• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan
    Ah77 skrev 2012-11-23 08:42:01 följande:
    Åh jag blir så ledsen. Den här syskonruvningen var den sista vi hade i frysen och måste börja om. Jag kände att den här ruvningen var annorlunda från de andra. Hade inte ont osv. Nu inatt på rd8 har jag legat och haft världens mensvärk och fick tillslut ta en Alvedon. Känns skit! Min mens kommer ju inte förrän jag slutar med progesteronet och progynonet så utebliven mens kan ju inte lugna mig heller. Det måste vara det här vara det här som kallas för ruvarångest. Sorry för neggoinlägg men va fan.... :(
    Stor kram till dig/er! (Klart att det är OK att vara "neggo" när livet är tufft och det är det ju allt som oftast i den här "IVF-cirkusen"...)
  • enäggs81

min jävla glada gubbe på clearblue ÄL testerna kommer ju aldrig! Nu är det dag 15. Allt kommer gå åt skogen känner jag:( blir en deppig jul då.....

• Ah77

Tack hörni! Ja det är skönt att gnälla av sig en stund. ;)

• Jeanette70
    enäggs81 skrev 2012-11-23 13:06:17 följande:
    min jävla glada gubbe på clearblue ÄL testerna kommer ju aldrig! Nu är det dag 15. Allt kommer gå åt skogen känner jag:( blir en deppig jul då.....
    jag kände ju likadant.. min var sen för att vara jag och den dök upp dag 15 så den kommer när som helst.. säkert i morgon! 
  • enäggs81

Men detta är efter en IVF behandling och kändes som jag hade ÄL för några dagar sen. Sen försvann allt molande och sekret. Alla har ju inte ÄL efter en Ivf. Hade någon av er ÄL direkt men sent? Vill ha lite hopp! Vid nästa ÄL är det ju julstängt :/

• Jeanette70

Jag hade direkt efter IVF båda gångerna... och sist var den sen efter FET

Här kom mensen för 5 minuter senRynkar på näsan 

• Ah77

Åh vad jobbigt det är att sitta o spekulera i det här hela tiden. Men, borde man inte ha ont lite mer o ofta om det skulle va mensvärk? Jag har iaf redan bokat teletid med min läkare för planering inför ny ivf efter nyår. Gäller att va pessimistisk. :)

• Ah77
    Jeanette70 skrev 2012-11-23 20:29:56 följande:
    Jag hade direkt efter IVF båda gångerna... och sist var den sen efter FET

Här kom mensen för 5 minuter senRynkar på näsan 

Åh va tråkigt! Den där j...a mensen!!

Kram!
  • jazmine25

Jag är gravid.

Jag har varit lite lågt och inte skrivit så mycket då jag trodde vårat senaste heminseminations försök var kört men nu är jag gravid. Är så rädd att få missfall igen då jag har två bakom mig. Jag ska hämta ut fragmin sprutoridag och hoppas att detta är våran tur.

Hoppas ni håller era tummar för oss...

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012