• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Jeanette70

Enäggs; Ja, jag fick ganska tydliga streck på stickan och ringde kliniken men då sa CVL att jag måste ta det digitala så den glada gubben kommer.. Tyckte det lät jätte konstigt och blev stressad för att jag missat äl men sen kom han

• enäggs81

Har aldrig längtat efter en glad gubbe som nu;)

• Sindyrella1983

Åhh jag känner mig som ett barn som väntar på jultomten.... idag är det 2 veckor till vårt första möte på RMC! Jag är såååå förväntansfull, vill bara att tiden ska gå snabbt snabbt snabbt!!Glad

• enäggs81

blir så avundsjuk när min bästa vän lägger upp babykläder på Facebook och skriver - vi längtar efter dig min prinsessa! Dom ska få en tjej i mars..... Blääää! :(

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-11-21 21:52:12 följande:
    LnH : Jag är här och är ej gravid än heller så det är du och jag ;)
    Det gör mig "glad"...eller jag missförstå mig rätt! Känns som om ALLA i hela världen lyckas utom jag. Nu har vi 3 hela cykler bakom oss och sen har jag snart 2 misslyckade fet bakom mig. börja kännas lite hopplöst måste jag säga. Hur går det får dig Vincents mamma?

Iofs så har jag inte fått mens så jag har inte helt fått bekräftat att detta försök har misslyckats MEN jag har testat idag och igår och det var så neg som det kan bli. Inte ens när jag tog isär testet så fanns det en tillstymmelse till spök streck ens. Det kändes mindre kul måste jag säga. Känns som om ALLA testar positivt extremt tidigt också...utom jag :)

Satt också och läste vad som händer med embryot efter FET, då borde det ha fäst men sen när jag tänkte efter och räknade så gällde den grafen om man sätter tillbaka efter 3 dagar, jag satte tillbaka på andra dagen och mina små embryon var bara 2 celler vardera, så då insåg jag att om jag skulle gå efter den så borde idag vara dagen då hela processen för att embryot ska ha fäst helt vara idag...så det kan ju vara för tidigt att testa...är på rd 8 idag så är kanske lite tidig med testandet MEN eftersom jag inte tar mediciner och kör i min normala cykel så ska jag ha mens på lördag. Får väl fortsätta att hoppas att åtminstone ett av dem två fastnar och växer till sig..

Jag har haft mensvärk sedan dagen efter FET och fram tills idag...idag har jag inte känt något alls...men jag är sjukt trött och smått illamående och yr. och boobisarna svider när man rör vid dem. MEn jag kan mycket väl ha inbillat mig allt och tänkt på symptom som tillslut blir sanna för att man vill att det ska ha hänt ngt.

• skånetjejen
    Vincents mamma skrev 2012-11-21 21:52:12 följande:
    LnH : Jag är här och är ej gravid än heller så det är du och jag ;)
    LnH skrev 2012-11-22 11:33:21 följande:
    Det gör mig "glad"...eller jag missförstå mig rätt! Känns som om ALLA i hela världen lyckas utom jag. Nu har vi 3 hela cykler bakom oss och sen har jag snart 2 misslyckade fet bakom mig. börja kännas lite hopplöst måste jag säga. Hur går det får dig Vincents mamma?

Iofs så har jag inte fått mens så jag har inte helt fått bekräftat att detta försök har misslyckats MEN jag har testat idag och igår och det var så neg som det kan bli. Inte ens när jag tog isär testet så fanns det en tillstymmelse till spök streck ens. Det kändes mindre kul måste jag säga. Känns som om ALLA testar positivt extremt tidigt också...utom jag :)

Satt också och läste vad som händer med embryot efter FET, då borde det ha fäst men sen när jag tänkte efter och räknade så gällde den grafen om man sätter tillbaka efter 3 dagar, jag satte tillbaka på andra dagen och mina små embryon var bara 2 celler vardera, så då insåg jag att om jag skulle gå efter den så borde idag vara dagen då hela processen för att embryot ska ha fäst helt vara idag...så det kan ju vara för tidigt att testa...är på rd 8 idag så är kanske lite tidig med testandet MEN eftersom jag inte tar mediciner och kör i min normala cykel så ska jag ha mens på lördag. Får väl fortsätta att hoppas att åtminstone ett av dem två fastnar och växer till sig..

Jag har haft mensvärk sedan dagen efter FET och fram tills idag...idag har jag inte känt något alls...men jag är sjukt trött och smått illamående och yr. och boobisarna svider när man rör vid dem. MEn jag kan mycket väl ha inbillat mig allt och tänkt på symptom som tillslut blir sanna för att man vill att det ska ha hänt ngt.
    Vet precis hur ni känner !! Har 3 ivf och  2 x bakom mig,  ska snart påbörja ivf 4 vid nästa mens denna veckan,  vi får kämpa på !! lyckan ska väl vända snart !!! det måste det bara !! kram
  • Vincents mamma

Just nu ligger vi lågt, har 4 misslyckade syskonförsök i år så jag vet hur det känns! 2 fet och 2 färsk.

• Ah77

Åh jag blir så ledsen. Den här syskonruvningen var den sista vi hade i frysen och måste börja om. Jag kände att den här ruvningen var annorlunda från de andra. Hade inte ont osv. Nu inatt på rd8 har jag legat och haft världens mensvärk och fick tillslut ta en Alvedon. Känns skit! Min mens kommer ju inte förrän jag slutar med progesteronet och progynonet så utebliven mens kan ju inte lugna mig heller. Det måste vara det här vara det här som kallas för ruvarångest. Sorry för neggoinlägg men va fan.... :(

• enäggs81

Ah77: jag känner samma neggo som dig! Livet är tufft :( kram

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012