Sindyrella1983 skrev 2012-08-23 08:57:22 följande:
Suck!! Fick reda på att den 4:e av mina nära vänner och familj är gravid, fantastiskt roligt för dom men jag är helt ärligt lite trött på att alla lyckas!
Jag skulle ju varit hemma med alla dom om allt hade gått som det skulle första gången! Känns som jag bara vill lägga mig och gråta!

Det ÄR skitjobbigt och man får vara ledsen. Vi har ju en lite annorlunda historia eftersom vi är så där "bortskämda" som fick vårt barn "hur lätt som helst" och det visste ju "alla" om. När sedan vännerna var inne på både andra och tredje barnet så började vissa att anta att vi valt att bara ha ett barn - trots att vi inte sa det. Då fanns det några få som kom kommentarer som "ni som har ett ensambarn kan ju..." och "det måste vara skönt attkunna resa och så med bara ett barn"... Det var inte alltid som man på fest eller middag ville gå in på en lång förklaring men visst fanns lusten att bara "%/&¤%&¤%(¤%(&/&" så där rakt ut. (Självklart har de närmaste vännerna känt till vår längtan efter ett syskon.) Det jag blivit mest trött på är att några i bekantskapskretsen har så otroligt "smalt" tänkande och endast utgår från sitt eget upplägg. DET försöker jag bära med mig och vara ödmjuk mot andra i diverse diskussioner som rör familj, boende etc etc. Man VET aldrig vilka utmaningar den mer eller mindre främmande man talar med brottas med när inte andra är med...och att bara anta saker utan att "känna in" är väldigt okänsligt och sårar. Men sedan är det klart att det är kul att andra lyckas, fast det kan göra attans så ont inombords av ren saknad.
För vår del så verkar det ju som att vi kanske till slut kan få ett syskon eftersom jag är i v.18 nu meeeeen efter alla bakslag så är det lite svårt att ta in....men vi hoppas att det ska gå hela vägen den här gången.
Långt "svammel" men jag vill bara säga: Ge inte upp - det till synes "omöjliga" kan faktiskt visa sig vara möjligt! Personligen tycker jag att dessa år har varit skitjobbiga och då har vi ändå bara haft en bråkdel av alla de problem som endel av er har att brottas med... KRAAAAAAM!