jazmine25 skrev 2012-07-09 18:16:03 följande:
Tack csillag för ditt svar. Den informationen hjälper verkligen. Tråkigt som fan att du drabbats så hårt som du har gjort.
Jag ska boka in en tid till min gyn som är tillbaka från semester v.30. Jag hoppas han kan ge mig lite svar. Jag börjar bli osäker på om jag ska ljuga eller inte. Vissa säger att jag sa göra det. Det skulle ju kännas förjävligt om man måste gå igenom ett missfall till bara för att det krävs 3 st. Jag och min make har tyvärr inte den ekonomin som krävs för att utreda i Athen. Jag är ju utförsäkrad och maken är i startgroparna att starta eget företag. den lilla buffert vi har måste vi ha tills han kommer igång med företaget.
Ja du de e en svår fråga...jag vet att de finns många som ljuger o säger att dom är på deras tredje MF.
Vissa läkare vill ha 3 konstaterade MF som man åkt in för lr anmält att man e gravid,medans vissa litar på ens ord.
Förstår du tänker som du gör för den tanken hade jag oxå efter MF nr 2.
Ekominiskt förstår ja dej oxå för de e verkligen inte billigt varken med ivf lr om man behöver åka vidare.
Kan säga att de finns många faktorer som borde ändras hos försäkringskassan,.
Du kan få bidrag till adpotion genom försäkringskassan mn exempelvis Äggdonation får man de inte för.
Å då har sverige väldigt dåålig äggdonation o kunskap om de så man oftast måste bege sej utomlands för de.
Samma sak med MF utredningar.
De finns mkt som borde ändras.
De finns så många som kämpar för att både bli gravida o få ett barn.
Riktigt tråkigt att många ska bli drabbade pga ekonomin.
De e ju samma med adoption.
Reglerna för att få adoptera bir bara hårdare o hårdare ju mer åren går, ländrna kräver så mkt mer av adoptiivförädlrarna när de finns hur många abrn som helst som behöver ett hem o kostnaden för adoption skjuter iväg upp mer o mer för varje år som går.
Nu för tiden så vill oftast kvinnan ha en bra utbildning,ett bra jobb o sedan stadga sej o gifta sej o bilda familj, oftast tänkts detta på mellan 35-40 år nu o många adoptionsländer kräver flera års äktenskap o inte för hög ålder vilket kan sätta många käppar i hjulet för många.
Många får ju tyvärr inte reda på att dom har svårt att bli gravida lr behålla en bebis förrens dom dom då e mellan 35-40 år.
Sen ska båda ha fulltids arbeten sen några år tillbaka, man utreds noga.
Minsta fel o man kan bli underkänd.
Säg exemepl som vi som kämpar röven av oss för att bli gravida lr behålla en bebis, o exempel som du som inte har ett jobb, och som jag som väljer att arbeta under vintersäsongerna endast för jag vill ta vara på all tid jag kan med mina barn,vi får inte adpotera.
Allt handlar om pengar hela tiden.
En ytredning för barnlöshet om man inte går till en genm landstinget kostar hur många tusen som helst!!
Ett ivf paket på 3 försök ligger på mellan 40-60,000 kr.
Oftast kräver de mer än 3 försök till graviditet.
Äggdonation mellan 55-80,000
Adoption kostar allt från 150,000 och uppåt beroende på vilket land man ska ha ifrån.
Då tillkommer utbildningskostnad,resan till och från landet för att hälsa på barnet, resan och uppehället när de e dags för hämta hem barnet, oftast vill adoptionslandet att man ska vistas i landet i mellan 1-3 veckor innan man åker hem.
Sen när man kommer hem så ska man var hemma med barnet ca 1-1,5 år o då ska ens arbetsgivare kunna godkänna de utan få sparken.
VÄLDIGT många regler i Sverige som har med barn/graviditet/Svårt att bli gravid/Missfall osv e VÄRDELÖSA i Sverige tyvärr.
När din läkare kommer tillbaka så va jätte frågvis o ligg på h*n.!!
Ge dej inte för då kommer ni ingenstans.