• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11

Preliminärt blir de Ivf v 21, allt beror helt och hållet på mensen, men de blir korta metoden denna gång. Väntar på schema och recept, de enda jag inte fattade i mejlet var att jag skulle börja spruta dag 1-3 får man välja dag, hm ja de återstå att se.

• Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-04-15 18:37:32 följande:
    Hej tjejer! Har ruvat sen i tisdags (blir det ruvardag 6 jag är på då, eller 5?) och är redan sugen på att tjuvtesta. Hade tänkt att jag skulle vänta 14 dagar men nu känns det ju så långt..

När testar ni? Hur tidigt kan man se ett plus och hur sent kan man vara säker på att ett minus är ett minus?

Är dessutom förkyld. Min syster sa en gång att hon vart täppt när hon vart gravid men då är man kanske inte snorig också?

Kramar!
    hej gumman.

de e å olika när man kan plussa.e verkligen jätte olika från person till person.
    sen beor de ju oxå på om de är 2 dagars eller blastocyst som man fått insatt.

Dom gångerna jag har plussat så har de varit allt från +4 dagar efter ÄL (Tvillingarna) upp till 7 dagar innan BIM.
    MEN de är jätte vanligt att man inte plussar förrens den dagen som kliniken har satt.
    Alla personer reagerar olika på stegringen.
    Vissa känner de snabbt medans andra kan dröja länge.

Förkyld eller nått annat brukar man kunna bli vid ÄL/ET/FET för kroppstemperaturen sjunker o imunförvsaet sänks.Därav lättare att bli sjuk därrunt.
    Många får en graviditets täppa när dom e gravida - Den kan vara pest o pina hehe,Men vissa får inga symptom.
    Jag blir ju alltid sjuk vid mens dessutom,helt sjukt att vara sjuk en gång i månaden,samma varje månad.

Sååå nu när tant röd kom med niagarafallet från helvetet så ligger jag som vanligt i 39 graders feber.
    Som om de inte hade räckt med att inte lyckas bli gravid.
    Måste stå utme de här.

Ringa läkaren imon.
    Inget snack om saken att de jag misstänkte stämde,ingen bebis denna gången heller.
    TD på tisdag så dom lär vilja ja gör testet ändå.

Nästa ivf har vi sagt vi kör ett helt nytt.
    blir om en månad de startar..
    mensen bör komma V 19 (13.e maj)
    hormonstart mensdag 2
    ÄP V21
    ET V 21/22 beroende på hur länge dom odlas. 

ska ringa läkaren o CA imon så skulle chansa på att de blir planeringsmöte V 17.
    mannen o jag e helt överens om att vi vill göra ett helt nytt,även om vi har 2 kvar i frysen.

håller tummarna att du ska plussa!!!
    Jag har tjuvatbåda gångerna men då oxå vari säker på att de inte tagit så därför.

hoppas hoppas hoppas hoppas att de ska visa fiiiiiint stoooooooooort pluss!!!!!!!

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-04-15 19:07:10 följande:
    Preliminärt blir de Ivf v 21, allt beror helt och hållet på mensen, men de blir korta metoden denna gång. Väntar på schema och recept, de enda jag inte fattade i mejlet var att jag skulle börja spruta dag 1-3 får man välja dag, hm ja de återstå att se.
    Åhh va glad jag blir för din skull.
    då kommer vi nog ligga ganska lika nästa gång!!

jag har kört igång både dag 1 2 och 3,beroende på vilken medicin jag haft.

kör jag gonal nästa gång blir de dag 2.
    blir de menopur så brukar ja köra dag 1
    blir de puregon har ja kört dag 2 eller 3.

ska ringa läkaren imon så får vi se hur behandlingen ser ut till nästa omgång.

denna omgången gick åt helvete.

• angel4u75
    Csillag skrev 2012-04-14 15:21:39 följande:
    GRATTIS, håller tummarna att de vill visa stort fint pluss för dej!
    när har du din TD??

Hej
    Jag har TD 24/4 så det är 9 dagar kvar Rynkar på näsan
  • Csillag
    joujou skrev 2012-04-15 19:25:45 följande:
    Imorgon är det spraystart för mig, ÄNTLIGEN!!
    va skoj joujou!!!Förstår hur glad du e just nu.
    Ett steg närmare!!

Hoppas du inte får några biverkninar. 
  • Csillag
    angel4u75 skrev 2012-04-15 20:31:53 följande:
    Hej
    Jag har TD 24/4 så det är 9 dagar kvar Rynkar på näsan
    förstår de kan kännas drygt,vet sj hur man tycker dagarna rullade på men ändå inte.
    ska du vänta ut tills TD eller ska du tjuva ?

Vart gör du din ivf??

Håller tummarna för dej 
  • angel4u75
    Csillag skrev 2012-04-15 20:53:58 följande:
    förstår de kan kännas drygt,vet sj hur man tycker dagarna rullade på men ändå inte.
    ska du vänta ut tills TD eller ska du tjuva ?

Vart gör du din ivf??

Håller tummarna för dej 
    Jag har tjuvtestat för att se så ägglossningssprutan är ur kroppen och det är den.
    Har köpt hem en massa tester så jag kommer ALDRIG att kunna vänta till TD haha.
    Vi gör ivf på Carl von linné kliniken i Uppsala och tycker att dom är underbara.

Denna ivf blir nog den första och sista vi gör. Vi fick inga ägg till frysen utan fick insatt 2 st istället.
    Vi har barn på varsitt håll sen innan så fungerar det inte denna gång så får vi vara nöjda ändå.
    Min pojkvän har steriliserat sig därav att detta var enda sättet att få ett gemensamt barn på.
    Men som sagt fungerar det inte denna gång så får vi lägga pengarna på barnen vi har då detta är dyrt och har redan kostat 40 000. 

Vart går du? Har du gjort detta många gånger innan? 

• joujou
    angel4u75 skrev 2012-04-15 21:04:38 följande:
    Jag har tjuvtestat för att se så ägglossningssprutan är ur kroppen och det är den.
    Har köpt hem en massa tester så jag kommer ALDRIG att kunna vänta till TD haha.
    Vi gör ivf på Carl von linné kliniken i Uppsala och tycker att dom är underbara.

Denna ivf blir nog den första och sista vi gör. Vi fick inga ägg till frysen utan fick insatt 2 st istället.
    Vi har barn på varsitt håll sen innan så fungerar det inte denna gång så får vi vara nöjda ändå.
    Min pojkvän har steriliserat sig därav att detta var enda sättet att få ett gemensamt barn på.
    Men som sagt fungerar det inte denna gång så får vi lägga pengarna på barnen vi har då detta är dyrt och har redan kostat 40 000. 

Vart går du? Har du gjort detta många gånger innan? 

heja carl von linne! Och heja och hoppas ni plussar nu :) 
  • joujou
    Csillag skrev 2012-04-15 20:52:32 följande:
    va skoj joujou!!!Förstår hur glad du e just nu.
    Ett steg närmare!!

Hoppas du inte får några biverkninar. 
    men skoja inte! Nu blir jag lite nervös :D 
    Nu är det ju verkligen på riktigt. Hoho!

Det hoppas jag med att jag inte får. Uscha.
    Men jag lär väl bli en klimakteriekossa som jag nästan annars är ändå hahah.

Hur mår du? Känns det bra att köra igång snart igen?
    Du har ju ÄP samtidigt som mig v21 då va?? 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012