• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81
    Sindyrella1983 skrev 2012-10-10 13:43:11 följande:
    Igår fick vi bekräftelse på att remissen har kommit till malmö och nu väntar ca 4 månaders väntetid enligt dom. Och efter det ca 2-3 månader till innan behandling börjar. Så om jag räknar lite lätt så i april-maj 2013 kanske vi kan påbörja något...
    Det känns som en heeeeel evighet och det är redan så sjukt jobbigt att vänta!!!

Denna eviga väntan.......vi IVF:are är experter på att vänta!!!Obestämd
  • Sindyrella1983
    enäggs81 skrev 2012-10-10 15:43:28 följande:

Denna eviga väntan.......vi IVF:are är experter på att vänta!!!Obestämd

Mmm verkligen och månaderna bara springer iväg.... Det som gör mig mest ledsen nu är att vänta utan att kunna påverka...
  • enäggs81

hur många dagar brukar man i regel spruta med långa metoden innan det är äggplock? ska börja spruta imorgon kväll med puregonen. Sen koll 17/10. vilken dag ungefär kan det då bli ÄP? ca?

• Fidelis ad urnam

Jag kommer, om allt ser bra ut med blodproverna som ska tas på måndag, börja med sputor den 17/10 och har äggplock inplanerat vecka 44, så för mig blir det runt två veckor. 
    Vad som är normalt vet jag dock inte, men jag genomgår den långa behandlingen.  

• enäggs81

jag har ju inplanerat ÄP v.43 men tänkte ca vilken dag....?

• skånetjejen

hej 

Fick blödning i måndags!! lite tidigare än beräknat, ringde och ringde som en galning till rmc i måndags men fick ej tag i dem, fick tag i dem i tisdags!! skulle egentiligen börja med sprutor nästa vecka men jag fråga om jag fick börja denna veckan och det var ok !! men det hade nog ej blivit av om jag ej frågat !! börja med sprutorna den 9/10 i tisdags kväll, ultraljud är på tisdag 16/10  och beäknad äp är nu v 43 !!!  tjäns konstigt att det snart är dax med äp mm !!! hoppas på tredje gången gilt nu !!!

vill någon skriva in mig i listan :) tack

enäggs81 skrev 2012-10-10 18:49:57 följande:
    hur många dagar brukar man i regel spruta med långa metoden innan det är äggplock? ska börja spruta imorgon kväll med puregonen. Sen koll 17/10. vilken dag ungefär kan det då bli ÄP? ca?
     Det ät väldigt varierat vilken dag det blir äp !! det beror på hur stora äggblåsorna är föra gången så fick jag göra ett extra ultraljud och spreja lite längre eftersom äggblåsorna ej var stora nog tror jag hade äp på dag 15 !!! 
    men jag tror att dag 13 är rätt så vanligt men det kan variera!!! 
  • enäggs81

usch jag mår så dåligt av behandlingen. är trött hela tiden och lätt huvudvärk. Känner mig låg i humöret oxå. känner mig så off. typ inga känslor. blir inte glad. blir inte arg. bara trött, trött......:(

• enäggs81

man kan väl inte förresten bli överstimulerad av 1 spruta puregon 225 E? Jag har här på kvällen kramp i magsäcken. känns ungefär som magsjuka.... men var nyss på restaurang . kanske matförgiftad? rädd att det är pga första sprutan igår kväll?

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-12 17:37:53 följande:
    usch jag mår så dåligt av behandlingen. är trött hela tiden och lätt huvudvärk. Känner mig låg i humöret oxå. känner mig så off. typ inga känslor. blir inte glad. blir inte arg. bara trött, trött......:(
    jag håller än så länge bara på med sprayen men jag har också konstant huvudvärk och är sååååååå trött. Så så trött. 
    Men humörsmässigt och sinnestillståndsmässigt känner jag ingen jättestor skillnad.  
  • Sindyrella1983

Åhh nu har vi beställt en resa nästa sommar till sol och värme!!! Känns skönt att ha något annat att se fram emot och längta till! Det kanske skingrar tankarna lite grann Glad

Hoppas ni mår bra och att helgen varit bra!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012