• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-08-19 20:05:00 följande:
    Hej hej Är med! Hoppas nu att detta mobil-inlägg inte sabbar "formatet"...men supporten var snabba med att hjälpa till iaf. Är i v.17 och den här veckan har magen verkligen "bubblat ut"...måste snart hitta andra byxor om det fortsätter så här. RUL 30/8.

Haha de e rätt, magen ska synas.

Sj fick jag buta buxor redan i V 10 så magen så dölja de va inge lätt.
  • Csillag
    Jottatotta skrev 2012-08-19 21:33:33 följande:
    Hej hej, är också med. Har dock haft semester och inte varit hemma på 6veckor men i morgon börjar allvaret igen. Ska börja veckan med RUL i morgon 11.30. Är 18+4 i dag så vecka 19 snart avklarad. Dock ingen mage att prata om och jag känner enbart fladder. Inga sparka än. Var i och för sig liten med båda pojkarna också så det är väl som det ska helt enkelt. Hoppas på att alla mår bra här inne och att alla får komma i gång nu efter sommaren igen så vi får riktigt många gravida under slutet av 2012. Kram på er alla.

Hej gumman!!
    Åh tänk va tiden rullar på fort.
    Fladder e bättre än inget.
    Min groda har fladdrar runt titt som tätt o magen,mn visst längtar man till de ordentliga sparkarna.

Håller me dej, hoppas oxå alla ska få uppleva plusset o en växande magen under 2012
  • Csillag
    Attack skrev 2012-08-19 22:20:33 följande:
    Hej!!

Händer inte mycket för min del förtillfället. Står i kö för äggdonation, men tar ju hur lång tid som helst. Har börjat maila kliniker utomlands så får se hur vi kommer gå tillväga.

Under tiden hoppas man på ett mirakel såklart!!

Kram på er alla fina tjejer!      

Heeeeej gumman!!

Hoppas verkligen att ni ska få göra ÄD snart så nii får ett litet pyre i magen.
    Jag hade gjort som ni, vänt mej utomlands samtidigt.Tror de går fortare för er på de viset.
    Hoppas verkligen verkligen på ni ska få eran lilla snart.
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-08-20 08:56:15 följande:
    Jag är också kvar! Ska börja spruta i slutet av september. Innan dess händer inte så mycket.

Skönt att se så många e kvar!

September kommer snart med stormfart o då är du igång oxå!

Håller tummarna o skickar massa styrkekramar under tiden
  • Sindyrella1983

Hej =)

Om någon vill så får ni gärna lägga till mig i listan, väntar på infomöte på sjukhuset för att sedan remitteras ner till RMC i Malmö. Ska till BM för info den 27/8, så om exakt en vecka....

• Odessa

Hej! Jag är kvar. I v. 19+3 i dag. Det börjar äntligen kännas och synas på riktigt! Var på RUL förra veckan, det är en liten pojke. BF 11/1-13

Csillag: hoppas det går bra på kollen idag!

• Make your own kind of music

Hej! Jag går in och läser här med jämna mellanrum. Är i veckan 12 (11+4) och fick se ett foster på VUL för andra gången, förra veckan och det såg fint ut. Så nu har vi börjat andas ut lite och vågar hoppas lite mer på att det ska få lov att gå vägen den här gången :) Syns absolut ingenting än så länge, aptiten har dock blivit kraftigt större.
    Håller tummar och tår för alla här inne! Ska bli roligt att se fler lyckas! ;)

• LnH

Jag är också kvar, ÄL testar för FET förhoppningvis denna vecka...sjukt nervös att 1. ÄL hoppar över eller 2. att den lilla inte överlever upptiningen....så ska försöka hålla mig borta från FL till jag antingen är ruvare eller väntar på mitt info möte på Huddinge...

• Snölängtan
    Csillag skrev 2012-08-20 09:52:16 följande:

Jag är i 14+5 så vecka 15 nu.
    Ska dock tyvärr in till läkaren imon då jag blött en hel del i natt så jag vet inte ritkigt hur de sert ut imon.
    Bara att försöka hoppas på de bästa.

Hoppas verkligen att det går bra imorgon hos Dr!!! Kram & lycka till!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012