom bränner till och gör ont men det slutar efter ett tag, alltså fick så när jag var gravid första gången. Då var det bara växtvärk, kändes ungefär som när man har sträckt en muskel (alltså precis när man gör det). Om du förstår vad jag menar. och jag fick bara så på antingen höger eller vänster sida och det var muskler och ligament på "sidorna" vid höfter och sånt som sträckte på sig bara. Men jag förstår att du är orolig så ring och fråga om det!!!! Det kommer att gå bra! Och jag förstår att du är nojjig!!! Kram

MEN jag har så nu med FAST i mitt vänstra bröst, det liksom bränner och svider, men bara på en punkt och kommer man åt den så känns det först lite sen bara bränner det till och svider så in i bomben och sen går det över. UNDRAR vad det kan vara?! Ifall det inte går över ska jag kolla upp det i alla fall.
  • Tant Groda

Sanna: usch vad jobbigt Låter som rmc i ett nötskal. Hur länge har ni väntat?

Make your: håller tummarna för att allt är normalt.

• Make your own kind of music
    LnH skrev 2012-07-06 07:35:11 följande:
    så fick jag med, det liksom bränner till och gör ont men det slutar efter ett tag, alltså fick så när jag var gravid första gången. Då var det bara växtvärk, kändes ungefär som när man har sträckt en muskel (alltså precis när man gör det). Om du förstår vad jag menar. och jag fick bara så på antingen höger eller vänster sida och det var muskler och ligament på "sidorna" vid höfter och sånt som sträckte på sig bara. Men jag förstår att du är orolig så ring och fråga om det!!!! Det kommer att gå bra! Och jag förstår att du är nojjig!!! Kram

MEN jag har så nu med FAST i mitt vänstra bröst, det liksom bränner och svider, men bara på en punkt och kommer man åt den så känns det först lite sen bara bränner det till och svider så in i bomben och sen går det över. UNDRAR vad det kan vara?! Ifall det inte går över ska jag kolla upp det i alla fall.
    Du beskriver det exakt så som jag upplevde igår kväll!  Funderar bara på om det kan vara växtvärk så här tidigt? Är idag bara i veckan 5+1. 
    Har sovit så oroligt inatt att jag sjukanmält mig idag.
    Passade då också på att göra ett graviditetstest i morse, Apoteket hjärtats.
    Det var jättestarkt!!! Mycket starkare än i helgen och HCG-strecket var starkare än kontrollstrecket :)
    Det gör mig glad!!
    Fast känner ändå en viss oro för utomkvedshavandeskap, men hon jag pratade med inatt på 1177 sa att då har man ofta lite blödningar också, vilket jag inte har.
    Hoppas verkligen att det bara är muskler och ligament som krampade igår.
    Nu ska jag ringa Sahlgrenska om en stund.

Bamsekram till dig LnH för att du är så snäll och stillar min oro. {#emotions_dlg.flower}

Hoppas det blir bättre med bröstet! Ring du annars och rådfråga din barnmorska! Skadar aldrig.

Mandelmumsa och Jazemine25: Jo, det känns lika bra att ringa och rådfråga! Nu gör det ju inte ont längre så egentligen känner jag inte att jag måste åka in och kolla. Men om de förslår det så är det väl lika bra.
    Fy vad nervöst i så fall!!! Vill att allt ska vara bra den här gången!!
    Gjorde ett nytt test i morse och det var jättestarkt! Så det känns bra iaf. Glad
    Ska ta en promenad sen och gå och köpa ett digitalt, så testar jag med det till helgen!
    Kram!

Mandelmumsa och Jazemine25: Jo, det känns lika bra att ringa och rådfråga! Nu gör det ju inte ont längre så egentligen känner jag inte att jag måste åka in och kolla. Men om de förslår det så är det väl lika bra.
    Fy vad nervöst i så fall!!! Vill att allt ska vara bra den här gången!!
    Gjorde ett nytt test i morse och det var jättestarkt! Så det känns bra iaf. Glad
    Ska ta en promenad sen och gå och köpa ett digitalt, så testar jag med det till helgen!
    Kram!

Sessan 83 K skrev 2012-07-05 18:25:11 följande:
    Jaha har pratat med RMC i Malmö idag..... Hon sa att för närvarande så kommer vi att bli kallade först i DECEMBER!!!!!!!! Väntetiden är sååååååå lång................. Om jag tappat hoppet innan vi ens börjat med IVF???? Ja det kan man ju säga att jag har!!!!!!
    Fy vad tråkigt!!! 
    Men tappa hoppet ska du inte göra för det.
    Förstår din frustration. Tro mig. Jag har också varit där. Fick vänta 3-4 månader om jag inte minns fel.
    Men du kommer att få gå igenom ivf så småningom och då ska det gå bra!!
    Den långa väntan du nu kommer att behöva gå igenom kommer till sist att vara värt det {#emotions_dlg.flower}
    Skickar en styrkekram.
    Förstår din besvikelse!!! 

Typiskt.
    Carlanderska har sommarstängt fr.o.m. idag.
    Och gynmottagningen på Sahlgrenska har stängt idag.
    Pratade med växeln och vad jag kan göra är i så fall att åka till gynakuten och sätta mig, men dit går inte att ringa.
    Känner att jag avvaktar.
    Det var några minuter igår kväll som jag hade ont. Sen försvann det.
    Kommer det tillbaka så får vi åka till akuten, men nu känns det ok.

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-07-06 09:18:04 följande:
    Typiskt.
    Carlanderska har sommarstängt fr.o.m. idag.
    Och gynmottagningen på Sahlgrenska har stängt idag.
    Pratade med växeln och vad jag kan göra är i så fall att åka till gynakuten och sätta mig, men dit går inte att ringa.
    Känner att jag avvaktar.
    Det var några minuter igår kväll som jag hade ont. Sen försvann det.
    Kommer det tillbaka så får vi åka till akuten, men nu känns det ok.
    om det bara gjorde ont några minuter igår så ta det lungt, vila idag och ifall det skulle börja göra ont igen så åk in, men annars så kan jag nästan lova dyrt och heligt att det bara var växtvärk! visst är det ditt första barn? För mig hade jag mera växtvärk med första barnet och med andra så var det mycket mindre (från ligament och muskler vill säga i alla fall).
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012