• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

och tack för alla snälla ord!!!! jag känner mig bara så tom så det känns som om det är svårt att ta in andras problem eller se något som är postivt just nu. MEN jag hoppas att det ändras snart!

• Tant Groda

Fidelis: Jag har också lite jobbigt med just den bilden. Men tillät min stackars man läkarna att skära i pungen, så får jag nog stå ut den där nålen!

• Tant Groda

Såg igår kväll att jag skulle på cellprov den 20/8 och det var tvunget att det var gjort innan ivf! Med panik för att jag förstör allt för vår ivf så fick jag prata med en helt underbar usk. Hon gav mig en ny tid och bedyrade att det inte var några problem för ivf.

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-08-27 09:26:17 följande:
    Fidelis: Jag har också lite jobbigt med just den bilden. Men tillät min stackars man läkarna att skära i pungen, så får jag nog stå ut den där nålen!
    Igår blev jag bitter som fan och det gick ut över min man. Men det ENDA han kommer behöva göra är att spruta i en burk inne i ett "herr rum" fyllt med porr.
    Jag måste först hamna i klimakteriet för att sedan ta sprutor (har extrem nålskräck). Jag måste göra VUL (inte roligaste ultraljudet på jorden) och ta blodprover. Sedan måste ha som sagt plocka ut äggen och sedan sätta in dem igen.
    Det känns så jävla orättvist att han kommer så billigt undan! OCH JAG VET ATT JAG LÅTER BARNSLIG NU! Men har panik över hela skiten  
  • Sindyrella1983

Här är det mycket upp och ner, ena stunden känns det bra, nästa stund får jag reda på att någon är gravid å då känns det skit och så gråter jag ett tag....

Men idag ska vi på möte på sjukhuset där vi ska få info (tror jag) och för att sedan gå vidare med provtagningar (tror jag)..... Känns nervöst men spännande på ett bra sätt såklart! Jag har ju längtat så sjukt till denna dagen Glad

• Tant Groda

Fidelis: Du är inte alls barnslig. Männen kommer ganska billigt undan. Det är helt okej att få panik. Jag är också nervös gör sprutorna eller var fram till att jag fick testa. Då lugnade det sig.

Ivårt fall kommer iaf inte mannen billigt undan, då de fick skära i pungen och risken finns de får göra om det igen.

• LnH

I mannens fall så kommer de oftast undan lätt och har inte kanske inte alltid så stor förståelse för det vi går igenom. Min man tyckte jag var löjlig när jag inte ville ta sprutorna själv så att han fick göra det istället. Detta var tills han fick för sig att testa att ta en spruta på sig själv (självklart tom). Han lyckades inte så jag frågade ifall jag fick testa på honom och han tyckte inte alls det var skönt och att det gjorde ont i 2 dagar efter. Efter det var han mycket mer förstående att det inte var så kul.

• Mandelmumsa

Halloj! Nu har vi varit på ytterligare en läkarkonsultation, denna gång i Örebro där vi gjort alla våra Ivf:er. Vi gillade denna läkare bättre, han verkar mycket mer flexibel och öppnare och mindre prestigefull än den på Linnékliniken. Vi sa inget om att vi varit i Uppsala och tagit prover, så vi fick ta AMH och TSH igen :) Men denna läkare gick även med på vissa immunologiska tester som man annars brukar göra när man fått flera missfall. Vi har ju bara fått ett tidigt missfall och denna läkare menade att om man har immunologiska problem så brukar ägget ändå fästa och missfallet brukar komma lite senare i graviditeten. Han gynundersökte också och remitterade till laporoskopi på Danderyd, han tyckte det såg ut som vätska stod i höger äggledare, och detta kan hindra ägget från att fästa. Så jag kommer nog göra en titthålsoperation och ta bort eller strypa äggledaren innan vi gör något nytt försök. Läkaren verkade inte heller svår när det gäller läkemedel som Trombyl, Fragmin och kortison då han menade att de är ofarliga, däremot är han tveksam till vilken effekt de kan ha.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012