• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Thunderkatten
    enäggs81 skrev 2012-11-21 16:43:54 följande:
    Jag ringde CVL idag och frågade Tänk om jag behöver FET nu på söndag, då sa sköterskan - Då tar vi oss tid för dig ;) Problemet är att jag har riktig ÄL värk men inget utslag på testerna. Bara svaga streck! Men hela kroppen skriker ägglossning! Molar och är svullen. Plus flytningar. Så hallå kom igen nu lilla ägg!!
    Men då är det ju säkert på g. :) Jag får äl-flytningar 1-2 dagar innan äl-test ger utslag vanligtvis.
  • Csillag
    Jeanette70 skrev 2012-11-21 11:34:12 följande:
    rd 11 och minus på stickanRynkar på näsan
    Tråkigt att höra,mn ge inte upp än..vänta nån dag till o testa igen.vet att de finns några som plussat senare än rd 11
    håller tummarna 
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-11-20 20:15:11 följande:
    Härligt att höra ifrån dig, Csillag! Härligt också att du är kvar i tråden och väljer att fortsätta dela med dig av erfarenheter och kunskap. Att ha möjlighet att utbyta erfarenheter, kunskaper och tankar tycker jag har varit fenomenalt med den här tråden...och ändå har jag bara varit med en relativt kort stund och mestadels som "passiv" medlem.

Skönt även att det i nuläget verkar som att "grodan" ändå har det bäst i magen OCH att h*n har stannat kvar så här långt! Kämpa vidare! Kramar till dig och din familj!!!

Här är det bra med "knyttet" och det är bara jag som mår risigt men det är ju pga graviditeten och framförallt ett övergående problem även om det i vissa stunder är enormt påfrestande att inte kunna sova med bortdomnade händer, att händerna är bortdomnade/fumliga dagtid och det mesta känns "skrutt". Men självklart är jag enormt tacksam att det bara är jag och inte "knyttet" som mår risigt.  

Till alla som är mitt uppe i IVF/FET vill jag passa på att skicka MASSOR AV LYCKÖNSKNINGAR!!!   
    Jo jag förstår hur du tänker o känner.
    Å förstår de e jobbigt med bortdomningar för de hade jag tyckt oxå.
    Jag hoppas verkligen att de går över på dej.
    Har aldrig sj varit med om de mn hört några som haft de o lider verkligen me dom.
    En bortdomning e ändå en krämpa som kan ta väldigt på krafterna oxå!

• skånetjejen

Vill någon lägga in bakgrund på mig i listan

skånetjejen
    30 +,  gift, op bort ena äggledare och äggstock för ca 10  år sedan pga cysta, x nr 1 på äggledaren som var kvar 2011,  ivf remiss skickad september 2011, ivf 1 jan 2012, ivf 2 maj 2012, x nr 2 sommaren 2012, satt på äggstocken, ivf nr 3 okt 2012 avbruten inga ägg befruktade, ivf 4 med äp ca v 2 2013.

tack 

• Jeanette70

Enäggs81; Vi går oxå på CVL Jag var så orolig för att det skulle bli på en helg vilket det blev och det var inga problem. Vi var där på en lördag. Lycka till

Rd 12 mensvärk och i dag borde mensen tyvärr dyka upp... Tack tjejer, jag hoppas med

kram

• enäggs81

Jeanette70; fick ingen glad gubbe imorse så nu är helgproblemet över. Nu är jag orolig för att inte få ÄL istället ;) Hade du ganska starka streck innan du fick utslag? Tycker att mina blivit starkare.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012