• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fru Bone

Nu har jag äntligen fått börja med mitt FET. Ska in på kontroll i morgon för att bestämma datum för äggåterföring.
    Jag hoppas verkligen att ägget tinar fram som det ska och att det fastnar denna gång.

• joujou

Sådärja! Nu är jag med på riktigt. Och fy vad sprayen svider i halsen nu. 

• joujou

Hur hittar jag listan så jag kan uppdatera vart jag är i behandlingen?  

• Csillag
    angel4u75 skrev 2012-04-15 21:04:38 följande:
    Jag har tjuvtestat för att se så ägglossningssprutan är ur kroppen och det är den.
    Har köpt hem en massa tester så jag kommer ALDRIG att kunna vänta till TD haha.
    Vi gör ivf på Carl von linné kliniken i Uppsala och tycker att dom är underbara.

Denna ivf blir nog den första och sista vi gör. Vi fick inga ägg till frysen utan fick insatt 2 st istället.
    Vi har barn på varsitt håll sen innan så fungerar det inte denna gång så får vi vara nöjda ändå.
    Min pojkvän har steriliserat sig därav att detta var enda sättet att få ett gemensamt barn på.
    Men som sagt fungerar det inte denna gång så får vi lägga pengarna på barnen vi har då detta är dyrt och har redan kostat 40 000. 

Vart går du? Har du gjort detta många gånger innan? 

Sj ivf har jag hållt på med sen i nov.Tyvärr ser ju de inte så positivt ut för min del men vi ville ändå göra ett paket försök o annars lägger vi ner de.
    Vi har som du,tidigare barn oxå.Tvillinagrna va verkligen slit med att lyckas bli gravid med.
    hormoner har ja hållt på med i 11 år,14 inseminationer under 7 månader så ivf är för våran del sista försöket innan vi ger upp.
    ivf för mej e lättare psykiskt än dom andra åren då jag tyckte de tog mer både fyskiskt o psykiskt att hålla på med hormonerna,inseminationerna kontrollerna,gravtesterna månad in o måand ut utan minsta lilla ÄL eller direkt resultat MF.

När vi valde ivf försöket så fick vi en sista chans av läkarna,dom såg hur pojkarna lyckades bli till mot alla odds o tyckte att de va värt en chans.

jag har ju både svår endometrios,trasig livmoderetapp,inegn egen ÄL,AMH på 0,4 o hög MF risk.
    uppskattad graviditets chans är 10% och MF risk 15% högre än normalt.

Jag går uppe på Carlanderska.Men har distans så jag har samma läkare kvar som haft hand om mej i 11 år nu, UNDERBAR läkare.
    Samma med Carlanderska, rekomenderas varmt kan ja säga.

Skönt att höra att ÄL sprutan e ur kroppen iaf, vore skoj om ni lyckas när ni bara gör ett försök.
    Varför har ni redan pått lägga 40.000 kr??
    Eller kanske jag som inte har koll på va jag betalat för min ivf haha.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-04-15 21:12:03 följande:
    men skoja inte! Nu blir jag lite nervös :D 
    Nu är det ju verkligen på riktigt. Hoho!

Det hoppas jag med att jag inte får. Uscha.
    Men jag lär väl bli en klimakteriekossa som jag nästan annars är ändå hahah.

Hur mår du? Känns det bra att köra igång snart igen?
    Du har ju ÄP samtidigt som mig v21 då va?? 
    Neeej men ja menade inget illa, förlåt va inte meningen att skrämma upp dej.
    Vet att endel får massa biverkningar.
    jag får de av hormonsprutor, blir riktig jävla ragata.
    Första halvåret jag tog mina sprutor så va de livat mellan mannen o mej o ja mådde så fruktansvärt dåligt över mitt humör.
    Men min man lärde sej snabbt, både ja o läkaren sa till min man att be mej hålla käften eller i värsta fall be mej dra åt helvete för tillfället.
    Åhh än e han kvar hahahTungan ute

hoppas du slipper biverkningarna.

ja då måste vi ligga lika nästa gång,skoj!!!!!
  • joujou
    Csillag skrev 2012-04-16 12:45:59 följande:
    Neeej men ja menade inget illa, förlåt va inte meningen att skrämma upp dej.
    Vet att endel får massa biverkningar.
    jag får de av hormonsprutor, blir riktig jävla ragata.
    Första halvåret jag tog mina sprutor så va de livat mellan mannen o mej o ja mådde så fruktansvärt dåligt över mitt humör.
    Men min man lärde sej snabbt, både ja o läkaren sa till min man att be mej hålla käften eller i värsta fall be mej dra åt helvete för tillfället.
    Åhh än e han kvar hahahTungan ute

hoppas du slipper biverkningarna.

ja då måste vi ligga lika nästa gång,skoj!!!!!
    hahaah.. det är ingen fara...  

Men det här är ju kul... jag har puffat EN gång och nu känns det som väääärldens jävla mensvärk och jag är yr och svettas som fan. Kan det komma igång så snabbt!? 

Jag vet!! Jätteroligt :D
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-04-16 08:45:05 följande:
    Csillag; gud vad tråkigt att det inte tog sig den här gången, många kramar och lyckoönskningar till nästa gång!! Hoppas du mår bättre snart och att du slipper febern,

Just hemkommen från läkarbesök, FET blir på onsdag den 25:e!! Fick ta nya blodprov, det sista visade varken över eller underproduktion - men antikroppar mot lymfkörteln, det var det jag hade svårt att förstå. Vad det innebär. Någon som vet?

Joujou: spännande med sprutstart!

Och lycka till alla andra!
    hej gumman..
    Jo känns lite väl pissigt men jag försöker ha fötterna på jorden.Vet ju att oddsen e små för oss.

Hmm de här med antikropparna, de e inte så att du har ett "förbra imunsystem" o därför du inte blir gravid eller får MF??

De va så jag blev rekomenderas Aten läkaren!

Kommer inte riktigt ihåg allt min läkare sa då vi sagt vi skulle kolla upp de fullt efter våra ivf försök i sverige isf.

Skönt att höra att FET är den 25!!!Håller alla fingrar o tår för dej gumman.
  • Csillag
    Fru Bone skrev 2012-04-16 11:18:06 följande:
    Nu har jag äntligen fått börja med mitt FET. Ska in på kontroll i morgon för att bestämma datum för äggåterföring.
    Jag hoppas verkligen att ägget tinar fram som det ska och att det fastnar denna gång.
    Åhhh va skoj att du fått komma igång igen.-

Vi har saknat dej här inne...börjat fundera vart du tagi vägen.

lycka till imon.
  • joujou

Hahaha helt sjukt. Jag började precis blöda... rikligt! Ringde CvL och jag ska in på kontroll redan den 30e. 
    Det här schemat kanske blir helt ändrat. Hahah..  

• Csillag
    joujou skrev 2012-04-16 13:15:50 följande:
    Hahaha helt sjukt. Jag började precis blöda... rikligt! Ringde CvL och jag ska in på kontroll redan den 30e. 
    Det här schemat kanske blir helt ändrat. Hahah..  
    Oj se där, håller tummarna för ändrat schema nu då!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012