• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-08-26 11:46:55 följande:
    min frysis dog, så nu ger jag upp! lycka till alla er som är gravida och försöker! Ni kommer att lyckas! "baby dust" på alla er! vi ger det eventuellt ett till försök i höst på våra gratis försök men orkar inte med allt just nu. hela mitt liv är på "hold" och alla pengar har gått till IVF. Nu har orken tagit slut! Och om min make vill ha barn så gärna så får han helt enkelt skaffa en yngre och mer fertil fru.

Gumman, guuu va lessen jag blev nu när jag gick in o såg ditt inlägg.
    Massa styrkekramar o omtanke till dej.
    Förstår verkligen hur du känner.
    Hoppas ni beslutar o göra ert sista gratis försök.
    O även om de inte kanske skulle lyckas så finns de ju alternativ...äggdonation...adoption...nått ni funderat över?

Vi finns här o vi hoppas du stannar kvar hos oss i tråden även om du inte vill vara så aktiv.
    Hojta bara till ibland så vi ser du e kvar o allt e ok...

styrkekramar i massor
  • Fidelis ad urnam

Idag har jag ren och skär panik. 
    Min mens kom, så trots alla symptom är jag inte gravid. Detta betyder att IVF är ett faktum och trots att jag inget hellre vill så har jag panik. Jag är så sjukt rädd för sprutor och nålar och kan inte få bilden på nålen som används vid äggplock ur mitt huvud.
    Jag har sådan extrem ångest, men IVF verkar vara vår enda chans till barn.

Så detta har jag panikgråtit över idag.

Har även separationsångest från vår lägenhet som vi flyttar från på fredag då vi flyttar till hus. Trots att jag verkligen vill ha detta hus har jag ångest över att lämna det vi har här

Ingen bra dag idag....alls. 

• Salila

LnH: Usch! Känner med dig. Hoppas du kan ta dig igenom det hela och komma ut starkare på andra sidan. Tycker självklart att ni ska ge det en chans till. När läge är såklat. Lycka till!

• Snölängtan
    LnH skrev 2012-08-26 11:46:55 följande:
    min frysis dog, så nu ger jag upp! lycka till alla er som är gravida och försöker! Ni kommer att lyckas! "baby dust" på alla er! vi ger det eventuellt ett till försök i höst på våra gratis försök men orkar inte med allt just nu. hela mitt liv är på "hold" och alla pengar har gått till IVF. Nu har orken tagit slut! Och om min make vill ha barn så gärna så får han helt enkelt skaffa en yngre och mer fertil fru.
    Nej, nej, nej ,neeej!!! Stor KRAM till dig/er. Ta hand om varandra ordentligt!   
  • joujou

Jag är kvar och tittar till er! Håller tummarna för er alla och hoppas innerligt att det är eran tur snart.

Är i v.17 (16+4) har RUL den 7e september. Känns så himla overkligt.

• Fidelis ad urnam

Varför måste man vänta 18 dagar med att testa sig efter insättning?

• joujou

Fidelis: för att man ska vara helt säker på testet. Jag testade på dag 11 och fick svagt positivt. Men testade ändå dag 18 och jättestarkt plus! Finns dom som får minus dag 17, sen plus dag 18.

• LnH

hmmm nu har jag smält det hela lite. Jag var ju helt inställd på att den inte skulle klara upptiningen, det förra fet vi gjorde så dog första och det andra tappade hälften av cellerna och dem dömde ut det men satte ändå in det.

Vi har tre gratis försök kvar...men jag vet inte om jag orkar att gå igenom allt tre gånger till och ifall vi får till frysen så kanske man måste använda dem också och då drar det ut på tiden ännu mera. Och jag orkar inte vänta och vänta mera. Har kommit överens om att ta ett gratis försök i alla fall. Sen är vi båda överens om att sedan så ger vi upp.

Adoption eller äggdonation är inte något som vi kommer att göra. Jag har ju trots allt två barn sedan innan, men min man har inga som är hans biologiskt. Det är det som är den största pressen, att jag inte kan ge honom ett barn...

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012